iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   KPN (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f111/kpn/)
-   -   Kpn, 3gs, 4.0.1 (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f111/kpn/67027-kpn-3gs-4-0-1-a.html)

rvanmil 05-08-10 09:50

instellingen voor KPN
 
Ik heb na lang zoeken en een hoop gedoe nu tethering aan de praat op mijn 3GS (geen jailbreak of andere fratsen) met eenvoudige handmatige instellingen.
Wellicht al bekend hier, maar omdat ik het zelf niet makkelijk kon vinden, wil ik het toch even hier met jullie delen.
Mijn huidige netwerk instellingen:

Mobiele data
APN: portalmmm.nl
Gebruikersnaam: kpn
Wachtwoord: kpn

Mms
APN: portalmmm.nl
Gebruikersnaam: kpn
Wachtwoord: kpn
MMSC: http://mp.mobiel.kpn/mmsc
Mms-proxy: 10.10.100.20:5080
Maximale mms-grootte: (leeg)
MMS UA Prof URL: (leeg)

Internet-tethering
APN: portalmmm.nl
Gebruikersnaam: kpn
Wachtwoord: kpn


Het gaat denk ik met name om de onderste. Toen ik die ingevuld had verscheen daarna de Internet-tethering optie in het Netwerk menu.
Deze werkt nu zowel via USB, als via Bluetooth :)

Om het via Bluetooth aan de praat te krijgen moest ik wel eerst (OS X) onder mijn Netwerk instellingen de Bluetooth PAN verbinding toevoegen en hieraan mijn iPhone toewijzen (na detecteren en koppelen).

mrsrossi 07-08-10 23:14

Klinkt goed! Werkt dat een beetje?

Kan dat ook met T-Mobile?

midon 08-08-10 11:11

Inderdaad heb alles ingevuld als hier boven en daarna mijn iphone opnieuw opgestart en de functie tethering komt voorschijn, bedankt voor de tip ( 5 sterren ):D

Harley4 08-08-10 12:13

Helemaal goed THX

PeterAal 08-08-10 19:54

werkt perfect, thx.

Harley4 08-08-10 20:14

Werkt ook met de Iphone 4.

rvanmil 09-08-10 15:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door mrsrossi (Bericht 521185)
Klinkt goed! Werkt dat een beetje?

Kan dat ook met T-Mobile?

Het werkt bij mij prima. Met 3G snelheid internetten op je laptop, prima te doen voor email en een beetje browsen.

Ik heb toevallig gisteren bij een vriend van me gekeken of het ook met T-mobile kon, maar daar ontbreekt het hele menu waar je die instellingen in kan voeren. Ik heb er niet bijster veel verstand van, maar als ik zou moeten gokken dan lijkt het erop dat de SIM kaart op de een of andere manier dit menu verborgen houdt.

webferret 10-08-10 09:15

En zou je ook naar een iPad kunnen tetheren? (ik kan het zelf niet proberen omdat ik (nog geen) internetbundel heb).

cornetje 11-08-10 15:01

Dit is geweldig. :d

Inderdaad: alleen de internet tethering gegevens invullen is voldoende en je kunt tethering aan/uit schakelen.

Nu is de vraag..... Hoe kunnen kan ik mijn ipad connecten naar mijn iphone zodat ik op de ipad kan surfen via de iphone.... :confused:
Via Bluetooth werkt het blijkbaar niet aangezien ik mijn iphone niet zie in mijn ipad en andersom.

gr

Pieter

Harley4 11-08-10 15:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door cornetje (Bericht 526420)
Dit is geweldig. :d



Nu is de vraag..... Hoe kunnen kan ik mijn ipad connecten naar mijn iphone zodat ik op de ipad kan surfen via de iphone.... :confused:
Via Bluetooth werkt het blijkbaar niet aangezien ik mijn iphone niet zie in mijn ipad en andersom.

gr

Pieter

https://forum.iculture.nl/f28/i...tml#post525478

cornetje 11-08-10 15:26

mja, was ik al bang voor ;-)

Overigens lijkt de verbinding ook niet bijster stabiel. Iedere keer valt mijn netwerkverbinding weg, terwijl ik hoe zowat in de UMTS mast zit.

Op een engels forum zag ik iets dat het vermoedelijk wel gaat werken met een dock to dock cable. Ofwel: kabeltje tussen iphone en ipad. Op zich een werkbare oplossing, maar dan moet zo'n kabeltje wel te vinden zijn :-(

Voorlopig maar ff alleen via Wi-Fi bij de McD in de open lucht surfen.

pncdejong 09-09-10 18:27

Werkt geweldig (3g) IOS4.1

mafkaan 10-09-10 13:25

Waarschuwing / ervaring

Vroeger, toen ik nog een Hi abo had ( pre iPhone ) kon ik met de nokia
wel tetheren. ( zonder extra instellingen, alleen toegestuurde profiel )
Tot mijn verbazing kwam op de rekening wel een extra regel met 'internet'
te staan.
Apart vermeld en apart in rekening gebracht.

