iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   KPN (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f111/kpn/)
-   -   KPN: Simlockvrij? (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f111/kpn/80616-kpn-simlockvrij.html)

Senaxx 22-12-10 08:37

KPN: Simlockvrij?
 
Nu kan ik via een maat van mij een KPN iPhone 4 kopen. Kan een goede deal maken, alleen mijn vraag is nu dus, is deze iPhone van KPN simlock vrij?

Baseband is al wel 03.10.01 heb ik laten nakijken, dus unlocken kan (nog) niet.

Ik heb zelf een tringg abonnement en deze zit ook op het kpn netwerk, is er een kans dat ondanks als de telefoon niet simlock vrij is, hij zich alsnog kan aanmelden? (omdat het toch het kpn netwerk is)

Nu heb ik wel al gezocht hier op het forum en hier 1 antwoord gevonden, maar er zijn niet meerdere mensen die het momenteel kunnen bevestigen.

Gr.

Senaxx

DaveD30 22-12-10 09:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Senaxx (Bericht 617766)
Nu kan ik via een maat van mij een KPN iPhone 4 kopen. Kan een goede deal maken, alleen mijn vraag is nu dus, is deze iPhone van KPN simlock vrij?

Baseband is al wel 03.10.01 heb ik laten nakijken, dus unlocken kan (nog) niet.

Ik heb zelf een tringg abonnement en deze zit ook op het kpn netwerk, is er een kans dat ondanks als de telefoon niet simlock vrij is, hij zich alsnog kan aanmelden? (omdat het toch het kpn netwerk is)

Nu heb ik wel al gezocht hier op het forum en hier 1 antwoord gevonden, maar er zijn niet meerdere mensen die het momenteel kunnen bevestigen.

Gr.

Senaxx

Als het goed is werkt het gewoon want telfort werkt ook. De iphones bij kpn zijn ook simlock vrij.

Senaxx 22-12-10 11:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DaveD30 (Bericht 617775)
Als het goed is werkt het gewoon want telfort werkt ook. De iphones bij kpn zijn ook simlock vrij.

De reden dat ik aan het twijfelen ben gebracht is, omdat de verkoper met kpn had gebeld, en de medewerker zei dat er wel een simlock op zit.

markzijlstra 22-12-10 11:50

Als je via een maat die telefoon kunt kopen is dat toch redelijk eenvoudig te checken? simkaart erin en kijken wat er gebeurt. Het lijkt mij overigens dat de iPhones die KPN levert simlockvrij zijn. Ik weet dat de iPhones die Vodafone levert wel simlockvrij zijn..

puccini 22-12-10 13:13

Misschien KPN zelf even bellen ? ? ?

Senaxx 22-12-10 14:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door markzijlstra (Bericht 617827)
Als je via een maat die telefoon kunt kopen is dat toch redelijk eenvoudig te checken? simkaart erin en kijken wat er gebeurt. Het lijkt mij overigens dat de iPhones die KPN levert simlockvrij zijn. Ik weet dat de iPhones die Vodafone levert wel simlockvrij zijn..

Nou niet VAN een maat van mij. Maar weer een kennis, en daar de oom van, en die heeft een stiefbroer met een overbuurvrouw. Zo'n contstructie zeg maar ;)

Maar de eigenaresse had had kpn gebeld en die vermelde dat er wel een simlock opzat, maar ergens hier eerder werdt een melding gemaakt van niet, en ook in dit topic wordt het nog eens bevestigd door DaveD30. En mijn eigen sim is momenteel geen microsim en Tringg levert ook geen microsim's en zal ik dus moeten cutten.

En dan zal je net het scenario hebben, dat ik hem cut, hij niet simlock vrij is... en dan moet ik me provider bellen voor een nieuwe :P

Net zelf even met KPN gebeld, en die vermeld dat de telefoons van KPN gesimlocked zijn. Zouden ze dit zeggen, om run's te voorkomen?

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DaveD30 (Bericht 617775)
Als het goed is werkt het gewoon want telfort werkt ook. De iphones bij kpn zijn ook simlock vrij.

En de reden dat telfort werkt is waarschijnlijk omdat die zelf ook iPhones verkopen, en het een dochteronderneming van KPN is, en ze waarschijnlijk hetzelfde netwerkID hebben.

Edit:
Heb net contact met een verkoper op Marktplaats gehad:
http://gsm-telecom.marktplaats.nl/mo...lock-vrij.html

En die kon me vertellen dat al zijn 15 telefoons simlock vrij waren.

markzijlstra 22-12-10 16:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Senaxx (Bericht 617876)
Nou niet VAN een maat van mij. Maar weer een kennis, en daar de oom van, en die heeft een stiefbroer met een overbuurvrouw. Zo'n contstructie zeg maar ;)

Maar de eigenaresse had had kpn gebeld en die vermelde dat er wel een simlock opzat, maar ergens hier eerder werdt een melding gemaakt van niet, en ook in dit topic wordt het nog eens bevestigd door DaveD30. En mijn eigen sim is momenteel geen microsim en Tringg levert ook geen microsim's en zal ik dus moeten cutten.

