iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   KPN (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f111/kpn/)
-   -   KPN Surf&Mail (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f111/kpn/9524-kpn-surf-and-mail.html)

midon 17-03-08 14:46

KPN Surf&Mail
 
Ik sinds vrijdag surf & mail van Kpn aangevraagd aangezien mijn data kosten zijn gestegen met mijn iphone.
Nu vroeg ik mij af of de instellingen van je gprs veranderen of blijven die het zelfde.

Dit zijn mijn instelleingen nu:

APN: internet
Gebruikersnaam: kpn
Wachtwoord gprs

Freeman 18-03-08 11:23

Alleen APN: internet is volgens mij al genoeg, zo werkt het althans bij mij en ook op de KPN site staan die instellingen (niet voor de iPhone natuurlijk, maar ik heb bij andere GPRS toestellen gekeken).

B-art 18-03-08 22:11

Hebben jullie dit telefonisch aangevraagd? ik had vandaag zo'n activeer smsje gestuurd maar mijn toestel was niet geschikt volgens hun :P

midon 18-03-08 22:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door B-art (Bericht 84098)
Hebben jullie dit telefonisch aangevraagd? ik had vandaag zo'n activeer smsje gestuurd maar mijn toestel was niet geschikt volgens hun :P

Via sms 1300 werkt het inderdaad niet.
Kan je telefonisch doen via klantenservice of naar primafoon.

Instellingen blijven het zelfde veranderd niets (bron: Primafoon)

Flexa 19-03-08 11:07

Ik werk bij kpn dit zijn de instellingen.


APN: internet
Username: niks invullen
Pass: ook niks invullen

mhoutman 24-03-08 12:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Flexa (Bericht 84299)
Ik werk bij kpn dit zijn de instellingen.

APN: internet
Username: niks invullen
Pass: ook niks invullen

bij mij staat

APN: internet
Username: KPN
Pass: gprs

ingevuld en dat doet het ook prima, of moeten de laatste 2 waarden absoluut blanco zijn.

n.b. na een reset zijn alle 3 waarden gewist en dat werkt ook prima, kortom ik snap er niets meer van :confused:;)

Flexa 24-03-08 13:06

Username en Pass moeten leeg zijn.

ruubster 26-03-08 13:40

ik heb (nog) geen abo voor internet op m'n iphone. Als ik bij APN invul: internet, doet internet het, maar ook als ik helemaal niks invul. maakt dit nog verschil? of is dit alleen van belang als je een abo hebt?

internet is nu vrij traag zonder Wi-Fi, wordt het sneller als je zo'n abo neemt van 9,95 per maand, of blijft de snelheid het zelfde?

midon 26-03-08 13:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ruubster (Bericht 87594)
ik heb (nog) geen abo voor internet op m'n iphone. Als ik bij APN invul: internet, doet internet het, maar ook als ik helemaal niks invul. maakt dit nog verschil?

internet is nu vrij traag, wordt het sneller als je zo'n abo neemt van 9,95 per maand, of blijft de snelheid het zelfde?

Alles blijft het zelfde. Het enige verschil is dat je voor 9.95 onbeperkt kan mailen en surfen, zodat je niet voor verassingen komt te staan als je telefoon rekening krijgt.

Mocht de Iphone met umts komen dan gaat het allemaal wat sneller maar voorlopig moeten we het doen met gprs.

ruubster 26-03-08 14:00

ok, bedankt voor je antwoord! ik ga toch maar voor het abonnementje. veel te leuk om overal alle functies van de iphone te kunnen gebruiken!

ik zag trouwens dat als je KPN hebt, je altijd gebruik kan maken van GPRS, ook als je geen instellingen hebt ingevuld! tip om de hoge kosten hiervan tegen te gaan, ga naar: instellingen -->algemeen --> netwerk --> EDGE --> en zet achter APN: disabled

nu maak je niet automatisch gebruik van GPRS als er geen Wi-Fi is!

midon 26-03-08 14:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ruubster (Bericht 87608)
ok, bedankt voor je antwoord! ik ga toch maar voor het abonnementje. veel te leuk om overal alle functies van de iphone te kunnen gebruiken!

ik zag trouwens dat als je KPN hebt, je altijd gebruik kan maken van GPRS, ook als je geen instellingen hebt ingevuld! tip om de hoge kosten hiervan tegen te gaan, ga naar: instellingen -->algemeen --> netwerk --> EDGE --> en zet achter APN: disabled

nu maak je niet automatisch gebruik van GPRS als er geen Wi-Fi is!

Of je installeert Boss Prefs v1.56 en kan je edge/gprs aan of uit zetten.

mhoutman 26-03-08 14:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ruubster (Bericht 87608)
ok, bedankt voor je antwoord! ik ga toch maar voor het abonnementje. veel te leuk om overal alle functies van de iphone te kunnen gebruiken!

heel verstandig en idd wat betreft de 3 instellingen maakt het bij mij ook niets uit wat ingevuld staat :confused:


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 23:07.