//

Aankondigingen KPN

Aankondigingen KPN discussie in KPN forum; ( verdwijnt na registratie ) Iedereen heeft denk ik wel de aankondigingen van KPN gezien omtrent mobiel internet. Ik wil hier een discussie loslaten over dit feit en alternatieven, abonnement ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Providers Nederland > KPN
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 12-05-11, 19:00
nylezis nylezis is offline
• iOS 7.0 beta
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 93
Standaard Aankondigingen KPN

Iedereen heeft denk ik wel de aankondigingen van KPN gezien omtrent mobiel internet. Ik wil hier een discussie loslaten over dit feit en alternatieven, abonnement opzeggen etc.

Ik ben al een tijdje klant bij KPN en ben zeer tevreden over hun netwerk. Ze hebben nauwelijks storingen en heb in zeer veel gebieden 3G-Netwerk, zelfs in gebouwen op hetzelfde punt waar een collega met t-mobile dit niet heeft.

Aan de andere kant stond ik even te kijken waar KPN mee aan kwam zetten. Ik snap dat het dataverkeer is toegenomen de afgelopen tijd. Dit is ook wat de telecombedrijven wilden bewerkstelligen met allerlei commercials. Dat betekent dus een extra belasting op je netwerk, of liever gezegd een verschuiving van de belasting. Het bellen en smsen wordt minder, dataverkeer neemt aan de andere kant toe.

De oplossing die KPN verzint door extra te gaan heffen op bepaalde applicaties is naar mijn mening volstrekt belachelijk. De klant betaald momenteel al voor het toegang én gebruik van internet. Bovendien vraag ik me af of het wel legaal is om bij mensen te controleren of ze gebruik maken van bepaalde applicaties. Het gaat KPN toch geen ene moer aan of ik een game aan het spelen ben op mijn iPhone of dat ik een bericht stuur via whatsapp? Is het wel rechtmatig?
Ook bieden Skype en bijv. Viber, GRATIS hun diensten aan als je internetverbinding hebt. Welk recht heeft KPN dan om geld te vragen voor een dienst die eigenlijk gratis is? Dit kost deze organisaties ook klanten, ben benieuwd of zij hier blij mee zijn of hier stappen tegen gaan ondernemen?

Een betere oplossing zou naar mijn mening zijn gewoon het tarief voor onbeperkt internet op te schroeven en de echte heavy users, die bijvoorbeeld via hun telefooninternet films downloaden, aan te pakken en/of af te sluiten.

Daarnaast bestaat er nu de mogelijkheid om je telefoon te laten denken met 3G Unrestrictor, dat je met Wi-Fi verbonden bent. Misschien is het dan op die manier toch mogelijk gebruik te blijven maken van de diensten

Wat denken jullie hierover?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Nieuwe aankondigingen van Apple. Lucas Archief 4 26-09-07 14:08

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:22.