iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   KPN (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f111/kpn/)
-   -   Telfort en mobiel datanetwerk (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f111/kpn/58921-telfort-mobiel-datanetwerk.html)

Gerben90 04-05-10 12:20

Telfort en mobiel datanetwerk
 
Het is waarschijnlijk één van de domste vragen die gesteld wordt op dit forum,

maar kan het kloppen dat ik geen mobiele internet mogelijkheden heb met een Telfort telefoonabonement op mijn Iphone 1e generatie??

*schaamt zich voor weggegooid geld*

Celf 04-05-10 16:53

Op de iPhone 1G heb je wel internetmogelijkheden maar alleen via het langzame GPRS. Het is wel van belang dat je bij jouw telefoonabonnement ook een apart abonnement hebt voor dataverkeer anders wordt het een heeeeeeel duur toestel in het gebruik. Dit kan ook bij Telfort.

Gerben90 04-05-10 17:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Celf (Bericht 447294)
Op de iPhone 1G heb je wel internetmogelijkheden maar alleen via het langzame GPRS. Het is wel van belang dat je bij jouw telefoonabonnement ook een apart abonnement hebt voor dataverkeer anders wordt het een heeeeeeel duur toestel in het gebruik. Dit kan ook bij Telfort.

Ik heb de surf & mail bundel erbij genomen als dit is wat je bedoeld. Echter kan ik me herineren dat ik vroeger (~1.5 jaar geleden) mijn gegevens moest invullen onder de optie "EDGE". Echter wanneer ik nu naar Instellingen->algemeen->Netwerk ga staan daar allen: Mobiel datanetwerk, Dataroaming I/O (staat aan), VPN en Wi-Fi. Nu ga ik er maar van uit dat "Mobiel datanetwerk" de vervanger is geworden van de "EDGE" optie. Maar wat ik hier ook invul, internet gaat niet werken...

Bomans 04-05-10 17:19

Dit zouden de gegevens moeten zijn:

Telfort
- APN: Internet (voor prepaid word dit: Internetten prepaid)
- Username: telfort
- Password: telfort

Kan je vinden in onze wiki.

Celf 04-05-10 17:20

Ik heb zelf ook een surf & mail bundel van Telfort op mijn 3Gs, maar heb nog nooit iets in hoeven vullen om internet aan de gang te krijgen. Heb je de bundel onlangs aangeschaft en apart van je telefoonabonnement ofwel...kan er nog enige tijd verstrijken omdat het data abonnement nog geactiveerd moet worden?

Gerben90 04-05-10 17:25

Dank voor de reacties, ik heb de combinatie internet/leeg/leeg ook geprobeerd maar zonder succes...

En ik heb inderdaad mijn abonoment los besteld aangezien ik dit eigenlijk verlengd heb vanaf mijn bestaande met het verschil dat ik surf & mail erbij heb gedaan. Maar zou ik dan niet sowiezo verbinding moeten kunnen maken? (tegen hoge kosten)

Eerlijk gezegd lijkt het erop dat mijn telefoon niet zoekt naar gprs... kan dit door een 3.x firmware komen oid?

Celf 04-05-10 17:30

Ik had mijn telfort abonnement ook al met de eerste iPhone en ook toen al hoefde ik helemaal niets in te vullen (toen was er nog geen firmware 3.x :) ). Weet je ook zeker dat dataroaming aan staat? Heb je het toestel al een keer uit gezet (aan\uit knop net zo lang indrukken tot er een slider boven in beeld komt) en opnieuw aangezet om vervolgens opnieuw te beginnen...maar dan met helemaal niets invullen?

Gerben90 04-05-10 17:47

Ik heb nu ook de variant met niks invullen geprobeerd, uiteraard steeds telefoon helemaal uit- en aangezet. En dataroaming staat op de "I", dus neem aan dat dit goed zit :D

Celf 04-05-10 17:55

Ik zet net even in mijn eigen toestel te kijken en zie daar tot mijn verbazing dat dataroaming UIT staat!!. Vreemd omdat bij alle andere telefoons ik dataroaming altijd echt aan moet zetten.

