//

Onduidelijkheid met order KPN

Onduidelijkheid met order KPN discussie in KPN forum; ( verdwijnt na registratie ) 11 November ontvang ik bericht van KPN dat de iphone 4 besteld kan worden bij ze dus ik bestel deze gelijk via de website. Krijg ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Providers Nederland > KPN
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 21-11-10, 08:49
tipex tipex is offline
• iOS 5.0 Beta
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Berichten: 26
Standaard Onduidelijkheid met order KPN

11 November ontvang ik bericht van KPN dat de iphone 4 besteld kan worden bij ze dus ik bestel deze gelijk via de website. Krijg netjes een bevestiging dat mijn bestelling is ontvangen. In de mail staat echter dat ik nog een definitieve mail krijg met mijn ordernummer binnen 1 dag.

Een week later nog steeds geen tweede mail dus ik stuur de 18de een mail met de vraag waar mijn mail blijft met het order nummer. 20 november nog geen reactie maar wel een mail waarin staat dat de prijzen voor de toestellen zijn verlaagd en ik als eerste besteller ook deze korting krijg.

21 November, ik krijg reactie op mijn vraag, of ik het order nummer wil doorgeven want ze kunnen m'n order nummer niet vinden. Het order nummer is nu precies waar ik ze om gevraagd had want dit heb ik dus niet gekregen. Krijg nu snel een reactie dat ze geen bestelling kunnen vinden op mijn postcode en maar weer opnieuw moet bestellen. Dit dus terwijl ik nog geen 24 uur ervoor per mail korting kreeg op de door mij geplaatste bestelling, wtf?

Kortom de eerste kennismaking met kpn is een zware teleurstelling geworden. Heb je net als ik nog geen order nummer ontvangen dan is je bestelling dus waarschijnlijk lost in space geraakt.

Het zou me echter niet verbazen als er straks alsnog bedragen afgeschreven gaan worden voor een toestel dat ik niet krijg.

Meer mensen met deze ervaring?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 21-11-10, 11:24
puccini puccini is offline
• iOS 11.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Locatie: -
Berichten: 134
Standaard

Een beetje rare koptekst " Pas op met kpn"
  #3  
Oud 22-11-10, 13:26
Lotteee Lotteee is offline
• iOS 4.3.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2010
Berichten: 7
Standaard

Ik ook. 11 november besteld; bevestigingsmail gehad, maar geen definitieve order. Vandaag telefonisch contact opgenomen. Er zit een fout in het systeem bij KPN. Mij werd geadviseerd nogmaals mijn bestelling te plaatsen en dan moet het goed komen.

Als het goed is worden er geen kosten van je rekening afgeschreven. Je hebt toch geen machtiging gegeven? Mijn bestelling is gewoon per faktuur achteraf.

Mochten er tòch twee I-phone's geleverd worden, moet je er één niet accepteren. Dus gewoon weigeren bij de bezorger aan de deur. Deze wordt dan kosteloos geannuleerd, zo werd mij verteld.

Nog een tip: Voor nieuwe KPN-klanten is de toestelprijs € 100,-- goedkoper dan voor bestaande klanten. Heb je dus al een abonnement via KPN en wil je ook graag bij KPN blijven, maar ben je niet gehecht aan je oude telefoonnummer, bestel dan als 'nieuwe' klant. Dus niet inloggen op mijnkpn voor je gaat bestellen.

(Dit is voor mij echter een reden om over te stappen naar Vodafone.)
  #4  
Oud 22-11-10, 14:17
puccini puccini is offline
• iOS 11.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Locatie: -
Berichten: 134
Standaard

Weet je dat zeker wat betreft die meerprijs voor de IPhone van € 100 voor de mensen welke al bij de KPN zitten.
Er zit wel een verschil van € 100 als je een KPN i125 vergelijkt met een KPN i250 abonnement.
Toen ik ca. 14 dagen geleden met de de KPN klantendienst belde (betr. aansluitkosten van bestaande KPN klanten) vertelde zij mij dat de vaste klanten van KPN pas de 24 november een IPhone kunnen bestellen via mijn KPN.
Het is inderdaad even afwachten, want als dat werkelijk zo is wat jij verteld/schrijft stap ik gewoon over naar VF met behoud van nummer. !
Maar we gaan het de 24e zien hoe of wat. . . . of niet ???

