//

Opeens nieuw Telfort contract na iPhone 3G gebruik

Opeens nieuw Telfort contract na iPhone 3G gebruik discussie in KPN forum; ( verdwijnt na registratie ) Vandaag via iPhone-gebruik mijn abonnement automatisch verlengd - - - Ik heb vanmiddag bij Mobistar een iPhone 4 gekocht zonder reservering Telfort SIM gratis laten ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Providers Nederland > KPN
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 30-09-10, 19:30
dampendedrol dampendedrol is offline
• iOS 4.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 38
Standaard Opeens nieuw Telfort contract na iPhone 3G gebruik

Vandaag via iPhone-gebruik mijn abonnement automatisch verlengd

- - -
Ik heb vanmiddag bij Mobistar een iPhone 4 gekocht zonder reservering

Telfort SIM gratis laten knippen naar een MICROSIM bij de GSM Shop

Aangesloten op iTunes en alles werkt

Tot mijn verbazing heb ik 3G verbinding en ik opende zojuist via Safari een internetpagina. Heel vreemd, omdat ik geen internetbundel heb afgesloten, rara hoe kan ik dan surfen

Vervolgens ga ik naar 'Mijn Telfort' en zie ik dat ik een Surf & Mail abonnement vandaag heb afgesloten, dat morgen in gaat voor de duur van 2 jaar inclusief een nieuw belbundel en smsbundel, terwijl mijn contract al vorig jaar was afgelopen Met nieuwe voorwaarden zoals afronding in minuten.

Nu ik heb Telfort aan de lijn gehad. Uiterst vriendelijk en inderdaad ik zou een Surf&Mail abonnement hebben afgesloten: door mijn iPhone te gebruiken
Het is nu geannuleerd en ze hadden dit nog niet meegemaakt dat dit automatisch gebeurde door gebruik van een mobiele telefoon. Vrij tricky om nu mijn iPhone te gebruiken met 3G-verbinding, want bij gebruik wordt een nieuw contract van 2 jaar afgesloten, dus ik heb de 3G uitgezet. Ik moet nu een abonnement afsluiten dat aan mijn wensen voldoet en of dat dit abonnement is weet ik niet, want mijn vermoeden is dat de Telfort Surf&Mail niet snel is.

Graag wil ik op het KPN netwerk blijven, want dat is het enige netwerk waarop ik telefonisch bereik heb op mijn werkplek; al mijn collega's met Vodafone en T-Mobile hebben geen bereik daar.
Nu heb ik even gekeken of de snelheid van Telfort aan mijn wensen voldoet, de snelheid is 84,5 kB/s (688.13 Kbps) en ik zou hiervoor dan 10 euro per maand voor betalen, verder gelden de standaard FUP-voorwaarden.

Zijn er hier leden die nog tips hebben voor snel 3G internet op het KPN-netwerk? Ik lees op de site van KPN 'Surf&Mail Extra Snel' met een maximale snelheid van 1Mbps. Iemand ervaring hiermee?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 08-10-10, 11:59
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Waarschuwing: 3G uitzetten helpt niks, dat is niet anders dan het soort dataverbinding, je iPhone maakt dan contact met internet / mobiele data netwerk van Telfort via GRPS.
Als je geen dataverbinding / contact met internet via Telfort wilt, moet je de switch 'mobiele data' uitzetten, in de instellingen.
  #3  
Oud 09-10-10, 17:12
dampendedrol dampendedrol is offline
• iOS 4.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 38
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ballegooier Bekijk bericht
Waarschuwing: 3G uitzetten helpt niks, dat is niet anders dan het soort dataverbinding, je iPhone maakt dan contact met internet / mobiele data netwerk van Telfort via GRPS.
Als je geen dataverbinding / contact met internet via Telfort wilt, moet je de switch 'mobiele data' uitzetten, in de instellingen.
Bedankt voor de waarschuwing. Je hebt helemaal gelijk. Enkele dagen na het uitzetten van 3G zag ik dat er ook nog een mobiele data item aan stond in de instellingen van mijn iPhone. Ik hoop niet dat er teveel data overeenheen is gegaan. In de 2 minuten dat 3G gebruikte heb ik met de snelheidstest 10MB binnengehaald, kreeg gisteren de rekening 6 euro.

Hoorde onlangs van iemand dat een collega zn 3G verbinding had aanlaten staan, via wireless dacht te internetten, maar geen mobiel data abonnement had: 1400 euro rekening, geen coulance.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Ingangsdatum nieuw contract na verlenging wsk1 Odido (T-Mobile) 4 19-08-10 16:35
Telfort wordt Netwerk KPN, lijn Telfort. Soms reset de verbinding zich. Dychmann KPN 5 29-12-09 20:02
Wachten op nieuw contract. Peernij Odido (T-Mobile) 0 18-07-09 20:54
Telfort, Youtube opeens niet meer via Edge lekzzz KPN 8 20-10-08 13:32

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 05:23.