iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   KPN (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f111/kpn/)
-   -   Probleem mobiel internet KPN iPhone4 (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f111/kpn/69829-probleem-mobiel-internet-kpn-iphone4.html)

berensy 25-08-10 12:57

Probleem mobiel internet KPN iPhone4
 
Ik heb een ge-unlockte iPhone 4 uit de US met KPN abonnement sim-only met surf&mail. Alles werkt naar behoren, behalve het mobiele internet krijg ik niet aan de praat. Alle APN instellingen die op internet te vinden zijn geprobeerd zonder resultaat.

Als ik mijn sim in een nokia doe werkt internet prima. Het probleem ligt dus bij de iPhone of de instellingen daarvan.

Iemand zelfde probleem gehad en opgelost? Ik hoor het graag!

Update: 31 aug: pfoe eindelijk opgelost, eigen stomme schuld. Ik had via pushfix per ongeluk een EDGE disabler geinstalleerd. Dit zorgt er dus voor dat er geen mobiele data binnengehaald wordt als je geen internet abo hebt. Echter dit zorgt er voor dat KPN er niet doorkwam terwijl ik daar gewoon een abo heb...

mafkaan 25-08-10 13:07

Meest voor de hand liggende vraag / oplossing ( en hopelijk overbodig ) is dan
Staat mobiele data ( en 3G ) aan bij instellingen.

Quint

berensy 25-08-10 14:05

jazeker, alle instellingen staan verder goed, vlgs mij.

midon 25-08-10 17:53

Ik heb ook KPN met surf & Mail. Mijn instellingen zijn:
Mobiele data:
APN: portalmmm.nl
Gebruikersnaam: kpn
Wachtwoord: kpn
En dit werkt gewoon.
Succes

puccini 25-08-10 18:17

Als jullie op de kpn site kijken kun je het volgende vinden:

APN: portalmmm.nl
Gebruikersnaam: leeg laten
Wachtwoord: leeg laten

MCNO 25-08-10 21:11

Voor wat het waard is, KPN werkt hier op Iphone super.

puccini 25-08-10 21:42

Die instelling gebruik ik al bijna 2 jaar, en heb er totaal geen problemen mee !

Merijntje1 26-08-10 00:50

Waar kan ik die instellingen veranderen, ik zie nergens 'APN' staann..

puccini 26-08-10 12:40

instellingen > algemeen > netwerk >mobiel datanetwerk

BramSlot 26-08-10 17:58

ga je met je iPhone naar Unlockit - APN Changer for your iPhone

daar kun je de APN veranderen.. wanneer je deze toegepast hebt komt er een apart icoon on instellingen--> algemeen: Profiel APN Carrier Settings <-- hier worden de instellingen opgeslagen.

That did the job for me;)

wiel00 26-08-10 20:39

itunes ondersteunt kpn simkaart niet
 
Ik heb net een iphone 4 aangeschaft, in combi met een kpn zakelijk abonnement. Ik wil m via itunes activeren maar daar krijg ik de melding dat itunes mijn kpn simkaart niet ondersteunt.
'alleen compatible simkaarten van een bevoegde leverancier kunnen worden gebruikt om uw iphone te activeren', is de mededeling die ik krijg.

Wat is dit?! Een truuk van iphone en itunes om tmobile het alleenrecht weer te geven op micro sim. Ik heb geen illigale iphone.

Herkent iemand dit probleem en wat is de oplossing?

ballegooier 26-08-10 21:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door wiel00 (Bericht 546315)
Ik heb net een iphone 4 aangeschaft, in combi met een kpn zakelijk abonnement. Ik wil m via itunes activeren maar daar krijg ik de melding dat itunes mijn kpn simkaart niet ondersteunt.
'alleen compatible simkaarten van een bevoegde leverancier kunnen worden gebruikt om uw iphone te activeren', is de mededeling die ik krijg.

Wat is dit?! Een truuk van iphone en itunes om tmobile het alleenrecht weer te geven op micro sim. Ik heb geen illigale iphone.

