iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   KPN (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f111/kpn/)
-   -   Kan ik een abonnement nemen voor iphone zonder internet bundel ? (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f111/kpn/96002-abonnement-nemen-voor-iphone-zonder-internet-bundel.html)

ceesboersen 24-07-11 10:38

Kan ik een abonnement nemen voor iphone zonder internet bundel ?
 
Hoi, is het mogelijk om je iphone te gebruiken zonder dat ik een interrnet bundel afsluit. Dit is bij kpn wel mogelijk bij sim only maar werkt mijn iphone dan wel ? En dan hoor ik ook nog wel eens verhalen dat er alsnog verbinding word gemaakt, en dat loopt nogal in de kosten. Want internet buiten Wi-Fi om is volgens mij nog steeds niet helemaal af te sluiten, of heb ik dat niet goed ?
Dit wil ik graag omdat met de nieuwe abonnementen het geen doen is om nog te internetten buiten Wi-Fi om dus wil ik het graag zo oplossen.
Als de telekom bedrijven het zo willen dan kunnen ze het ook zo krijgen en zullen ze aan mij niet veel meer verdienen.

simlockvrij 24-07-11 11:28

het kan wel, moet je je data uitzetten. maar dan heb je weinig aan je iphone. ik zou niet weten waarom je dit zou doen, driekwart van je apps werkt dan niet. en zo duur zijn die abbo's niet, sluit de goedkoopste af en gebruik gewoon merendeel je Wi-Fi.

ceesboersen 24-07-11 11:56

Ik gebruik hem uitsluitend in een Wi-Fi omgeving dus heb dan ook geen internet abbo nodig. Ging mij erom of de iphone een sim accepteerd waar geen internet bundel op zit. En data uitzetten helpt niet bij iedereen, als ik het zo lees.
Sommigen hebben dan alsnog data verkeer via 3g?

Lolita 24-07-11 12:52

Ik gebruik ook alleen maar Wi-Fi en heb dus een sim-only abonnement zonder internetbundel. Dit omdat ik, net zoals jij, alleen Wi-Fi gebruik. Helaas heb ik ook ontdekt, zelf als ik de 3g uit had staan, dat ik wel kosten had gemaakt omdat er toch verbinding is gemaakt. Schade 28 euro.

Mij is geadviseerd om dataverkeer helemaal uit te zetten.
Ga naar instellingen-algemeen-netwerk-mobiel datanetwerk. Bij APN heb ik nu XXX gezet. Hierdoor zet je een foutief APN neer en kan hij geen verbinding maken. Wel de goede APN ergens opschrijven en bewaren als je wel op internet wilt. Bij netwerk heb ik ook de 3g uitgevinkt staan.

Als het goed is kan ik nu geen onverwachtse internetkosten meer maken.

Iemand zei hier dat veel apps niet werken op Wi-Fi alleen......welke zijn dit? Want ik vraag me af hoe ik kosten gemaakt kan hebben met alleen Wi-Fi aan als ik het gebruik. Verder staat Wi-Fi en 3g altijd uit......maar toch verbinding maken?

remundo7000 24-07-11 13:16

Sommige apps werken niet zonder internetverbinding, dus wel via Wi-Fi!

Bij instellingen zet je "mobiele data" uit. 3G uitzetten heeft geen enkele zin omdat je dan nog wel verbinding maakt via GPRS, en dus nog steeds mobiele data binnenhaalt.

simlockvrij 24-07-11 13:35

natuurlijk werken die apps via Wi-Fi, het maakt niet uit hoe je aan je internet komt.

Lolita 24-07-11 20:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door remundo7000 (Bericht 693784)
Sommige apps werken niet zonder internetverbinding, dus wel via Wi-Fi!

Bij instellingen zet je "mobiele data" uit. 3G uitzetten heeft geen enkele zin omdat je dan nog wel verbinding maakt via GPRS, en dus nog steeds mobiele data binnenhaalt.

Dank voor de uitleg. Maar ik had 3g als zowel mobiele data uitgeschakeld/uit gevinkt en toch nog verbinding met internet gehad gezien de 28 gemaakte MB ter waarde van 28 euro. Erg misleidend zo. Nu heb ik het compleet uitgeschakeld dat ik niet meer voor verrassingen kan komen te staan......hoop ik. :P

Groet,

Lolita

remundo7000 24-07-11 21:02

Minder fraai! Dit heb ik ook gehad op FW 3.1.3, jij hebt het al opgelost. Anders had ik deze site aangeraden: Disable EDGE/3G data on iPhone - iphonenodata.com - for free

Lolita 24-07-11 21:47

Dank voor deze tip!


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:28.