//

EDGE en KPN (lukt niet)

EDGE en KPN (lukt niet) discussie in KPN forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik heb zo'n vermoeden dat mijn post in het Telfort GPRS topic ook hier nog wel nuttig kan zijn. Uiteraard moet je wel zelf de ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Providers Nederland > KPN
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #101  
Oud 20-10-08, 14:34
flipjevandejam flipjevandejam is offline
• iOS 3.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2007
Berichten: 41
Standaard

Ik heb zo'n vermoeden dat mijn post in het Telfort GPRS topic ook hier nog wel nuttig kan zijn. Uiteraard moet je wel zelf de juiste APN gegevens invullen om het sowieso werkend te krijgen, maar dat terzijde:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door flipjevandejam Bekijk bericht
Ik ben er min of meer "achter gekomen" na veel uitproberen en pielen dat door de yessim/x-sim kaartjes de iPhone zelf niet echt meer controle lijkt te hebben over de (instellingen van de) dataconnecties bij een Telfort/KPN sim. Bij Vodafone is het bijv. een heel ander verhaal, maar goed.

Als ik de sim erin stop en alles goed zet met 3G/DR (data roaming) aan/aan, aan/uit, uit/aan, uit/uit wisseld nogal of hij uberhaupt de gsm-verbinding houdt of niet, maar dataverbindingen zelf opbouwen doet hij sowieso eigenlijk niet.

Nu heb ik een manier gevonden, namelijk door hem in een oudere Nokia 6600 te stoppen welke GPRS ondersteunt en daar het juiste profiel aan te maken en internet werkend te krijgen. Om vervolgens hem weer terug in de iPhone te stoppen, dan blijkt dat de GPRS verbinding iig wel werkt (met 3G/DR: uit/aan).

Nu ga ik straks proberen op dezelfde manier met een 3G telefoon de iPhone ook "in de 3G "val" te laten lopen", dus ik laat nog wel weten of dat wil lukken.

Data roaming moet sowieso aan, dit heeft volgens mij ook te maken met het feit dat Telfort min of meer "roamed" op het netwerk van KPN.
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #102  
Oud 22-10-08, 19:18
Wilcool Wilcool is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2008
Berichten: 2
Standaard

Gisteren bij iemand voor het eerst een KPN sim met yessim in zijn iPhone gedaan, bij hem werkt 3G en internet wel gewoon. Hij werkt wel met de 2.0.2 FW (dacht ik, heeft nooit nieuwe erop gezet). Ik heb gelijk maar nieuwe sim besteld bij Hi en hopelijk gaat het bij mij dan ook werken.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Instellen gprs/edge met KPN/HI Drumpie KPN 31 15-02-10 23:34
Uitschakelen Edge/Gprs KPN/Telfort Iphone 2g Camulos Archief 1 08-07-09 19:32
Lukt niet MMS te versturen en openen KPN CrazyGab4u Archief 2 08-07-08 21:33
Edge instellen lukt niet RiPaXe KPN 0 09-06-08 14:49
Edge, Wi-Fi enz uitzetten lukt niet chonazz Wi-Fi 9 27-02-08 12:29

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:07.