//

Dataverbruik en Multitasking (KPN Datalimiet)

Dataverbruik en Multitasking (KPN Datalimiet) discussie in KPN forum; ( verdwijnt na registratie ) hello world, ik ben me echt het lazerus geschrokken...! Op 27 dec jl, mijn eerste Iphone (4 KPN Datalimiet van 1 GB) ontvangen. Om geldproblemen ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Providers Nederland > KPN
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 16-01-11, 19:40
Polderviolin Polderviolin is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2011
Berichten: 3
Standaard Dataverbruik en Multitasking (KPN Datalimiet)

hello world, ik ben me echt het lazerus geschrokken...!

Op 27 dec jl, mijn eerste Iphone (4 KPN Datalimiet van 1 GB) ontvangen.

Om geldproblemen agv datalimiet (1gb) te voorkomen heb ik sinds 10 dagen app dataman.

Gebruik:
- geen streaming, pushberichten, locaties volgers etc....
- wel rondkijken, mailen, app downloaden en app gebruik....

Ik ben echt het lazerus geschrokken...hier wat getallen van mijn dataverbruik !
7 jan 32 MB
8 jan 511 MB
9 jan 12 MB
10 jan 152 MB
11 jan 14 MB
12 jan 19 MB
13 jan 67MB
14 jan 141 MB
15 jan 44 MB
16 jan 106 MB

Ik kan gem. 30 mb per verbruiken......dat ga ik dus niet redden !
Ik mis dus mjn Hi-onbeperkt-internet abbo....

Een grote boosdoener is denk ik (naast het downloaden van app's) het feit dat 's nachts apps openstonden en dat ik 's-morgens al vele MB's heen en weer zijn gegaan !!!

Inmiddels nog eens goed alle applicaties nagelopen om te zorgen dat ze niet constant staan te pollen op met een cloudserver.

Toch blijft het verbruik "extreme": vandaag 106 MB...niks bijzonders gedaan !!!!

Kortom, zijn er nog tips (haha een ander abb....maar dat zit er dus de 1e 2 jaar niet in).....

o ja, zoveel mogelijk natuurlijk wel Wi-Fi gebruikt, maar dat doet niet ter zaken...je wilt je gewoon niet beperkt voelen als je "off-Wi-Fi" bent !!!!!!!!!!!!!!!!
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 16-01-11, 20:43
corne64 corne64 is offline
• iOS 10.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2010
Berichten: 409
Standaard

Door dit soort berichten en het feit dat ik steevast elke maand 43 euro extra data kosten heb heb ik de APN instelllingen voor internet verwijderd uit mijn iphone. Kan nog wel mms versturen en ontvangen maar niet meer via het gsm netwerk op internet.
  #3  
Oud 16-01-11, 20:46
ceesboersen ceesboersen is offline
• iOS 5.0 Beta
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2010
Berichten: 47
Standaard

Ik heb geen tips voor je maar dat is precies het probleem dat mij ervan weerhoud om een iphone te kopen. Het is een apparaat waar je mee online moet zitten en je niet druk hoeven maken of je niet boven je data limiet komt. Heb nu dus maar even een goedkope samsung s5250 prepay gekocht en internet geblokeerd. Ik wacht gewoon tot er betere aanbiedingen komen met onbeperkt data. Pas als dat er is ga ik er weer een halen. O ja t mobile heeft onbeperkt maar dat is nou net de enige die ik niet wil.

