KPN legt klanten aan de ketting

KPN legt klanten aan de ketting discussie in KPN, Hi, Telfort, MTV Mobile forum; ( verdwijnt na registratie ) za 27 nov 2010, 09:46 KPN legt klanten aan de ketting Bron: KPN legt klanten aan de ketting - Actueel financieel nieuws leest u op ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Providers Nederland > KPN, Hi, Telfort, MTV Mobile
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 27 November 2010, 12:46
» iPhone 4 32GB (Zwart) [FW: 7.0.3]  [Jailbreak: Nee]
» iPad mini Wi-Fi 16GB (Zwart) [FW: 7.0.3]  [Jailbreak: Nee]
» Mac OS X
 
Geregistreerd: 6 November 2009
Berichten: 24
Standaard KPN legt klanten aan de ketting

za 27 nov 2010, 09:46
KPN legt klanten aan de ketting

Bron:KPN legt klanten aan de ketting - Actueel financieel nieuws leest u op DFT.nl van De Telegraaf [Nieuws]

KPN stuurt momenteel brieven aan zakelijke klanten met uitleg over nieuwe abonnementen.
Wie niet op de brief reageert, zit per 1 januari 2011 vast aan een jaarcontract.
KPN geeft in de brief de bestaande klanten de mogelijkheid voor n, twee of drie jaar vast te leggen, in ruil voor oplopende korting. Ook worden de tarieven voor bellen binnen en buiten kantoortijden, en de verschillen tussen het bellen naar KPN-abonnees of gebruikers die bij een andere provider zitten, vereffend.
"Zeer merkwaardig, dat jaarcontract", oordeelt Ben Woldring, beheerder van diverse vergelijkingssites als Bellen.com desgevraagd. "Normaal gesproken verwacht je als klant bij het ontvangen van een (mailing)brief over tariefaanpassingen niet dat op hetzelfde moment ook de contractvoorwaarden automatisch worden aangepast.
Klanten die niet reageren, worden nu automatisch overgezet op een jaarcontract.
Alleen klanten die reageren, behouden hun contract dat op elk moment is op te zeggen."
Bij Bellen.com kwamen talloze berichten van boze KPN-klanten binnen. KPN verweert zich. "Zowel in de brief n op de antwoordkaart staat duidelijk dat als je je niet voor minimaal een jaar vast wil leggen, je de antwoordkaart moet opsturen.
Maar dan loop je wel de korting mis", meent een woordvoerder.
Ook Tele2 stoort zich aan het feit dat klanten die tot 31 december op ieder willekeurig moment kunnen overstappen, vanaf 1 januari ineens voor minimaal een jaar onbereikbaar zijn en wijst erop dat het om een verkapte tariefsverhoging gaat. Volgens eigen metingen gaan ondernemers met de nieuwe tarieven op basis van een gemiddeld belgedrag ongeveer 9% meer betalen.
Telefonieprovider Tele2 dient bij telecomwaakhond OPTA een klacht in tegen KPN wegens misleiding. De OPTA zal de klacht in behandeling nemen.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

Reageren


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Gratis internet op je mobiel voor KPN klanten pietpiet50 KPN, Hi, Telfort, MTV Mobile 3 8 January 2008 11:41

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:02.