//

Geen GPRS/EDGE KPN ingesteld en toch kunnen internetten

Geen GPRS/EDGE KPN ingesteld en toch kunnen internetten discussie in KPN forum; ( verdwijnt na registratie ) Hey allemaal, ik zit met het volgende vaag probleem. ik ben in het bezit van een iPhone 1.1.2 + BL 4.6 waarop de instellingen voor ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Providers Nederland > KPN
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 15-02-08, 10:00
Cisevi Cisevi is offline
• iOS
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2008
Berichten: 1
Standaard Geen GPRS/EDGE KPN ingesteld en toch kunnen internetten

Hey allemaal,

ik zit met het volgende vaag probleem.

ik ben in het bezit van een iPhone 1.1.2 + BL 4.6 waarop de instellingen voor een gprs verbinding niet is ingesteld. Althans ik heb voor de zekerheid het volgende in ieder vak neergezet: jjj (3 x een j) zodat ik niet een verbinding heb wanneer ik hier niet om vraag (kostenplaatje)

Het grappige wil nu... ik druk per ongeluk op mail en krijg verbinding en haal mijn mail binnen... (Wi-Fi staat uit) en zie bij gebruiksinformatie dat ik 2.8mb aan data heb ontvangen.

Hoe is dit in godsnaam mogelijk?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 16-02-08, 13:27
lema lema is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: Breda
Berichten: 71
Standaard

Ik heb mijn 1.1.3otb laten unlocken, er waren waty problemen met de baseband.
Ik bel me suf met de iPhone, dus dat werkt perfect, maar sinds gisteren, nadat ik de auto de flitsinfo ophaalde via iHome werkt het GPRS en Wi-Fi niet meer. De airport thuis wordt wel gevonden, maar als ik op de blauwe pijl achter de Wi-Fi kijk staan daar geen gegevens in van ip, subnetmasker etc. Wanneer ik de edge APN: internet / gebruikersnaam: KPN / wachtwoord: gprs invul verdwijnen deze weer nadat ik ze weer geopend heb.
Daarnaast stond er altijd een blauw vierkantje met 'n G in naast NL KPN in de linker bovenhoek, nu staat het blauwe vakje er wel maar er staat geen G-tje meer in.

Dus om applicaties te installeren heb Wi-Fi of gprs nodig, dus ik kan ook geen fix installeren. erg lastig

Kun iemand aangeven hoe ik dit kan oplossen. Ik werk met Mac OSX tiger.
  #3  
Oud 16-02-08, 13:32
Celf's schermafbeelding
Celf Celf is offline
• iOS 15.1.1
• iPadOS 15.1
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 517
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lema Bekijk bericht
Ik heb mijn 1.1.3otb laten unlocken, er waren waty problemen met de baseband.
Ik bel me suf met de iPhone, dus dat werkt perfect, maar sinds gisteren, nadat ik de auto de flitsinfo ophaalde via iHome werkt het GPRS en Wi-Fi niet meer. De airport thuis wordt wel gevonden, maar als ik op de blauwe pijl achter de Wi-Fi kijk staan daar geen gegevens in van ip, subnetmasker etc. Wanneer ik de edge APN: internet / gebruikersnaam: KPN / wachtwoord: gprs invul verdwijnen deze weer nadat ik ze weer geopend heb.
Daarnaast stond er altijd een blauw vierkantje met 'n G in naast NL KPN in de linker bovenhoek, nu staat het blauwe vakje er wel maar er staat geen G-tje meer in.

Dus om applicaties te installeren heb Wi-Fi of gprs nodig, dus ik kan ook geen fix installeren. erg lastig

Kun iemand aangeven hoe ik dit kan oplossen. Ik werk met Mac OSX tiger.
Je zou via het instellingen\algemeen alle settings kunnen resetten. Nadeel is dat je ze opnieuw moet invoeren.
Het blauwe blokje is inderdaad een bugje van 1.1.2 en 1.1.3. Via de ifoneguide repo kun je weer een "G" tje terugkrijgen. Let op de goede versie.
  #4  
Oud 16-02-08, 18:11
lema lema is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: Breda
Berichten: 71
Standaard

Celf, bedankt voor je reactie.
Deze actie heb ik uiteraard al meerdere malen geprobeerd, helaas niet het gewenste resultaat.
Na het selecteren van airport thuis, kun je ook op de blauwe pijl drukken van iPhone, helmaal boven aan staat dan |vergeet dit netwerk| al geprobeerd maar dit werkt ook niet. Het vrij lastig als er geen Wi-Fi of gprs draait op je iPhone. Mail ophalen en app. installeren lukt dus ook niet.
Wie heeft nog meer suggesties?
  #5  
Oud 07-07-08, 10:11
klarenbl klarenbl is offline
 
