iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   KPN (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f111/kpn/)
-   -   Ervaringen omwisselen naar KPN microsimkaart (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f111/kpn/80832-ervaringen-omwisselen-naar-kpn-microsimkaart.html)

ruud4810 25-12-10 17:52

Ervaringen omwisselen naar KPN microsimkaart
 
Goedemiddag,

ik heb in Belgie een Mobistar iPhone 4 gekocht en wil binnernkort mijn oude KPN simkaart omwisselen naar een microsimkaart. Heeft iemand ervaring met dit omwisselen ?

Hoe langt duurt het voordat de nieuwe microsim actief wordt ? Is het nieuwe kaartje met een adapter nog steeds bruikbaar in een iPhone 3GS ?

Dank bij voorbaat voor het delen van jullie ervaringen ! :)

puccini 26-12-10 17:55

In de KPN winkel kun je je simkaart gratis omwisselen en is binnen 5 minuten actief!

Iphone3Gs 27-12-10 15:03

Bij mij was de adapter met de micorsim in mijn Iphone 3gs wel bruikbaar, alleen ik had vreselijke moeite met hem eruit halen, de micro sim was verschoven waardoor deze niet meer uit de Iphone met de simkaart houder wou. had zelf vergeten om er even een plakbandje of dergelijke erop te plakken dus denk er wel aan. ik heb een nieuwe simkaarthouder moesten kopen.

ruud4810 27-12-10 22:12

Dank !
 
Dank zover voor jullie reacties !

Vr. grt. Happy New Year, Ruud

pinokkia 28-12-10 00:06

Het omwisselen van een gewone simkaart naar een micro simkaart (bestaande abbonement) vroegen in de KPN winkel in Doetinchem €20. Deze werd in de volgende KPN factuur gefactueerd. Dus een simwissel van een bestaande abonnement kost dus wel degelijk geld. Belachelijk vind ik dat.

jacobkugel 01-01-11 12:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door pinokkia (Bericht 619881)
Dus een simwissel van een bestaande abonnement kost dus wel degelijk geld. Belachelijk vind ik dat.

Ik heb een Personal Sim-only abonnement en heb via de website van KPN (via Mijn KPN) een gratis dual microsim-kaart aangevraagd en binnen 2 dagen geleverd gekregen. Er stond ook bij dat afhankelijk van je abonnement er kosten berekend konden worden en dat dit direct zichtbaar was bij je bestelling. Bij mij dus € 0,00.

Het activeren ging ook via de site kpn.com. Zodra je je nieuwe simkaart-nummer en je telefoonnummer hebt ingevoerd is de nieuwe kaart actief. Echt binnen 2 minuten geregeld zeg maar...

Er werd ook 1 adapter bijgeleverd (handig, aangezien ik een iPhone 3G heb). De microsim zelf werkt perfect, over het gebruik van de duo sim (combinatie iPad & iPhone) ben ik minder tevreden; Als ik via m'n iPad ga internetten via 3G, dan ben ik telefonisch niet bereikbaar op m'n iPhone. Hiervoor wordt ook gewaarschuwd door KPN, maar ik had (onterecht zo blijkt) gehoopt dat data via de iPad het telefoongebruik op GSM (GPRS dus) niet in de weg zou staan. Ik heb nu de duo sim in de iPhone en m'n Nokia voor in de auto en heb voor de iPad een T-mobile internet prepaid gekocht. Werkt ook prima (voor de momenten dat ik niet via Wi-Fi kan..)


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:05.