En dan zal je net het scenario hebben, dat ik hem cut, hij niet simlock vrij is... en dan moet ik me provider bellen voor een nieuwe :P

Haha, tja in dat geval is knippen een beetje riskant ;) Wat je dan nog zou kunnen doen/proberen is iemand zoeken met een microsim om het uit te proberen.

Wat (denk ik) ook mogelijk is, is een prepaid kaartje aanschaffen. Ik weet echter niet zeker of je microprepaidsimmetjes (denk niet dat dit woord door de spellingscontrole zou komen) kunt krijgen. Volgens mij kun je die bij T-Mobile krijgen..

Edit: Ik ben zo vrij geweest even te zoeken voor je:
http://www.vodafone.nl/shop/prepaid-...b/sku51710023/

Ik vermoed dat er meerdere providers zijn die dit doen (goed voorbeeld doet immers volgen)..

Senaxx 22-12-10 16:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door markzijlstra (Bericht 617903)
Haha, tja in dat geval is knippen een beetje riskant ;) Wat je dan nog zou kunnen doen/proberen is iemand zoeken met een microsim om het uit te proberen.

Wat (denk ik) ook mogelijk is, is een prepaid kaartje aanschaffen. Ik weet echter niet zeker of je microprepaidsimmetjes (denk niet dat dit woord door de spellingscontrole zou komen) kunt krijgen. Volgens mij kun je die bij T-Mobile krijgen..

Edit: Ik ben zo vrij geweest even te zoeken voor je:
Prepaid MicroSim 1GB

Ik vermoed dat er meerdere providers zijn die dit doen (goed voorbeeld doet immers volgen)..

Dankjewel! Ik heb wel iemand met een microsim kaart van T-mobile, die kan ik er altijd even in doen om te proberen, en als het goed is heeft die ook nog een Vodafone microsim kaart in zijn iPad 3G zitten. En anders is het een maand lang brandend op me bureau laten liggen, en hopen dat de unlock snel komt!

markzijlstra 22-12-10 16:46

Dat is denk ik wel de snelste en makkelijkste oplossing. En een maand duurt lang hoor als je moet wachten op een unlock en je iPhone niet kunt gebruiken ;)

Succes!

Senaxx 22-12-10 23:44

Even voor de mensen die ook op dit antwoord zit te wachten...

JA - KPN iPhone 4's zijn simlock vrij, ondanks dat KPN zelf zegt van niet.

Vanmiddag toch de gok maar genomen, als was het wel een duur gokje, maar het was aantrekkelijk genoeg met 480 euro, een nog gesealde iPhone 4.

Direct bij een maat van me langsgereden en zijn T-Mobile & Vodafone microsim's er gedaan, en beide hadden netwerk. Dit gaf me moed om thuis mijn Tringg sim te gaan verknippen.

Een engelse PDF sjabloon gebruikt en uitgeknipt en whoala, hij werkt perfect. Ik heb wel het gevoel dat het bereik slechter is (minder streepjes) als op de 3G, maar dit kan ook verbeelding zijn, lijkt me dat door het knippen hij wel of niet werkt, en niet " een beetje "

Dus voor iedereen die ook zit te twijfelen... DOEN.

TokTok1908 24-12-10 19:25

Ik heb woensdag bij Vodafone een toestel besteld, en zij zeggen het volgende over de simlock die ze zouden hebben.
Het toestel zou een nieuw soort simlock hebben.....
De simlock word pas actief op het moment dat de eerste kaart erin gaat.
Koop je een iPhone bij KPN maar heb je nog een abbo bij bijvoorbeeld T-Mobile hebben en daarom eerst je T-Mobile sim erin steken word het TM locked toestel, en zal de sim van KPN niet meer geaccepteerd worden.
Klopt dit?

pinokkia 24-12-10 22:58

@ TokTok1908
Hier heb ik nog nooit van gehoord. Je moet de medewerkers van de vodafone niet serieus nemen, want die meeste zijn zo oerstom. (trouwens dat geld voor de meeste telecom winkel)

TokTok1908 24-12-10 23:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door pinokkia (Bericht 618731)
@ TokTok1908
Hier heb ik nog nooit van gehoord. Je moet de medewerkers van de vodafone niet serieus nemen, want die meeste zijn zo oerstom. (trouwens dat geld voor de meeste telecom winkel)

Dit is wat zij van Apple te horen hadden gekregen, ik kan het me ook niet voorstellen... ik ga het wel proberen zodra het toestel binnen is.
word vervolgd.

puccini 25-12-10 10:35

Volgens mij zuigen ze dat uit hun hele grote duim.
Dit heb ik nog nooit gehoord !
Anders zou VF niet eerst de iPhone opsturen en de portering (nummerbehoud) pas een maand later in laten gaan, want je logischer wijs moet je nog gebruik maken van je vorige provider tot de dag dat je geporteerd bent naar VF.
Kortom dit lijkt me heeeel sterk !

TokTok1908 30-12-10 20:53

toestel van mijn is binnen..
eerst het toestel met een TM sim aangemeld bij iTunes, daarna mijn eigen VF sim erin, geen problemen, toestel is gewoon simlockvrij.
de mensen bij VF zijn slecht ingelicht.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 23:42.