//

EDGE en KPN (lukt niet)

EDGE en KPN (lukt niet) discussie in KPN forum; ( verdwijnt na registratie ) Citaat: Oorspronkelijk geplaatst door Fresh Het is me opgevallen dat je bij KPN inderdaad niets hoeft in te vullen om GPRS verbinding te maken. Kijk ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Providers Nederland > KPN
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #41  
Oud 19-11-07, 22:08
stefimke stefimke is offline
• iOS 3.0
• 4.3.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 111
Stuur een bericht via MSN naar stefimke
Exclamation

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fresh Bekijk bericht
Het is me opgevallen dat je bij KPN inderdaad niets hoeft in te vullen om GPRS verbinding te maken.
Kijk eens of je telefoon nog GPRS verbinding maakt als je in de network settings op je iPhone "Data Roaming" uitzet.
Als dat niet werkt zou je eens kunnen proberen om met installer het programma services te installeren. Daarin zit een optie om GPRS uit te schakelen.
Het begint bij mij ook vervelend te worden. Draai 1.1.2 unlocked op KPN. Edge-dingetje was nog een "E" in 1.1.1 maar is sinds 1.1.2 een egaal blokje. Services geinstalleerd -> EDGE off, data roaming off, dummy-settings ingevult bij EDGE... en toch blijft ie vrolijk data transferren als ik ik geen Wi-Fi verbiding heb. Ik heb geen data-abo erbij dus dit zal wel een $$$-grapje worden.

Hoe kan ik op z'n manier EDGE/GPRS disablen zodat ik het nog wel kan gebruiken als ik het een keer nodig heb (stel ik sta in een file en wil een mailtje sturen).
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #42  
Oud 19-11-07, 22:17
raoulleunura raoulleunura is offline
• iOS
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 13
Standaard

pfffff ik ga hem morgen van 1.1.1 terug laten zetten naar 1.02 dat deed het nog het best bij mij...

snap er niks van af en toe
  #43  
Oud 20-11-07, 06:58
stefimke stefimke is offline
• iOS 3.0
• 4.3.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 111
Stuur een bericht via MSN naar stefimke
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stefimke Bekijk bericht
Het begint bij mij ook vervelend te worden. Draai 1.1.2 unlocked op KPN. Edge-dingetje was nog een "E" in 1.1.1 maar is sinds 1.1.2 een egaal blokje. Services geinstalleerd -> EDGE off, data roaming off, dummy-settings ingevult bij EDGE... en toch blijft ie vrolijk data transferren als ik ik geen Wi-Fi verbiding heb. Ik heb geen data-abo erbij dus dit zal wel een $$$-grapje worden.

Hoe kan ik op z'n manier EDGE/GPRS disablen zodat ik het nog wel kan gebruiken als ik het een keer nodig heb (stel ik sta in een file en wil een mailtje sturen).
edit: ik zie nu dat elke keer als ik services start EDGE hardnekkig weer naar "ON" floept. Zelfs zonder herstarten van de phone is EDGE dus erg vastberaden geworden.
  #44  
Oud 22-11-07, 19:35
Alternative Junkie Alternative Junkie is offline
• iOS 8.0.2
• 8.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 66
Stuur een bericht via MSN naar Alternative Junkie
Standaard

Ik heb versie 1.1.1. erop zitten...

Dus als ik Hi KPN Onbeperkt Online neemt, werkt het naar behoren?
  #45  
Oud 26-11-07, 11:41
Riccardo Riccardo is offline
• iOS 4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 110
Standaard Probleem Hi eindeloos online

Ik heb sinds kort HI eindeloos online maar krijg het niet werkend op de Iphone.
Ik heb edge ingeschakeld met de settings:
APN: internet
Username: kpn
Password: gprs
Ik heb wel de hele tijd het edge icoon boven in beeld, maar bij het openen van safari krijg ik de volgende foutmelding:

