iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   KPN (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f111/kpn/)
-   -   Gezeur over garantie voorwaarden vs consumentenrecht bij Hi (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f111/kpn/151459-gezeur-over-garantie-voorwaarden-vs-consumentenrecht-hi.html)

Sarge01 06-02-14 18:36

Gezeur over garantie voorwaarden vs consumentenrecht bij Hi
 
Ik heb een Iphone 5s met een productiefout. Het bekende microfoon vs Noise cancelation probleem. Mensen verstaan mij niet. Lekker voor een toestel met de waarde van bijna €900,- dat je er ook mee kunt bellen toch? Nu hoor ik alleen; "Ik versta je niet, ik versta je niet, praat eens harder, waar sta je, hou de telefoon eens dichter bij je mond!"
Veel over gelezen en nu een stukje plakband over de microfoon aan de achterkant. :mad: https://discussions.apple.com/message/24688235#24688235

Apple gebeld. Probleem ja, maar wil je een NIEUW toestel, dan moet je bij de provider zijn. Hi gebeld, Hi stuurt mij door naar Smart Care. Die vervangen toestellen alleen met refurbished toestellen. Dit hoef je binnen garantie termijnen niet te accepteren. Zeker niet binnen 3 maanden aangezien het hier gaat om een ondeugdelijk product. Smart care stuurt mij weer naar Hi. Klantenservice geven aan hier niets mee te kunnen en dat ik zelf op zoek moet naar andere mogelijkheden bij Hi. Als ik vraag naar contact gegevens, krijg ik deze niet. Ik moet zelf zoeken naar opties (dit wordt echt verteld!). Ik word nog even in de wacht gezet. Er wordt nog even gevraagd bij de klachtendesk. Geen resultaat. Er wordt weer aangegeven dat Smart Care de oplossing is. Ik zeg weer dat ik aanspraak wil maken op mijn garantie en niet de verzekering. Ik stel ze in gebreke. Ik wijs ze op mijn rechten conform consumenten recht. Klantenservice verwijst naar voorwaarden, waarin dit NIET vermeld staat. Buiten dat is het heel duidelijk dat voorwaarden nooit boven de wet staan. Einde verhaal vanuit Hi.
Ik heb ze aangegeven dat ik dit eerder heb meegemaakt via T-Mobile. Ik heb al het schrijven en de resultaten nog. Geen belangstelling schijnbaar.
Passage uit een eerder geval en de brief van de rechtsbijstand:

"
Het moge duidelijk zijn dat het door u geleverde toestel niet de eigenschappen bezit die cliënt hiervan op grond van de overeenkomst mag verwachten. Cliënt stelt u hierbij in de gelegenheid om de gebreken te herstellen, dan wel om cliënt van een nieuw en ongebruikt gelijkwaardig toe-stel te voorzien. Ik verzoek u binnen 14 dagen na heden aan te geven of u hiertoe overgaat en welke actie u zult ondernemen.
Indien u aan dit verzoek geen gehoor geeft, dan acht cliënt zich vrij om de overeenkomst inte-graal te ontbinden.
Indien u tot vervanging van het toestel overgaat, dan merk ik hierbij op dat cliënt geen genoegen hoeft te nemen met een gebruikt toestel. Het toestel van cliënt is immers nog geen 3 maanden oud en cliënt ondervindt van meet af aan problemen.
Let wel, cliënt wenst ten alle tijden zijn nummer te behouden.
"
Met andere woorden:
Indien je een toestel hebt gekocht en deze werkt niet naar behoren, moet je de leverancier/verkoper in de gelegenheid stellen deze te repareren. Als het toestel niet te repareren is, moet deze vervangen worden door een NIEUW toestel. Zie ook Consuwijzer.nl .

KPN heeft zijn vingers al eerder gebrand en mij verzocht mijn acties te staken in ruil voor medewerking (Glasvezel abbonement issues).

We hebben voor ongeveer €210,- p/maand aan abonnementen lopen bij KPN/Hi. Dat gaat op deze manier niet lang meer duren.

yukhalilsel 06-02-14 18:46

Maar wat is je vraag nu?

Sarge01 06-02-14 20:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door yukhalilsel (Bericht 948816)
Maar wat is je vraag nu?

Geen vraag. Meer een mededeling voor andere klanten met problemen. Ervaring delen.

Daarnaast een mogelijkheid een discussie op te starten. Een forum is niet alleen om vragen te stellen.

XIII 06-02-14 20:46

Voor mij is je verhaal nog niet duidelijk.

Heb je Hi om vervanging of om reparatie gevraagd?

(Hi mag er voor kiezen om alleen te repareren en niet te vervangen)

Sarge01 06-02-14 21:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door XIII (Bericht 948826)
Voor mij is je verhaal nog niet duidelijk.

Heb je Hi om vervanging of om reparatie gevraagd?

(Hi mag er voor kiezen om alleen te repareren en niet te vervangen)

Uiteraard mogen ze repareren. Dat is hun recht. Alleen is het hoogstwaarschijnlijk niet te repareren en moet er een vervanging plaats gaan vinden. Zij geven alleen op voorhand al aan dat dit niet met een nieuw toestel zal zijn.

Door slechte ervaringen wens ik geen refurbished toestel. Daar heb ik ook niet voor betaald.

Als ik zelf schuldig ben aan een defect of schade, dan is het een andere zaak. Dan mag ik blij zijn met een refurbished toestel.

XIII 06-02-14 21:37

Wie zegt dat het hoogstwaarschijnlijk niet te repareren is? Jij of Hi / Smart Care?

Roos79 07-02-14 08:02

Zelfs als je het via Apple doet krijg je niet een nieuwe....
Ben erg benieuwd hoe dot verder afloopt en of ze wel zullen reageren.

Roos79 10-02-14 08:30

En nu stopt het verhaal?


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:24.