Herkent iemand dit probleem en wat is de oplossing?

Illegale iPhone's bestaan niet ;) En iTunes en t-mobile hebben echt geen samenzwering tegen jou gespannen, hoor. iTunes meldt volgens mij simpel weg dat jouw iPhone niet sim-lock vrij is. Anders zou je de melding krijgen: 'Uw iPhone is geactiveerd' en daarna: 'gefeliciteerd, uw iPhone is simlock vrij'.

Weet je zeker dat jouw iPhone sim-lock vrij is/zou moeten zijn?
Waar heb je jouw iPhone vandaan?

Of ik zit er naast en je zou inderdaad alleen maar 1-malig moeten activeren met een t-mob sim (effe lenen van iemand) en dan ben je klaar.

wiel00 27-08-10 00:05

Dank voor je reactie. Ik heb mijn iphone 4 gewoon van phoneshop. Hij zou simlock vrij moeten zijn, aangezien ze m verkopen met een zakelijk kpn abonnement.

Is het echt zo simpel dat ik n simkaartje van tmobile leen, activeer, simkaartje omwissel en ik kan er gewoon mee aan de slag? Volgens mij krijg ik dan de volgende keer als ik muziek/video of app wil downloaden weer problemen. Toch?

iRobbert 28-08-10 00:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door wiel00 (Bericht 546493)
Dank voor je reactie. Ik heb mijn iphone 4 gewoon van phoneshop. Hij zou simlock vrij moeten zijn, aangezien ze m verkopen met een zakelijk kpn abonnement.

Is het echt zo simpel dat ik n simkaartje van tmobile leen, activeer, simkaartje omwissel en ik kan er gewoon mee aan de slag? Volgens mij krijg ik dan de volgende keer als ik muziek/video of app wil downloaden weer problemen. Toch?

Helaas werkt het niet zo simpel. Ik denk dat je terug moet naar de PhoneHouse. Deze iPhone gaat alleen maar werken met een T-Mobile simkaart.

Want na het activeren kan je nog steeds niet bellen(tenzij je hem jailbreaked en unlocked)

ballegooier 30-08-10 14:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door wiel00 (Bericht 546493)
Dank voor je reactie. Ik heb mijn iphone 4 gewoon van phoneshop. Hij zou simlock vrij moeten zijn, aangezien ze m verkopen met een zakelijk kpn abonnement.

Is het echt zo simpel dat ik n simkaartje van tmobile leen, activeer, simkaartje omwissel en ik kan er gewoon mee aan de slag? Volgens mij krijg ik dan de volgende keer als ik muziek/video of app wil downloaden weer problemen. Toch?

Als je iPhone echt simlock vrij is, niet. Activeren hoeft maar eenmalig, bij mijn weten. Dat heeft verder niets met content (muziek, film) overzetten/synchroniseren van iTunes te maken. Je kunt het op z'n minst proberen: activeren met een t-mob simkaart, daarna je KPN zakelijk sim erin en kijken of je ontvangst krijgt, danwel de melding dat je simkaart niet ondersteund wordt. Als je het laatste krijgt, is ie _zeker weten_ niet simlock vrij en kun je inderdaad nog steeds niet bellen met je KPN simkaart.

berensy 31-08-10 14:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door wiel00 (Bericht 546315)
Ik heb net een iphone 4 aangeschaft, in combi met een kpn zakelijk abonnement. Ik wil m via itunes activeren maar daar krijg ik de melding dat itunes mijn kpn simkaart niet ondersteunt.
'alleen compatible simkaarten van een bevoegde leverancier kunnen worden gebruikt om uw iphone te activeren', is de mededeling die ik krijg.

Wat is dit?! Een truuk van iphone en itunes om tmobile het alleenrecht weer te geven op micro sim. Ik heb geen illigale iphone.

Herkent iemand dit probleem en wat is de oplossing?

Ik heb dit probleem ook gehad, ff via marktplaats een phonebook sim (activatie sim) kopen voor ca 15-20 euro. Dat moet werken!


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:12.