Could not activate EDGE: PDP authentication failure

Daarnaast heb ik de klantenservice gebeld en deze wisten mij te vertellen dat ik voor de goede gprs instellingen maar een berichtje naar 8040 moest sturen. Dit gaat uiteraard niet werken op de Iphone...
Ik maak overigens gebruik van 1.0.2 firmware.
Iemand een oplossing?
  #46  
Oud 26-11-07, 12:10
walberg walberg is offline
 
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Diemen
Berichten: 64
Standaard

Edge is er helemaal niet meer in Nederland.
  #47  
Oud 26-11-07, 20:38
Riccardo Riccardo is offline
• iOS 4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 110
Standaard

Dat is een zeer goede constatering maar dat weet iedereen hier wel Waar de Iphone het over edge heeft, bedoeld deze dus eik. gewoon gprs.
  #48  
Oud 27-11-07, 01:34
Alternative Junkie Alternative Junkie is offline
• iOS 8.0.2
• 8.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 66
Stuur een bericht via MSN naar Alternative Junkie
Standaard

Dan weet ik dat ook weer.. maar als ik met iPhone een gratis verbinding ondervindt, krijg ik gewoon een volledige website net als op de pc of laptop.. Maar als ik GPRS neemt, krijg ik dan hetzelfde indeling of die indeling net als op een kleine mobiel? Want dat vind ik echt vervelend..
  #49  
Oud 20-12-07, 10:48
madmark madmark is offline
• iOS 8.3
• 8.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 72
Angry

Ik krijg dus ook steeds de melding: "Could not activate EDGE: PDP authentication failure" Ik heb verschillende instellingen geprobeerd en ik heb GPRS (iMode) geactiveerd door 1200 te bellen. Weet iemand hoe ik met Hi online ga komen via GPRS?
  #50  
Oud 20-12-07, 21:37
Freek's schermafbeelding
Freek Freek is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Breda
Berichten: 463
Standaard

Als je zeker weet dat je instellingen goed staan (username, apn en password) dan moet je contact opnemen met Hi om te vragen op zij kunnen controleren dat gprs in je pakket zit. Overigens gebeurt het mij incidenteel ook wel eens dat ik die foutmelding krijg, maar een paar minuten later is dat dan weer voorbij, dat betreft dus gewoon een netwerkstoring.
__________________
iPhone 8GB - AppleTV - MacBook Pro - Airport Extreme
  #51  
Oud 21-12-07, 08:56
madmark madmark is offline
• iOS 8.3
• 8.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 72
Standaard

Ik ga vandaag Hi/KPN even bellen. Ik heb gisteren de SIM van m'n pa erin gedaan en ik had direct een goede GPRS verbinding (KPN SIM). De instellingen kloppen dan ook gewoon.
  #52  
Oud 21-12-07, 13:07
wavanburen wavanburen is offline
• iOS
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Den Haag
Berichten: 11
Standaard

Ik krijg sinds vanmiddag een melding op m'n iPhone dat 'ie geen EDGE verbinding kan maken ("could not activate EDGE"). Tot en met vanmorgen werkte alles ok en ik heb geen instellingen gewijzigd.

Hebben meer mensen hier last van? Weet iemand al wat de oorzaak is en nog beter hoe het valt op te lossen?
  #53  
Oud 21-12-07, 13:08
wavanburen wavanburen is offline
• iOS
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Den Haag
Berichten: 11
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wavanburen Bekijk bericht
Ik krijg sinds vanmiddag een melding op m'n iPhone dat 'ie geen EDGE verbinding kan maken ("could not activate EDGE"). Tot en met vanmorgen werkte alles ok en ik heb geen instellingen gewijzigd.

Hebben meer mensen hier last van? Weet iemand al wat de oorzaak is en nog beter hoe het valt op te lossen?
P.S. Ik gebruik een Telfort SIM en zit dus op het KPN netwerk.
  #54  
Oud 21-12-07, 15:54
madmark madmark is offline
• iOS 8.3
• 8.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 72
Standaard

De oplossing:

Hi bellen op 0800-0346 en dan zeggen dat het niet werkt. Ze nemen dan contact op met de technische mensen die je gaan aanmelden in hun "internet systeem". Je SIM wordt dan geactiveerd voor GPRS gebruik. Ik krijg vandaag of anders in de loop van volgende week een belletje van ze als ik het internet op kan.