• 7.0.6
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 46
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cisevi Bekijk bericht
Hey allemaal,

ik zit met het volgende vaag probleem.

ik ben in het bezit van een iPhone 1.1.2 + BL 4.6 waarop de instellingen voor een gprs verbinding niet is ingesteld. Althans ik heb voor de zekerheid het volgende in ieder vak neergezet: jjj (3 x een j) zodat ik niet een verbinding heb wanneer ik hier niet om vraag (kostenplaatje)

Het grappige wil nu... ik druk per ongeluk op mail en krijg verbinding en haal mijn mail binnen... (Wi-Fi staat uit) en zie bij gebruiksinformatie dat ik 2.8mb aan data heb ontvangen.

Hoe is dit in godsnaam mogelijk?
ik heb precies hetzelfde probleem, ik zit ook bij KPN. Weet iemand hoe dit kan? Ik heb ook geen idee wat nu de kosten zijn. Ik heb namelijk alleen een belbundel bij KPN en geen data-bundel.
Groet

PhoneLies
  #6  
Oud 07-07-08, 10:14
colliehome's schermafbeelding
colliehome colliehome is offline
• iOS 14.0
• iPadOS 14.0
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Beringen
Berichten: 2.477
Stuur een bericht via Instant Messenger naar colliehome Stuur een bericht via MSN naar colliehome Stuur een bericht via Yahoo naar colliehome
Standaard

Sommige simkaarten bevatten al de gegevens voor GPRS. Dus die hoef je niet meer in te geven. Je kan ze wel uitschakkelen mits een klein programma nl; BossPrefs.
__________________
Australian Shepherds Tinkerooz
Tinkerooz Blog

Slotjes blijven slotjes.
  #7  
Oud 07-07-08, 10:25
Nikooos's schermafbeelding
Nikooos Nikooos is offline
• iOS 10.0.2
• 10.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Tilburg
Berichten: 3.172
Standaard

Bij KPN hoeven er inderdaad geen gegevens ingevuld te worden om toch te kunnen internetten via GPRS. gebruik even de zoekfunctie, deze geeft dan een aantal oplossingen zoals BossPrefs en willekeurig wat invullen bij de GPRS gegevens.
  #8  
Oud 07-07-08, 12:21
klarenbl klarenbl is offline
 
• 7.0.6
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 46
Standaard

@colliehome: dank voor je snelle reaktie
@psychonikeo: ook dank voor je snelle reaktie.
Ik had in gezocht, maar niets kunnen vinden, ik zal nou eens zoeken op 'BossPrefs".
Gaaf dit forum, ik waardeer iphoneclub.nl zeer.
Ik heb onlangs dankzij de info hier firmwaree 1.1.4 op mijn iphone gezet, alles verliep vlekkeloos (upgrade van 1.1.2 naar 1.1.4)
Groet
Liesbeth
  #9  
Oud 15-07-08, 19:40
NNK3 NNK3 is offline
• iOS 1.1.4
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 6
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door psychonikeo Bekijk bericht
Bij KPN hoeven er inderdaad geen gegevens ingevuld te worden om toch te kunnen internetten via GPRS. gebruik even de zoekfunctie, deze geeft dan een aantal oplossingen zoals BossPrefs en willekeurig wat invullen bij de GPRS gegevens.
Die laatste optie werkt niet!

De andere optie ga ik proberen.
  #10  
Oud 14-08-08, 10:14
Playboy Mansion Playboy Mansion is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 60
Standaard

Nou, ik heb inmiddels ook zoiets met T-Mobile ervaren.

https://forum.iculture.nl/f18/i...s-2-weken.html

Gelukkig op tijd erachter gekomen, maar dit is natuurlijk erg waardeloos.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Instellen gprs/edge met KPN/HI Drumpie KPN 31 15-02-10 23:34
Ik heb KPN Hi simonly de instellingen van KPN mobiel werken niet geen gprs... Spikez KPN 2 15-02-10 22:05
Uitschakelen Edge/Gprs KPN/Telfort Iphone 2g Camulos Archief 1 08-07-09 19:32
geen 3G, ook niet kunnen internetten? 276159 Odido (T-Mobile) 4 02-08-08 20:43
1.1.3 BL 4.6 - geen edge kunnen instellen laurensxeon Archief 8 04-04-08 09:12

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:38.