Succes
  #4  
Oud 16-01-11, 22:25
Polderviolin Polderviolin is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2011
Berichten: 3
Standaard

Zoals ik het nu ervaar is de Apple/Iphone echt een "next level" smartphone !
maar het is ook het 'Paard van Troje': eenmaal in huis moet je toch ook wel flink aan de apps en datagebruik om er alles uit te kunnen halen wat er in zit..en juist het uithalen kost geld....
De apps heb je natuurlijk zelf in de hand....het dataverbruik lijkt onvoorspelbaar....
  #5  
Oud 20-01-11, 12:13
nance30 nance30 is offline
• iOS 10.0.1
• 10.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2010
Locatie: utrecht
Berichten: 314
Standaard

heb een vodafone abbo met ook 1 gb data maar ik red het echt niet om dit te halen!
mijn iphone gebruik ik best veel voor nieuws kijken, weer berichten, mail , whats app,
horroscoop, hyves en uiteraard bellen en sms en

als ik een app wil downloaden doe ik dit met Wi-Fi ook de grote updates van de apps doe ik via Wi-Fi
het is nu 20 januari en heb vanaf 1 jan 200 mb verbruikt.

ben ik dan een uitzondering of wat
  #6  
Oud 20-01-11, 13:34
johra johra is offline
• iOS 4.3.1
• 3.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 39
Standaard

Hoi, ik heb hem thuis op Wi-Fi en heb deze iPhone nu een week of 6 en via 3G heb ik 250 mb verbruikt.
  #7  
Oud 20-01-11, 14:26
wouter1981's schermafbeelding
wouter1981 wouter1981 is offline
• iOS 9.2
• 9.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Twente
Berichten: 3.987
Standaard

@TS Je kunt natuurlijk 's nachts je telefoon uitzetten. Als dat geen optie is dan kun je 's nachts natuurlijk mobiele data uitschakelen.
__________________
Geen hulpvragen via PM. Stel je vraag op het forum, hebben anderen er ook iets aan.
  #8  
Oud 23-01-11, 13:07
vak20 vak20 is offline
• iOS 6.0
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2010
Berichten: 187
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Polderviolin Bekijk bericht
hello world, ik ben me echt het lazerus geschrokken...!

Op 27 dec jl, mijn eerste Iphone (4 KPN Datalimiet van 1 GB) ontvangen.

Om geldproblemen agv datalimiet (1gb) te voorkomen heb ik sinds 10 dagen app dataman.

Gebruik:
- geen streaming, pushberichten, locaties volgers etc....
- wel rondkijken, mailen, app downloaden en app gebruik....

Ik ben echt het lazerus geschrokken...hier wat getallen van mijn dataverbruik !
7 jan 32 MB
8 jan 511 MB
9 jan 12 MB
10 jan 152 MB
11 jan 14 MB
12 jan 19 MB
13 jan 67MB
14 jan 141 MB
15 jan 44 MB
16 jan 106 MB

Ik kan gem. 30 mb per verbruiken......dat ga ik dus niet redden !
Ik mis dus mjn Hi-onbeperkt-internet abbo....

Een grote boosdoener is denk ik (naast het downloaden van app's) het feit dat 's nachts apps openstonden en dat ik 's-morgens al vele MB's heen en weer zijn gegaan !!!

Inmiddels nog eens goed alle applicaties nagelopen om te zorgen dat ze niet constant staan te pollen op met een cloudserver.

Toch blijft het verbruik "extreme": vandaag 106 MB...niks bijzonders gedaan !!!!

Kortom, zijn er nog tips (haha een ander abb....maar dat zit er dus de 1e 2 jaar niet in).....

o ja, zoveel mogelijk natuurlijk wel Wi-Fi gebruikt, maar dat doet niet ter zaken...je wilt je gewoon niet beperkt voelen als je "off-Wi-Fi" bent !!!!!!!!!!!!!!!!

