iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   KPN (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f111/kpn/)
-   -   nieuwe internetbundels KPN/Hi (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f111/kpn/81288-nieuwe-internetbundels-kpn-hi.html)

wessie17070 01-01-11 15:56

nieuwe internetbundels KPN/Hi
 
Dag mensen!

zoals wellicht bekend voert KPN/Hi vanaf volgende week andere internetbundels in.

Ik heb een iPhone 4 met een Hi abbonement. Hi heeft nu 2 internetbundels, de eindeloos online en de eindeloos online Extra snel. De laatste heb ik.

(Wat er trouwens eindeloos aan is snap ik nog steeds niet want als je de FUP overschrijdt wordt je internet gewoon vertraagd, en bij prepaid afgesloten, maargoed dat ter zijde).

Straks krijgen we bundels met datalimieten:]

200MB (snelheid 1Mbps, 7,50 eu pm) Mobiel start
1GB (snelheid 3,6Mbps, 12,50 eu pm) Mobiel Extra
2GB (snelheid 7,2Mbps, 17,50 pm) Mobiel Extreem

200MB (snelheid 1Mbps, 9,95 eu pm) Sim-Only
500MB (snelheid 3,6Mbps, 14,95pm) Blackberry

Ik wil graag op volle snelheid internetten dus ik neem de Mobiel Extreem met 7,2Mbps. Nu heb ik dus de Eindeloos Online XtraSnel met FUP. Over het verbuik van data heb ik geen inzicht. Wat denken jullie, kom ik gauw over de 2GB heen? Of is 2GB echt heel veel?

Zit dagelijks op internet, mail, browsen, whatsapp (online sms), viber (bellen via internet) en af en toe filmpjes downloaden. Thuis Wi-Fi dus daar verbruik ik niets van het abbonement.

Dus om een lang verhaal kort te maken, is 2GB genoeg of kan ik beter bij mn oude Eindeloos Online XtraSnel blijven?

Heb nog geen eerdere topic hierover gezien vandaar dat in de bundels er voor de liefhebbers er ff bij gezet heb.

Gisteren stond dit nieuws op tweakers.net

Groeten!

iWiefring 01-01-11 16:19

2GB is een heleboel, in een maand verbruik ik ongeveer 1GB, en ik zit continu op eBuddy en Hyves tegelijk.
En WhatsApp, Gamecenter, etc. die gebruik ik ook gewoon maar niet zo veel als eBuddy en Hyves.

cubesten 02-01-11 06:14

whatsapp verbruikt ongeveer 1 a 2 kb per bericht. Dus als je meer dan een miljoen berichten verstuurd per maand.... Maar kijk vooral naar het gebruik van youtube, spotify, radioapps, mailbijlagen etc. Je kan toch zien hoeveel je nu en vroeger gebruikte? Ik heb in 1,5 jaar 4,5 GB. Maar gebruik youtube, Maps, radio slechts sporadisch.

wessie17070 02-01-11 11:20

Hoe kun je dat zien op je iPhone dan? Bij de instellingen, algemeen, gebruik en gegevens mobiele netwerk (ontvangen/verstuurd)?

Daar staat dat ik 388MB heb verstuurd en 3,3GB heb ontvangen. Maar heb wel eens gelezen dat deze gegevens niet overeen komen bij de provider.

Heb deze gegevens nog nooit opnieuw ingesteld en heb de iPhone 4 al sinds 02-09-2010.

Bedoel je deze gegevens? Dan zou ik idd zat hebben aan 2gb als ik nu in 4 maand 3,3 verbruikt heb(als de gegevens corresponderen met provider)

Gr. Rik

iWiefring 02-01-11 11:22

Deze gegevens zullen niet enorm veel verschillen met die van de provider, dus waarschijnlijk heb je aan die 2GB in de maand meer dan genoeg!

wessie17070 02-01-11 11:25

Oké super! Bedankt voor de reacties!

Dan ga ik ervoor, betaal dan wel 5 euro meer, maar krijg er 7x zo snel internet voor terug (theoretisch);)

En heb mijn eindeloos sms bundel van 10 euro opgezegd! #langlevewhatsapp

ProMac 02-01-11 23:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door wessie17070 (Bericht 621899)
Oké super! Bedankt voor de reacties!

Dan ga ik ervoor, betaal dan wel 5 euro meer, maar krijg er 7x zo snel internet voor terug (theoretisch);)

En heb mijn eindeloos sms bundel van 10 euro opgezegd! #langlevewhatsapp

Waarom betaal jij zoveel voor dat internet op je mobiel?
Ik heb ook HI Eindeloos Online Xtra Snel, maar betaal ongeveer 3 euro per maand...

wessie17070 03-01-11 00:06

Ja dat was een actie en misschien gelden die bedragen nog wel dat weet ik niet. Maar het oude bedrag voor xtra snel is 12,50 en dat betaal ik nog steeds.

Die actie was toen alleen voor mensen die voor het eerst internet op de mobiel afsloten

ProMac 03-01-11 00:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door wessie17070 (Bericht 622259)
Die actie was toen alleen voor mensen die voor het eerst internet op de mobiel afsloten

Dan is dat het idd waarschijnlijk geweest... :)

wessie17070 03-01-11 00:11

Jij hebt gewoon geluk;)

iWiefring 03-01-11 12:14

Ik moet mooi 10 euro betalen voor mijn internet op m'n iPhone hoor..


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:09.