Gerben90 04-05-10 17:58

Niet geheel onverwacht... maar dat helpt bij mij ook niet :( Is het niet mogelijk dat Telfort met de opkomst van UMTS gestopt is met het verouderde GPRS?

Celf 04-05-10 18:28

in NL zijn ze gestopt met EDGE, niet met de standaard dataverbinding GPRS. Zodra de dekking onvoldoende valt zelfs een 3GS terug op GPRS.

Gerben90 04-05-10 18:41

Misschien moet ik het dan toch maar een weekje laten rusten en dan weer kijken..

Celf 04-05-10 18:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gerben90 (Bericht 447382)
Misschien moet ik het dan toch maar een weekje laten rusten en dan weer kijken..

Of de sim in het toestel van iemand anders proberen..of contact opnemen met Telfort.

Gerben90 05-05-10 14:17

Ik herinner me opeens dat ik lang geleden ooit via Cydia/Bosspreffs, EDGE/GPRS had uitgeschakeld omdat dit ongewenst contact maakte met het web.. Kan het zijn dat dit nu op mijn huidige versie nog steeds blokkeert?

Celf 05-05-10 14:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gerben90 (Bericht 447745)
Ik herinner me opeens dat ik lang geleden ooit via Cydia/Bosspreffs, EDGE/GPRS had uitgeschakeld omdat dit ongewenst contact maakte met het web.. Kan het zijn dat dit nu op mijn huidige versie nog steeds blokkeert?

Alleen als je dat op de iPhone hebt gedaan die nu in jouw bezit is.

Gerben90 05-05-10 14:29

Ja tuurlijk, maar ik bedoel na alle updates die hij is ondergaan en ik heb cydia/bosspreffs nu niet eens meer op de telefoon heb staan...

nakkie1983 05-05-10 14:52

Ik heb hetzelfde probleem gehad.
Uiteindelijk kwam het erop neer dat het soms wel werkt met telfort en soms niet. Als het niet bij je werkt, heb je volgens Telfort dikke pech en zit je gewoon aan je abonnement.
Ik heb toen via de chat van Telfort zwart op wit gekregen dat ze het verkopen onder het motto dat het allemaal prima werkt.

Ik heb toen een brief geschreven naar de directie van Telfort en dezelfde brief als klacht naar de klantenservice gestuurd. 1 dag later al een reactie. Ik hoefde de rest van mijn contractduur geen abonnementskosten meer te betalen, of ik mocht mijn abonnement afkopen voor 35 euro... Heb voor het laatste gekozen, omdat ik natuurlijk internet wilde.

Feit is wel dat Telfort vanaf toen erg hun best heeft gedaan om mijn nummerbehoud tegen te werken, waardoor het uiteindelijk twee maanden duurde voordat ik mijn eigen nummer weer had bij mijn nieuwe provider.

Groetjes en succes ermee.

Gerben90 05-05-10 15:07

heb zelf ook 2x contact met ze gehad via de chat,

de 1e persoon gaf me de "flikker op je zit vast aan je abbonement en Iphone werkt niet met ons internet" en ging toen weg
de 2e persoon vertelde me dat ik naar t-mobile moest gaan omdat het aan de iphone lag en allen zij mij daarmee kunnen helpen...

Gerben90 05-05-10 15:26

*yeey*

Heb het aan de praat gekregen nadat ik met redsn0w cydia had geinstaleerd om vervolgens bossprefs er weer op te krijgen... toen kwam ik erachter dat mijn bluetooth ook uitstond daar (weer probleem opgelost) en dat inderdaad EDGE uitstond...

Hij werkt iig weer, bedankt voor de hulp, vooral Celf :)


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:51.