Laatst gewijzigd door puccini; 22-11-10 om 14:20.
  #5  
Oud 22-11-10, 14:54
Knoepert1988 Knoepert1988 is offline
• iOS 9.2.1
• 9.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2010
Locatie: Wezep
Berichten: 20
Standaard

Hoi mensen,

Ik heb geen problemen gehad met de bestelling. Had wel een foute bestelling ingediend, maar deze is gewoon geannuleerd, daarna heb ik opnieuw een bestelling gedaan, en deze komt als alles goed is zaterdag binnen.

Ben benieuwd, wordt m'n eerste Iphone.
  #6  
Oud 23-11-10, 17:01
Lotteee Lotteee is offline
• iOS 4.3.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2010
Berichten: 7
Standaard

@ Puccini: Ja, zo vertelden ze mij dat bij de verkoopafdeling. Ik heb hierover 11 november ook al gebeld. Toen adviseerden ze mij het de maandag daarop (15-11) nog eens te proberen, omdat de verlengingsprijzen bij het verkooppersoneel ook nog niet bekend waren. Omdat ik toch nog geen orderbevestiging had gehad, heb ik het maar even zo gelaten en afgewacht of er op de website iets zou veranderen. Toen er afgelopen maandag (22-11) nog niets veranderd was, heb ik toch maar even gebeld. Gevraagd of het klopt dat bestaande klanten 100 euro meer betalen en dat werd bevestigd. KPN wil concurreren met Vodafone en om nieuwe klanten te trekken krijgen ze 100 euro korting, was zijn verklaring. Op mijn opmerking dat ze met dezelfde gang hun bestaande klanten wegsturen, reageerde hij met 'we kunnen niet tot het oneindige blijven concurreren'. Tja.. als ze het zo willen, prima. Ik ben verder prima tevreden over KPN. Ben al meer dan 10 jaar klant, nooit problemen gehad. Maar als ze het zo willen, dan accepteer ik die 100 euro oprotpremie graag. Vodafone levert bovendien voor 3 euro minder, 25 belminuten meer.

Maaaaarrr.. bovenstaande even terzijde. De mensen in het verkoopteam en klantenservice bij KPN lijken me ook niet echt de meest snuggeren op aarde. Het kan dus best zo zijn dat wat ze vertellen van geen kanten klopt. Als ze jou vertellen dat het voor vaste klanten de 24e pas mogelijk is te bestellen, misschien dat er dan ook aangepaste prijzen verschijnen. Morgen maar even afwachten dus. Zo niet, dan wacht ik de 29e nog even af. Als er dan nog niets wijzigt, bestel ik bij Vodafone. Laat je nog horen hoe het bij jou afloopt? Ben wel benieuwd.

@ tipex: Vandaag heb ik toch mijn orderbevestiging nog per e-mail ontvangen. Met daarin de duurdere vaste-klanten-prijs min de aangekondigde korting van 40 euro. Totaal is dat 299,96 bij een i-125 abo. Deze ga ik annuleren.
  #7  
Oud 23-11-10, 17:06
iCulture's schermafbeelding
iCulture iCulture is offline
Administrator
• iOS 17.1
• iPadOS 17.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Amsterdam
Berichten: 24.251
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door puccini Bekijk bericht
Een beetje rare koptekst " Pas op met kpn"
De titel is nu aangepast om beter aan te geven waar de discussie over gaat.
  #8  
Oud 23-11-10, 17:25
puccini puccini is offline
• iOS 11.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Locatie: -
Berichten: 134
Standaard

@lotteee
Zojuist de test gedaan bij KPN (KPN.com)
Nieuwe klant betaald € 299,95 voor een Iphone 4 16GB (i125 abonnement)
Bestaande klant (naar tab verlengen en huidige tel.nummer opgeven en de code van kpn verkrijgen via SMS) € 299,95 voor de Iphone 4 16 GB (i125 abonnement)
Kortom er is het e.e.a. gewijzigd bij KPN, dus geen onderscheid meer tussen nieuwe en bestaande klanten.
Ook na inloggen via MIJNKPN, krijg ik dezelfde gegevens.
Probeer het op die manier eens en kijk of jij hetzelfde resultaat krijgt.
Met deze gegevens ga ik de Iphone bij KPN bestellen.

