iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   KPN (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f111/kpn/)
-   -   email instellingen UPC/KPN (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f111/kpn/78795-email-instellingen-upc-kpn.html)

blackmolley 29-11-10 15:34

email instellingen UPC/KPN
 
Hallo mede iphonebezitters :-),

Ik heb meerdere topics op dit forum gelezen over het niet kunnen versturen van email als je een UPC mailaccount hebt maar mijn probleem is eigenlijk nog groter ....
Als digibeet heb ik geprobeerd - naast mijn zakelijke email dat wel werkt op mijn Iphone 3GS (want ingesteld door de bedrijfs IT-er..) - om mijn prive email op de Iphone te zetten. Maar eerlijk gezegd kom ik geeneens aan inkomende mail. Kan iemand mij vertellen vanaf het begin wat de te ondernemen stappen zijn ?

Ik heb het als volgt geprobeerd (alles helaas in het Engels vanwege de voertaal bij ons op het bedrijf en de instelling op de telefoon):
1) settings / mail, contacts, calendars / add account
2) other / add mail account
3) name (naamgeving emailadres) / address (emailadres) / password (password) zoals in Outlook op de PC.
4) next
5) volgende scherm geeft IMAP als geselecteerd. Is dit correct ? moet dit geen POP zijn omdat de inkomende server ook POP is ?
6) invoeren gegevens inkomende server: pop.upcmail.nl / username (emailadres, hetzelfde als hierboven) / password (hetzelfde email password als hierboven)
7) uitgaande mailserver: smtp.upcmail.nl (geen invoer bij user name en password omdat dat optioneel is)
de pop en smtp server zijn dezelfde gegevens als in mijn Outlook staan op de PC.
8) next, iphone gaat verifieeren en vraagt of de verbinding zonder SSL kan. klik JA
9) krijg direct de melding 'cannot get mail' the user or password for pop.upcmail.nl is incorrect.

Dit password is toch gelijk aan je emailadres password ?

Moet ik andere servers gebruiken ? Ik heb ook geprobeerd mijn door UPC opgegeven emailadres en password te gebruiken ipv mijn zelf later aangemaakte emailadres met password maar ook dat werkt niet. Ook pop3.upcmail.nl server geprobeerd maar ook dat geeft geen resultaat.

Ik hoop dat iemand me kan helpen want dit is echt frustrerend..
Alvast bedankt !!
gr Rene

ronnietjuh 05-12-10 18:25

Inkomende mail is pop.upcmail.nl uitgaande is smtp.upcmail.nl

Bij gebruikersnaam moet je het hele upcmail adres invullen en het wachtwoord wat je erbij hebt gekregen.
Kijk als je bij de uitgaande mailserver poort 25 hebt staan anders gaat het sowieso niet lukken.

blackmolley 05-12-10 18:35

Ja dat van de inkomende en uitgaande server klopt. Zo heb ik dat ook ingesteld. Maar waar vind ik welke poort wordt gebruikt (poort 25) ?

CeesiPhone 06-12-10 12:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door blackmolley (Bericht 610885)
Ja dat van de inkomende en uitgaande server klopt. Zo heb ik dat ook ingesteld. Maar waar vind ik welke poort wordt gebruikt (poort 25) ?

Ik heb ook UPC en voor pop3 heb ik poort 110 en voor smtp poort 25 ingevuld.
Succes!
Ik krijg alleen bij mijn hoofdaccount op mijn PC nog steeds alle mails dubbel binnen.

blackmolley 07-12-10 00:48

Maar waar vul ik in welke poort ik moet gebruiken ???????

CeesiPhone 07-12-10 09:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door blackmolley (Bericht 611535)
Maar waar vul ik in welke poort ik moet gebruiken ???????

Instellingen, mail, contact..., account, account aanklikken, advanced en dan zie je de mogelijkheid om je poort in te vullen.

blackmolley 08-12-10 01:05

Schiet mij maar in een kapotje hoor... Ik zie helemaal nergens 'advanced'...

CeesiPhone 08-12-10 11:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door blackmolley (Bericht 612009)
Schiet mij maar in een kapotje hoor... Ik zie helemaal nergens 'advanced'...

Even naar beneden scrollen!!!! :(

Eddy1965online 08-12-10 19:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door blackmolley (Bericht 612009)
Schiet mij maar in een kapotje hoor... Ik zie helemaal nergens 'advanced'...


Misschien wel geavanceerd ??:rolleyes:

CeesiPhone 08-12-10 19:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eddy1965online (Bericht 612303)
Misschien wel geavanceerd ??:rolleyes:

Ofcourse! :d ;)

blackmolley 08-12-10 21:35

Sorry hoor maar als ik een nieuwe account aanmaak zodra ik kies bij microsoft exchange, mobile me, google mail etc voor 'other' dan krijg ik add email account. hier ga ik dus alle gegevens ingeven en nergens krijg ik een optie 'advanced'. Ook niet op de schermen ervoor en ook niet door te scrollen. En als ik dus de gegevens intik en na het verifieeren komt ie erachter dat user/password voor pop3.upcmail.nl niet correct is kan ik alleen OK geven en spring ik weer terug naar waar ik vandaan kom. Nergens een advanced optie ....
PS .. ik heb OS 4.2 op een 4

CeesiPhone 08-12-10 22:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door blackmolley (Bericht 612370)
Sorry hoor maar als ik een nieuwe account aanmaak zodra ik kies bij microsoft exchange, mobile me, google mail etc voor 'other' dan krijg ik add email account. hier ga ik dus alle gegevens ingeven en nergens krijg ik een optie 'advanced'. Ook niet op de schermen ervoor en ook niet door te scrollen. En als ik dus de gegevens intik en na het verifieeren komt ie erachter dat user/password voor pop3.upcmail.nl niet correct is kan ik alleen OK geven en spring ik weer terug naar waar ik vandaan kom. Nergens een advanced optie ....
PS .. ik heb OS 4.2 op een 4

Je moet dit zien voor het verifiëren!
Kijk eens op deze link!....T-Mobile NL - Instellingen voor mobiel internet, mms, e-mail, Bluetooth

blackmolley 09-12-10 00:39

Dank Cees. Ik ga ff kijken.

blackmolley 09-12-10 00:55

Ik heb het gevonden .... Bleek een combinatie van dingen te zijn.

Allereerst .. naar de optie 'advanced' kan je echt alleen maar als je emailaccount ook daadwerkelijk is ingesteld op je Iphone. Dat was ie bij mij steeds niet omdat ik niet verder kwam dan dat username/password van de pop3 server niet klopte. Dus mijn verhaal dat ik 'advanced' niet kon vinden klopte wel ;-)

Wat bleek, ik heb meedere combi's geprobeerd met de username van mijn zelf aangemaakte email account bij UPC, maar ook met het hoofd account met allebei verschillende wachtwoorden. Ik heb pop.upcmail.nl gebruikt maar ook pop3.upcmail.nl. Ik heb IMAP en POP geselecteerd gehad ... En dat dus allemaal in verschillende combi maar blijkbaar niet de juiste. Tot vandaag na het zien van de T-mobile kink. Weet niet of het er wat mee te maken heeft maar toch :-).

In ieder geval bedankt voor het meedenken allen !

gr Rene


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:32.