//

Probleem met signaal op KPN netwerk

Probleem met signaal op KPN netwerk discussie in KPN forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo, Ik zit met een, voor mij onverklaarbaar probleem. Ik heb en iPhone 4 op het KPN netwerk met een geknipte simkaart. Ik heb nauwelijks ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Providers Nederland > KPN
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 20-05-11, 13:22
mvajax mvajax is offline
• iOS 4.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2009
Berichten: 8
Standaard Probleem met signaal op KPN netwerk

Hallo,

Ik zit met een, voor mij onverklaarbaar probleem.
Ik heb en iPhone 4 op het KPN netwerk met een geknipte simkaart. Ik heb nauwelijks tot geen bereik en al helemaal geen 3G.

Volgens KPN is dit geen simkaart probleem maar een hardware probleem. Verschillende bedrijven zeggen een antenne probleem en dat deze vervangen moet worden. Andere zeggen moederboord probleem omdat na het inschakelen van 3G, het signaal rap wegvalt.

Graag jullie mening hierover en wat ik nu zou moeten doen
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 21-05-11, 04:14
rohan rohan is offline
• iOS 4.3.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2011
Berichten: 4
Standaard

Hallo, mvajax

ik heb eigenlijk bijna hetzelfde probleem. ik heb een Hi abbonement
ik heb gewoon goed bereik zonder 3G aan. zodra ik me 3G aanzet dan daalt mij ontvangst van 5 strepen naar 1.

heb dit iphone 4 met garantie gekocht bij mycom.
Ik heb zelf microsim aangevraagd heb dit mogen ontvangen maar tot nu geen verbeteringen.
Dit is echt een miskoop.

Laatst gewijzigd door rohan; 21-05-11 om 04:22.
  #3  
Oud 21-05-11, 09:41
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Tja eerst maar eens uitsluiten dat je je simkaart niet vern***kt hebt zou ik zeggen. Even een andere micro sim proberen, dus. Er kunnen zoveel oorzaken zijn, die je 1 voor 1 moet proberen uit te sluiten...

Als je dan nog nergens 3G ontvangt, is je toestel de oorzaak...
  #4  
Oud 21-05-11, 10:29
azt33 azt33 is offline
• iOS 7.0.3
• 7.0.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Zurich, CH
Berichten: 169
Standaard

Ik heb dus ook precies hetzelfde met een Hi abonnement, wat Rohan beschrijft. Met 3G aan heb ik thuis maar een streepje, met 3G uit heb ik opeens wel vol bereik. Mijn ouders hebben allebei hetzelfde, mijn vader gebruikt ook een iPhone 4 en mijn moeder gebruikt een Blackberry 9700. Mijns inziens ligt het dus niet alleen aan de iPhone, maar aan je locatie. Als er in de buurt geen 3G mast is, is het signaal uiteraard zwakker. Dat is de beredenering die Hi mij in ieder geval gaf. En ik heb een origineel micro-SIM kaart van Hi, niet zelf verknipt.
  #5  
Oud 21-05-11, 12:08
adberger adberger is offline
• iOS 6.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2010
Locatie: nederlek
Berichten: 12
Standaard

Dat is bij mij identiek, thuis met 3g weinig bereik, op andere plaatsen dichterbij de 3G mast maximaal bereik.
Ik heb ook 3g van kpn, er zitten nog steeds slechte gebieden tussen.
  #6  
Oud 21-05-11, 16:24
rohan rohan is offline
• iOS 4.3.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2011
Berichten: 4
Standaard

ik heb toch het idee dat het een hardware probleem is. ik heb geprobeerd om in de sim tray een laagje plakband te plakken zodat de microsim geen contact maakt met de metaal, ook geen verschil. Wordt er echt gek van niet normaal internet met 3G maar heb wel goed bereik zodra alleen mobiel data aanstaat dus (2G). Ik denk maar dat ik het maar verkoop en afwacht totdat iphone 5 uitkomt.
  #7  
Oud 21-05-11, 17:53
mhmobiel mhmobiel is offline
• iOS 13.2
• 6.1.2
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Leiden
Berichten: 47
Standaard

Heb je het al op verschillende plaatsen uitgetest, bijvoorbeeld op het station, in het centrum van een stad en zo? Het kan heel goed dat bij jou thuis de 3G dekking gewoon te slecht is. Ik als (nog) T-mobile gebruiker weet daar alles van..
  #8  
Oud 21-05-11, 18:15
rohan rohan is offline
• iOS 4.3.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2011
Berichten: 4
Standaard

heb momenteel mijn iphone 4 te koop staan. Ik dacht juist dat kpn en hi goeie dekking heeft. ben al op zoek naar een ander toestel of ik wacht gewoon op iphone 4GS of 5
  #9  
Oud 22-05-11, 17:40
mvajax mvajax is offline
• iOS 4.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2009
Berichten: 8
Standaard

