iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   KPN (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f111/kpn/)
-   -   Werkt telfort niet goed? (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f111/kpn/63781-werkt-telfort-niet-goed.html)

macleentje 07-07-10 10:53

Werkt telfort niet goed?
 
Hallo, ik heb een telfort abo waar ik niet van af wil, iig niet in ruil voor tmobile waarmee ik 0 bereik heb in en om het huis. Hetzelfde geldt voor vodafone. Nu geven ze zelf aan Iphone niet te ondersteunen en dat het goed kan dat bepaalde apps niet werken en dat ik dan niet op support hoef te rekenen (alsof ik dat op andere fronten wel van ze krijg, want bereik is geweldig van ze maar de service is echt verschrikkelijk...)

Nu wil ik jullie vragen: welke zaken missen jullie met telfort die met een andere provider wel mogelijk zijn met de iphone? (of weten jullie van dat deze bestaan?) Alvast bedankt voor jullie reacties!!

Brauntje 07-07-10 11:32

Nou ik heb zelf een Telfort Sim Only bij mijn 3Gs en alles functioneert gewoon naar mijn weten hoor. Heb nog nooit iets gemist iig.

Ik kan:
op 3G internet met een redelijk bereik
alle apps tot nu toe draaien
mmsen en smsen

Het enige wat niet kan is visual voicemail o.i.d. verder werkt alles naar behoren.

groeten Brauntje

macleentje 07-07-10 12:06

Super! Fijn om dit tegenbericht te krijgen, starre zooi daar bij Telfort maar kan ik toch gewoon de iphone op mijn verlanglijstje laten staan. En die voicemailfunctie zal ik niet echt missen denk ik....

psilin 07-07-10 13:02

iets dat op dit moment ( en al ongeveer 2,5 week) niet werkt via telfort is via 3g gebruik maken van de rabobank bankieren app.

Overige zaken werken voor zover mij bekend, uiteraard op de visual voicemail die enkel t-mobile als preferred supplier van de iphone heeft na, alle zaken ook over het virtual telfort kpn netwerk.

MCNO 07-07-10 21:19

Telfort maakte een tijdje geleden gebruik van het KPN netwerk, dat werkte prima.

Maar ik heb zelfs aangetekende brieven moeten sturen en incasso's moeten storneren om mijn recht en geld te halen. Ik was helaas niet de enige, dus ik ben niet echt pro Telfort.
Lijkt wel een dochter van Canal Digitaal, zooo klant-ON-vriendelijk.

Ik heb zelf KPN en heb daar zelden problemen mee, zelfs met de klantenservice (mini SIM :D ) goede ervaring.
Maar het is niet de goedkoopste.

Apps die niet zouden werken bij Telfort?
Weer zo'n onzin verhaal, je hebt 3G verbinding of je hebt het niet...
Misschien is de app nog niet aan IOS4 aangepast, zou wellicht met de RaboApp kunnen zijn.

Maar als Telfort jou goed bevalt, prima toch!

Wilbie 07-07-10 21:46

Ik heb weinig te klagen over Telfort. Het is trouwens een onderdeel van KPN en je zit dus ook op dat netwerk.
Wel hebben ze onlangs een probleem gehad met het mobiele datanetwerk (GPRS/3G), waardoor dat niet werkte. Maar dat is inmiddels alweer opgelost.

Overigens logisch dat ze de iPhone niet ondersteunen: ze verkopen dit toestel immers niet zelf en support geven betekent toch ook een deel verantwoordelijk zijn voor de gevolgen...

psilin 07-07-10 21:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Wilbie
Overigens logisch dat ze de iPhone niet ondersteunen: ze verkopen dit toestel immers niet zelf en support geven betekent toch ook een deel verantwoordelijk zijn voor de gevolgen...

De grap is dus dat het hier niet om een support vraag gaat van de iphone, maar om een eigen telfort netwerk issue. Althans de wijze waarop het verkeer wordt afgehandeld.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door MCNO
Apps die niet zouden werken bij Telfort?
Weer zo'n onzin verhaal, je hebt 3G verbinding of je hebt het niet...
Misschien is de app nog niet aan IOS4 aangepast, zou wellicht met de RaboApp kunnen zijn.

Kom maar langs als je het niet geloofd. Telfort sim betekend rabo app niet werken over 3g. Zelfde toestel, zelfde app, zelfde lokatie, andere sim ( real KPN ) betekend wel werken die rabo app op 3g.

Ik geloofde het ook niet toen ik het hoorde van de rabobank. Daarom heb ik de proef op de som genomen.

macleentje 07-07-10 22:21

Ik ben al ruim 10 jaar abonnee en weet hoe lastig het kan zijn om iets geregeld te krijgen. Heel erg vervelend en kan er zowat wel een boek over schrijven maar mijn enige alternatief is KPN wat ik dan eigenlijk een beetje zonde van het geld vind omdat ik ook weer niet zo veel service vraag. En omdat telfort het netwerk van KPN gebruikt ga ik daar ook niet op vooruit.

En ik vind dat van die ondersteuning ook een beetje flauwekul van ze. Aan de ene kant wel logisch dat je geen service wil verlenen aan iets dat je niet verkoopt aan de andere kant, toen ik een paar jaar terug ruim voor het verlopen van mij abo zonder telefoon kwam te zitten was er geen mogelijkheid om een telefoon bij ze te kopen. Dat moest ik zelf maar zien te regelen of niet meer bellen tot het moment dat ik weer kon verlengen. Je zou normaal gesproken wel overstappen maar ja, ze draaien er toch ook niet minder om als ik opzeg...

Maar wie weet worden de zaken wel anders als ik ook data ga verbruiken. Plan is om eerst een ipad aan te schaffen waar ik nog een web'nwalk prepaid kaartje van mijn favoriete tmobile voor heb liggen. Wsh nergens in Nederland verbinding maar hè, ben ik toch even lekker bezig. En kan ik eens rustig kijken of ik ook aan de iphone ga en wat ik daar dan bij nodig heb. Ik kan dat rustig bij telfort afsluiten als ik op jullie berichten af ga. Op het internetbankieren na maar dat doe ik dan wel gewoon thuis, zoveel geldstromen hoef ik nou ook weer niet te beheren (jammer genoeg) :rolleyes:


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 23:20.