Topper! De Hi klantenservice!
  #55  
Oud 21-12-07, 20:20
Celf's schermafbeelding
Celf Celf is offline
• iOS 15.1.1
• iPadOS 15.1
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 517
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wavanburen Bekijk bericht
Ik krijg sinds vanmiddag een melding op m'n iPhone dat 'ie geen EDGE verbinding kan maken ("could not activate EDGE"). Tot en met vanmorgen werkte alles ok en ik heb geen instellingen gewijzigd.

Hebben meer mensen hier last van? Weet iemand al wat de oorzaak is en nog beter hoe het valt op te lossen?
heb dit vandaag ook een paar keer gehad (Telfort klant) maar na vanmiddag was alles weer bij het oude.....zonder deze melding.
  #56  
Oud 21-12-07, 22:23
wavanburen wavanburen is offline
• iOS
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Den Haag
Berichten: 11
Standaard

Zo ook bij mij. Alles werkt weer gewoon zonder dat ik iets heb veranderd. Blijkbaar een tijdelijke hick up in het Telfort / KPN netwerk zonder dat ze daar melding van hebben gemaakt...
  #57  
Oud 22-12-07, 00:31
kingster kingster is offline
• iOS 9.0
• 9.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Almere
Berichten: 142
Standaard

ow, ik heb het nog steed op het telfort netwerk. Gprs valt steeds uit. ***** is dat ik daardoor net mijn hele iphone gerestored heb. Telfort zegt van niks te weten trouwens. Nog meer mensen dit probleem
  #58  
Oud 19-02-08, 12:27
Tinus190871 Tinus190871 is offline
• iOS
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2008
Berichten: 4
Standaard

heb bij de mijne het zelfde ingevuld maar ik krijg de melding EDGE activeren niet mogelijk: PDP-identiteit niet geacepteerd (KPN)
  #59  
Oud 21-02-08, 16:11
jemave's schermafbeelding
jemave jemave is offline
• iOS 1.1.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2008
Locatie: De Bilt
Berichten: 86
Standaard

ik heb nu ook net data abonement en heb ook deze melding.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tinus190871 Bekijk bericht
heb bij de mijne het zelfde ingevuld maar ik krijg de melding EDGE activeren niet mogelijk: PDP-identiteit niet geacepteerd (KPN)
ik heb al verschillende suggesties geprobeert, heb 1200 gebeld en daar geactiveert, heb gegevens ingevuld bij apn, en heb dit allemaal afgewisselt met een paar resets.

heb niet echt idee wat ik nog meer kan proberen .. hopelijk iemand anders wel
  #60  
Oud 24-02-08, 02:27
Roy1980 Roy1980 is offline
• iOS 8.0.2
• 8.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 77
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jemave Bekijk bericht
ik heb nu ook net data abonement en heb ook deze melding.



ik heb al verschillende suggesties geprobeert, heb 1200 gebeld en daar geactiveert, heb gegevens ingevuld bij apn, en heb dit allemaal afgewisselt met een paar resets.

heb niet echt idee wat ik nog meer kan proberen .. hopelijk iemand anders wel

Ik kamp met exact hetzelfde probleem. Alles netjes ingevuld, maar desondanks geen verbinding.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Instellen gprs/edge met KPN/HI Drumpie KPN 31 15-02-10 22:34
Uitschakelen Edge/Gprs KPN/Telfort Iphone 2g Camulos Archief 1 08-07-09 18:32
Lukt niet MMS te versturen en openen KPN CrazyGab4u Archief 2 08-07-08 20:33
Edge instellen lukt niet RiPaXe KPN 0 09-06-08 13:49
Edge, Wi-Fi enz uitzetten lukt niet chonazz Wi-Fi 9 27-02-08 11:29

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:57.