Laatst gewijzigd door puccini; 23-11-10 om 17:31.
  #9  
Oud 23-11-10, 17:34
Lotteee Lotteee is offline
• iOS 4.3.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2010
Berichten: 7
Standaard

@puccini
Weet je zeker dat je niet meer ingelogd stond op 'mijnkpn' toen je de prijzen voor nieuwe klanten bekeek? Bij mij staat er bij i-125 2 jarig € 199,95. En als ik inlog staat er € 299,95.

iPhone 4 - Nu met extra snel mobiel internet van KPN
  #10  
Oud 23-11-10, 18:48
puccini puccini is offline
• iOS 11.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Locatie: -
Berichten: 134
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lotteee Bekijk bericht
@puccini
Weet je zeker dat je niet meer ingelogd stond op 'mijnkpn' toen je de prijzen voor nieuwe klanten bekeek? Bij mij staat er bij i-125 2 jarig € 199,95. En als ik inlog staat er € 299,95.

iPhone 4 - Nu met extra snel mobiel internet van KPN
Ik heb nu alle cookies van de KPN verwijderd van mijn machine:
Het volgende krijg ik nu voor een Iphone4 16GB:
niet ingelogd (nw.klant dus) : € 199,95 en € 24,95 (aansluitkosten) bij een 2 jarig i-125 abonnement
wel ingelogd (verlengen dus): € 299,95 en geen aansluitkosten bij een 2 jarig i-125 abonnement.
Het verschil is er, maar geen € 100,00 maar € 75,05 vanwege de aansluitkosten.
Het blijft raar dat ik vanmiddag andere gegevens kreeg.
Ik ga morgen weer eens kijken of er wat veranderd !

- - - - -
Ondertussen paar dagen verder en juist, de KPN kan . . . .
Ben overgestapt met behoud van tel nummer naar Vodafone scheelt me heel veel geld !

Laatst gewijzigd door puccini; 26-11-10 om 13:11.
  #11  
Oud 30-11-10, 18:28
Lotteee Lotteee is offline
• iOS 4.3.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2010
Berichten: 7
Standaard

@puccini Jij houdt mooi 75,-- in je zak!

Ik heb mijn bestelling aan de deur geweigerd.
Maandag gebeld naar KPN met de afdeling opzeggen abonnementen. Deze meneer ging nog kijken wat hij kon doen voor mij om mij toch de I-phone te leveren tegen de juiste prijs. Hij kon me sowieso al 30 euro korting geven. Hier ging ik niet mee akkoord. Hij zou me gistermiddag terugbellen. Niet gebeurd. Dus vanavond zelf gebeld. Ik had nu natuurlijk weer iemand anders aan de lijn. Deze begon weer met hetzelfde verhaal dat hij mij 30 euro korting kon geven, maar meer kon hij niet doen. Hij begon ook over dat ik geen aansluitkosten zou hebben. Dus het verschil met Vodafone zou dan maar 100 - 24,95 = 75,-- zijn. Maar daar gaat het natuurlijk niet om. Ik ben klant bij KPN dus die 24.95 hoef ik sowieso al niet te betalen. Ze hoeven me ook immers niet opnieuw aan te sluiten. Maargoed einde van het liedje, hij kon niet meer voor me doen dan:
1. geen aansluitkosten
2. 30 euro extra korting
Wat neerkomt op een verschil met Vodafone van 45,-- euro.
Hier ben ik niet mee akkoord gegaan.
Ik twijfel nu nog of ik hem gewoon bij Hi of Vodafone ga bestellen.
Overwegingen:
- Toestelkosten zijn hetzelfde, maar Vodafone is iets voordeliger qua maandkosten.
- Het netwerk van KPN = Hi is beter. Wat betreft bellen zal ik hier waarschijnlijk weinig van merken, maar wat betreft internet val ik in mijn regio bij Vodafone net buiten het 7.2 Mbps gebied. Maar of ik daar met mijn gebruik echt last van zal hebben?.. geen idee.
- Hi is van KPN. En ik wil juist weg bij KPN, maar dit is meer uit principe m.b.t. bovenstaande. Verder geen klachten over KPN. En bovendien, misschien handelt Vodafone wel op dezelfde manier.
- Bij Hi > gratis gebruik Hotspots. Voor zover ik kan vinden heeft Vodafone dit niet.
Conclusie: Het is òf minder betalen per maand met meer belminuten (Vodafone) òf (waarschijnlijk) sneller internet + Hotspots (Hi).
Ik weet het nog niet.
  #12  
Oud 30-11-10, 19:14
puccini puccini is offline
• iOS 11.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Locatie: -
Berichten: 134
Standaard

@Lotteee
Wat ik in mijn vorige post beschreef was het verschil nieuwe klant versus bestaande klant van KPN, en dat is inderdaad € 75 !
Maar bij VF betaal je € 149 voor de IPhone4 16GB en € 24 aansluitkosten.
Denk ook nog even aan de maandelijkse kosten KPN versus VF en het verschil in de belminuten welke in het desbetr. pakket zit, en die Hotspots staan toch nooit in de buurt als je ze echt nodig hebt !
  #13  
Oud 01-12-10, 14:04
lumikiller lumikiller is offline
• iOS 7.0.4
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2008
Berichten: 204
Standaard

