//

KPN Abbo met IPhone 4 data roaming

KPN Abbo met IPhone 4 data roaming discussie in KPN forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo, Zojuist een iphone 4 abbo afgesloten bij KPN met 1GB internet voor 12,50 bij mijn abbonement van 60 euro. Ik ben altijd een beetje ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Providers Nederland > KPN
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 06-06-11, 16:34
alloallostef alloallostef is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2011
Berichten: 1
Standaard KPN Abbo met IPhone 4 data roaming

Hallo,

Zojuist een iphone 4 abbo afgesloten bij KPN met 1GB internet voor 12,50 bij mijn abbonement van 60 euro. Ik ben altijd een beetje bang voor extra kosten bij mobiel internet aan laten staan, heeft iemand daarom ervaring met data roaming bij kpn iphone abbo.?

Hiervoor had ik namelijk een blackberry (ramp) bij t-mobile (nog meer ramp), maar wel onbeperkt internet zodat ik altijd mijn internet aan kon laten staan, mails en facebook /twitter updates ontvangen 24/7... is dat nu ook aan te raden als ik een max heb van 1GB?! Of gaat dit helemaal fout en moet ik alleen mobiel internet aanzetten als ik ga internetten?

Graag verhalen van mensen die ervaring hebben en tips voor als ik mijn iphone ga installeren en waar ik op moet letten :-D

p.s. ze gaven mij aan dat ik een sms ontvang als ik op mijn max zit.. is dat echt zo? Want heb het eerder gehoord maar nooit zo'n sms gezien!

Ik hoop dat een ervaren KNP/Iphone gebruiker mij kan informeren!

Groetjes,
Stephanie
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 06-06-11, 17:16
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Dataroaming (dat is internetten in het buitenland) is wat anders dan een datalimiet. Je kunt in de instellingen app je dataverbruik bijhouden, zodat je onder de limiet van 1GB blijft. Er zijn misschien ook apps die dat voor je kunnen doen.
En als KPN stelt dat je een sms krijgt, dan mag je ze daarop aanspreken als ze ineens met een hogere rekening komen, toch?

Ps. Als je ook veel op Wi-Fi zit, helpt dat om onder je limiet te blijven. Verder niet extreem veel youtube of uitzending gemist gebruiken onderweg (op 3G) dat helpt ook enorm.
  #3  
Oud 16-06-11, 14:22
Neosto Neosto is offline
• iOS 15.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: May 2008
Locatie: Almere
Berichten: 54
Standaard

Ik heb hier ook een vraag over nog. Ik vertrek naar Italie morgen, wat moet ik nou uitzetten om geen data roaming te gebruiken. Heb 1 keer eerder gehad met een htc in het buitenland, pff ik had me toch een rekening zeg. Moet ik bij instellingen alle progs die push en of updates ophalen uitzetten of iets dergelijks? Iemand die het mij kan vertellen?
Thanx alvast.
  #4  
Oud 16-06-11, 17:56
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Je hoeft niets uit te zetten, maar de knop 'Dataroaming' op UIT laten staan. Je ziet vanzelf het data icoontje (rondje of 3G icoontje) verdwijnen zodra er verbinding is gemaakt met een buitenlands netwerk. Zo zie je dat er geen dataverbinding meer is, er is alleen nog een gsm verbinding. Moet je trouwens eens opletten hoe veel langer je batterij ineens meegaat!
Reageren

Labels
abbo, data roaming, iphone, kpn, nederland



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Data-roaming? Uit of aan? Cgold Internet in buitenland (roaming) 29 09-08-11 22:50
oproep voor actie tegen data roaming kosten BertvanHorck Odido (T-Mobile) 4 01-06-11 17:36
Data roaming Radical Madness Odido (T-Mobile) 3 21-08-09 12:07
Data Roaming uitzetten? BadSide Internet in buitenland (roaming) 19 27-11-08 09:00
Data abonnement met KPN LuigiStyla KPN 0 07-11-08 17:55

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:49.