Als ik jou was zou ik die datalimiet verdubbelen, kost je wel 5 euro p/mnd maar dat is het dan wel waard denk ik zo!
  #9  
Oud 23-01-11, 13:37
venzz venzz is offline
• iOS 4.3.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2010
Berichten: 18
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door corne64 Bekijk bericht
Door dit soort berichten en het feit dat ik steevast elke maand 43 euro extra data kosten heb heb ik de APN instelllingen voor internet verwijderd uit mijn iphone. Kan nog wel mms versturen en ontvangen maar niet meer via het gsm netwerk op internet.
Hoe doe je dat dan? Ik heb nog nooit de apn settings ingevoerd en gewoon 3G netwerk maar juist géén MMS...
  #10  
Oud 23-01-11, 13:38
venzz venzz is offline
• iOS 4.3.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2010
Berichten: 18
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door johra Bekijk bericht
Hoi, ik heb hem thuis op Wi-Fi en heb deze iPhone nu een week of 6 en via 3G heb ik 250 mb verbruikt.
Juist, zo doe ik het ook.
  #11  
Oud 24-01-11, 21:08
Polderviolin Polderviolin is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2011
Berichten: 3
Standaard Verbruik sterk gereduceerd

Inmiddels een discipline opgebouwd om de multitasks tot het absoluut minimum te beperken en sowieso 's-avonds/'s-nachts geen apps actief houden.
Dat scheelt behoorlijk in het verbruik (en batterij)...daarnaast ook Mobieldata uit op plekken dat je dat beslist niet nodig hebt.....tja, zo ben je wel de hele dag bezig met de verkeerde dingen....maar het heeft wel effect....
  #12  
Oud 25-01-11, 11:49
Petit Petit is offline
• iOS 4.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Dec 2008
Berichten: 3
Standaard

ik kan je aanraden om waar mogelijk gebruik te maken van Wi-Fi. Als het goed is doen multitaskende apps dit ook en scheelt het echt enorm in je data verbruik. Zeker het downloaden van Apps via Wi-Fi is aan te raden, maar als je bijvoorbeeld thuis gewoon een Wi-Fi netwerk hebt liggen dan hoef je je thuis iig al nergens zorgen meer over te maken. Als ik meer dan 500 mb per maand haal is het veel.
  #13  
Oud 25-01-11, 12:28
silverjax silverjax is offline
• iOS 4.2.1
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2008
Berichten: 33
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nance30 Bekijk bericht
heb een vodafone abbo met ook 1 gb data maar ik red het echt niet om dit te halen!
Precies, het is nu 25 januari en heb pas 321mb vd 1gb verbruikt!
Ik heb voor al mijn programma's push notifications aan, twitter/fb/twitter als de malle en kijk welles gewoon youtube...
Ik snap ook niet waarom je apps via 3G download, dat is toch zo'n waste van mb's? Gewoon via Wi-Fi doen..
  #14  
Oud 26-10-11, 10:05
mayawandelt mayawandelt is offline
• iOS 10.0.2
• 9.3.5
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2011
Locatie: Brugge
Berichten: 62
Standaard

Ik ben blijkbaar niet de enige die dit tegenkomt.
Dikwijls serverproblemen en de kilobytes, megabytes slinken terwijl ik nog maar nauwelijks gesurfd heb...
Ik weet nu wel sinds gisteren dat ik mijn apps correct moet afsluiten, maar ik heb de indruk dat mijn probleem hiermee nog steeds niet helemaal verholpen is.
Deze morgen heb ik per ongeluk Facebook-app beginnen downloaden en geannulleerd maar hop, 6 MB was er weg...
  #15  
Oud 26-10-11, 10:10
dannyro dannyro is offline
• iOS 12.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: May 2010
Berichten: 182
Standaard

Raar hoor,

Ik laat men e-mails pushen, regelmatig Facebook bekijken, Wordfeud staat een hele dag op en heb juist men verbruik nagekeken, ong 400mb per maand verbruik. Thuis schakel ik wel over op Wi-Fi.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Datalimiet Tele2 rond 100 MB ?? mrijnn Overige providers Nederland 4 02-12-11 17:56
Datalimiet sparky07 Odido (T-Mobile) 1 11-01-11 16:54
Datalimiet bij KPN ?? bramk KPN 3 29-11-10 20:24
Slim gebruik datalimiet eugje iPad algemeen 2 13-11-10 17:19
Vodafone datalimiet iMario Vodafone 60 20-07-10 16:28

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:18.