Dus als bestaande klant betaal je meer voor het toestel dan een nieuwe klant . Gewoon te belachelijk voor woorden . Ben al ruim 12 jaar klant bij KPN . Loyaliteit wordt weer niet beloond
  #14  
Oud 01-12-10, 14:15
huibregt huibregt is offline
• iOS 8.4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 212
Standaard

Blijkbaar is nieuwe klanten binnenhalen tegenwoordig aantrekkelijker voor de providers dan oude klanten behouden. Een kennis van mij met een zakelijk abo bij Vodafone moest als jarenlange klant ook meer betalen dan een nieuwe klant.
  #15  
Oud 09-12-10, 11:08
Lotteee Lotteee is offline
• iOS 4.3.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2010
Berichten: 7
Standaard

Afgelopen dinsdag besteld bij Vodafone. Toestel goedkoper + maandelijkse kosten zijn minder. De dekking is misschien wat minder dan bij KPN, maar nog altijd beter dan T-mobile. Nu afwachten wanneer hij geleverd wordt. Heb jij hem al ontvangen puccini?
  #16  
Oud 09-12-10, 15:27
puccini puccini is offline
• iOS 11.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Locatie: -
Berichten: 134
Standaard

@Lotteee
Heb mijn iPhone 24 november besteld had deze al op 2 december in huis (incl. sim), maar het rare is dat de portering (van KPN naar VF) pas eind februari gaat plaatsvinden. volgens de KPN (vorige provider dus) was dat het verzoek van VF. Heb de vraag bij VF neergelegd (per mail) en kreeg de mededeling dat ik eerst moest inloggen op "mijn vodafone" en de vraag daar opnieuw moest indienen maar dat was niet mogelijk om dat het tel.nr niet bekend was.
Daarop weer een mail gestuurd en volgens mij kan in wachten tot st.juttemis, want nog steeds geen antwoord.
Kortom hoe ging dat spreekwoord ook al weer? van het kastje naar . . . .
Overigens de orderbevestiging bij VF staan nog steed op "in behandeling" LOL
Hoop niet dat de klantenservice van VF zo slecht blijft !
  #17  
Oud 24-12-10, 17:22
Lotteee Lotteee is offline
• iOS 4.3.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2010
Berichten: 7
Standaard

Bij mij staat dat op 20 januari, maar dat komt omdat ze rekening moeten houden met de 1 maand opzegtermijn bij KPN. Verder heb ik 7-12 besteld en had ik hem 22-12 in huis. Ik heb nog niets te klagen
  #18  
Oud 23-12-11, 20:40
herkor herkor is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2011
Berichten: 1
Angry KPN en klantvriendelijkheid

Het kan echt nog veel gekker met KPN.
Je besteld bij KPN op 1 november jl
Je krijgt van KPN bevestiging en akkoord voor levering van 4s op 3 dec
Je belt tussendoor nog ff met KPN: alles ok / alles komt goed
op 3 dec geen iphone van KPN ontvangen
op 4 dec geen iphone van KPN ontvangen
op 5 dec geen iphone van KPN ontvangen
op 6 dec geen iphone van KPN ontvangen
enz
op 23 dec geen iphone van KPN ontvangen
Bellen: nee meneer, toestel hebben we niet / leveringsproblemen
Klacht: krijg je mail terug dat ze proberen om binnen 5 dagen je klacht in behandeling hopen te nemen
Proactief contact met je opnemen: sorry meneer, problemen, wat kunnen wij als KPN voor u doen om het ongemak voor u binnen de perken te houden?
Ik wil graag iedereen bij KPN aanbevelen Wat zo'n kwaliteitsclub daar wil je bij horen...
Directie KPN kan nog wel wat training gebruiken geloof ik: daar begint immers dit beleid...
Reageren

Labels
kpn fail bestelling



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Onduidelijkheid Rhoxors Odido (T-Mobile) 6 14-02-11 23:03
Onduidelijkheid rond jailbreaken. Gaiascope Archief 1 30-10-09 11:09
Onduidelijkheid 105767 Koopinformatie Nederland 1 12-07-09 19:03
KPN er vandoor met iPhone contract? Apple heeft KPN iPhone's! Martijn Snels Archief 52 24-03-08 23:10

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:50.