Ik heb het al op verschillende plaatsen geprobeerd maar overal t zelfde. Hij loopt constant te "zoeken" naar het netwerk of geeft aan geen service. Nu wil ik graag weten of dit de simkaart kan zijn. Volgens vele kan het niet de simkaart zijn maar eerder het moederbord of de antenne.
  #10  
Oud 22-05-11, 18:44
rohan rohan is offline
• iOS 4.3.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2011
Berichten: 4
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mvajax Bekijk bericht
Ik heb het al op verschillende plaatsen geprobeerd maar overal t zelfde. Hij loopt constant te "zoeken" naar het netwerk of geeft aan geen service. Nu wil ik graag weten of dit de simkaart kan zijn. Volgens vele kan het niet de simkaart zijn maar eerder het moederbord of de antenne.
het ligt aan de antenne, want als ik me iphone 4 op tafel zet heb ik gewoon 3-4 streepjes zodra mijn vinger contact maakt met de linker kant waar die spleet zit dan gaat die van 5 strepen naar 1 streep. heb al contact genomen met HI/kpn hun zeggen dat ik mogelijk een oude toestel heb gekregen van eerdere generatie maar zelfs de witte iphone 4 heeft er last van. Ik mag hopelijk mijn iphone 4 retourneren bij mycom. Iphone 4 is dus niet een aanrader!!!

Laatst gewijzigd door rohan; 22-05-11 om 18:46.
  #11  
Oud 22-05-11, 19:47
mvajax mvajax is offline
• iOS 4.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2009
Berichten: 8
Standaard

Het is niet het probleem rond de aangrijp punten aan de zijkant, want ik heb deze telefoon al een tijdje en nergens last van gehad!
  #12  
Oud 22-05-11, 19:54
jemmie's schermafbeelding
jemmie jemmie is offline
• iOS 11.4
• 11.3
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Oct 2008
Berichten: 939
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rohan Bekijk bericht
het ligt aan de antenne, want als ik me iphone 4 op tafel zet heb ik gewoon 3-4 streepjes zodra mijn vinger contact maakt met de linker kant waar die spleet zit dan gaat die van 5 strepen naar 1 streep.
Is dit niet een beetje in tegenspraak?

Het is voorzover ik weet toestel afhankelijk, zelf heb ik een iPhone waar nog een gratis hoesje voor te krijgen was en ik heb, ook zonder hoesje nergens last van.
Verder ben ik zakelijk betrokken bij het uitleveren van iPhone en support hierop, en ik ben het een keer tegen gekomen dat duidenlijk meetbare verschillen waren wanneer het toestel op een bepaalde manier werd vast gehouden.
__________________
.
Kennis is pas van waarde als je er iemand mee kan helpen
  #13  
Oud 02-06-11, 15:24
just900's schermafbeelding
just900 just900 is offline
• iOS 4.3.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Omgeving Rotterdam
Berichten: 14
Standaard

Ik heb een iPhone 4 aangeschaft met KPN abbo. Heb ook alle voorgaande iPhones maar allemaal met Tmobile. Had de microsim van Tmobile in de iPhone 4 zitten tot het KPN abbo in ging. Met Tmobile prima bereik, goede 3G en maximale internet snelheid.
Nu dus met de microsim van KPN, zelfde iPhone 4, alle APN instellingen aangepast etc. bijna nergens echt goed bereik en een maximale internetsnelheid over 3G van net 1 mb per sec. als ik geluk heb. Ligt dus echt niet aan het toestel, maar aan de wanpraktijken van KPN. Ben al 2 weken dagelijks met ze aan de telefoon, en ze bedenken elke keer weer een nieuwe oplossing....die totaal geen resultaat geeft. Het zijn gewoon oplichters, ze leveren niet waarvoor je betaald. Een contract gaat 2 kanten op. ik ben verplicht te betalen voor wat ik geleverd krijg, maar KPN dient te leveren waarvoor ze betaald worden. Contract of niet, er is onderuit te komen. Weet nog niet wat een goed alternatief is, maar ga niet betalen voor gebakken lucht.

Wordt vervolgd!
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
probleem kpn 3g netwerk na update 4.3.2 ilovewaterski KPN 6 28-06-11 00:23
Netwerk probleem met 3GS woutlouter iPhone algemeen 16 18-03-11 21:21
Met je iphone op het netwerk van KPN eddies303 KPN 7 04-08-10 15:47
Probleem met 3G netwerk copyrix Odido (T-Mobile) 0 28-07-10 11:16
KPN 3G signaal sancaman KPN 2 24-10-09 23:06

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:34.