Om deze verassing voor jullie te voorkomen, zou ik de eerste maand
zuinig zijn met deze mogelijkheid tot je zekerheid hebt.

Ben benieuwd of dit nog steeds zo is, dan wel of dit met de iPhone het
geval is.

Dit speelt ruim een jaar geleden

Kan iemand dit bevestigen of ontkennen ? uit recente ervaring met iPhone of
andere telefoon.


Nu met vodafone geen enkel probleem. maar dat wist ik al van het jaar
daarvoor.
ja ik switch elk jaar van provider ivm nieuw toestel willen,
ben benieuwd of ik volgend jaar er ook zo over denk met de iPhone 4.
Pracht toestel maar ben toch voor het 1 jaar abo gegaan.

Daan. 12-09-10 19:45

Ik begrijp het niet helemaal.

Ik heb bij 'mobiel datanetwerk' de APN, gebruikersnaam en wachtwoord ingevoerd van KPN zoals jij dat aangeeft.
Alleen, er gebeurt dan niks, ik krijg dan geen knopje 'internet tethering'

Ik gebruik een iPhone 3G, met JB via KPN.

Ik heb gezocht op andere APN, en kwam er een aantal tegen

iPhoneclub wiki:
KPN
- APN: internet
- Username: KPN
- Password: gprs

PDAtotaal:

Naam Toegangspunt : portalmmm.nl
Gebruikersnaam : geen
Wachtwoord : geen

KPN Service:
- APN: portalmmm.nl
- Username: KPN
- Password: KPN


Er zijn dus meerdere instellingen mogelijk, ik heb ze allemaal geprobeerd maar ik krijg nog geen menu 'internet tethering'
Ik heb mijn telefoon elke keer opnieuw opgestart als ik instellingen wijzig. Geen resultaat.

Doe ik iets fout? of zie ik iets over het hoofd?

Ziener01 19-09-10 17:27

Super! Dank voor de info. Ik zocht er al een tijd naar en het werkt perfect op mijn iPhone 4 (4.0.1) met KPN.

webferret 20-09-10 11:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Daan. (Bericht 559611)
Ik begrijp het niet helemaal.

Ik heb bij 'mobiel datanetwerk' de APN, gebruikersnaam en wachtwoord ingevoerd van KPN zoals jij dat aangeeft.
Alleen, er gebeurt dan niks, ik krijg dan geen knopje 'internet tethering'

Ik gebruik een iPhone 3G, met JB via KPN.

Ik heb gezocht op andere APN, en kwam er een aantal tegen

iPhoneclub wiki:
KPN
- APN: internet
- Username: KPN
- Password: gprs

PDAtotaal:

Naam Toegangspunt : portalmmm.nl
Gebruikersnaam : geen
Wachtwoord : geen

KPN Service:
- APN: portalmmm.nl
- Username: KPN
- Password: KPN


Er zijn dus meerdere instellingen mogelijk, ik heb ze allemaal geprobeerd maar ik krijg nog geen menu 'internet tethering'
Ik heb mijn telefoon elke keer opnieuw opgestart als ik instellingen wijzig. Geen resultaat.

Doe ik iets fout? of zie ik iets over het hoofd?

Misschien moet je bij die laatste letten op kleine letters (dus geen KPN maar kpn).
Weet niet of dit helpt want ik heb zelf (nog) geen internet abbo. Laat het even weten hier als je wilt!

jokidoki 20-09-10 16:32

werkt perfect, bedankt!!

Crooner 22-09-10 21:45

Tethering [iPhone met iOS4.1 < > MacBook OS X 10.6.4]
 
Ik heb hier ook veel tijd in zitten. Zojuist instructies van rvanmil gevolgd. Werkt inderdaad voor mij nu weer super. Hulde aan rvanmil! Chapeau.

SeekerNL 25-09-10 14:41

Deze instellingen werken ook voor ios 4.1 met jailbreak, harstikke bedankt.

webferret 29-09-10 12:43

Even een algemeen vraagje over het Tetheren met deze condities (KPN, 3GS en FW 4.0.1): Hoe zit het met de beveiliging van je iPhone op het moment dat je hem instelt als Wi-Fi-router? Kun je via instellingen een wachtwoord toepassen of MAC-filtering aanzetten ofzo?

Het lijkt me namleijk nogal lullig als je Tethering aanzet op je iPhone om even ergens te internetten en iemand anders maakt ineens verbinding met jouw iPhone met zijn/haar laptop of iPad.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:21.