iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   KPN (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f111/kpn/)
-   -   iPhone 3G met telfort: Ervaringen (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f111/kpn/20654-iphone-3g-telfort-ervaringen.html)

roha1962 02-10-08 17:19

Zie mijn post in GPRS/EDGE: Telfort GPRS Probleem
 
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door tabbalieverd (Bericht 201166)
@roha:
Ik heb ook surf en mail unlimited van Telfort, maar krijg 3G niet aan de praat.

Hoe is het nu bij jouw opgelost? Met welke instellingen en handelingen?

Ik heb ruim een week geleden aan een collega iphone 3G gebruiker uitgelegd wat ik gedaan heb. Je kunt deze post vindein op het forum in GPRS/EDGE: Telfort GPRS Probleem

Ik hoop dat je er mee uit de voeten kunt. Bij mij werkt alles nog steeds okay. Waar komt je toestel vandaan en wat voor sim gebruik je.

mneerhout 02-10-08 18:16

Werk hier nu ruim een maand met zowel de 3G als 2 2G's op Telfort, geen enkel probleem, 3G is uit België.
Niks ingevuld in de velden hier.

tabbalieverd 04-10-08 18:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door roha1962 (Bericht 201191)
Ik heb ruim een week geleden aan een collega iphone 3G gebruiker uitgelegd wat ik gedaan heb. Je kunt deze post vindein op het forum in GPRS/EDGE: Telfort GPRS Probleem

Ik hoop dat je er mee uit de voeten kunt. Bij mij werkt alles nog steeds okay. Waar komt je toestel vandaan en wat voor sim gebruik je.

@Roha:

Thx! Ik ga hem gelijk lezen.. hope it works!
Ik heb een toestel uit Frankrijk en een Ifoneguide-sim, alles werkt prima behalve 3G... Je hoort hoe het afloopt.

whosnext 13-10-08 00:36

Instellingen
 
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door JJapie (Bericht 191334)
@roha:
APN: internet
gebruikersnaam en wachtwoord leeglaten. Werkt prima :)

Mijn mailprobleem heb ik opgelost door Google te gebruiken als SMTP. Werkt eveneens prima.

Welke SMTP heb je ingesteld van google dan.. ?

JJapie 13-10-08 21:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door whosnext (Bericht 205186)
Welke SMTP heb je ingesteld van google dan.. ?

hostnaam: smtp.gmail.com
gebruikersnaam: mijnadres@gmail.com
wachtwoord: je gmail-wachtwoord
Gebruik SSL: aan
Identiteitscontrole: Wachtwoord
Serverpoort: 587

whosnext 14-10-08 21:20

Bedankt
 
Dacht dat gmail alleen via het web haar smtp beschikbaar stelde...

Weer wat geleerd en bedankt voor je comment.

Is superhandig want als je niet in NL bent en via een Wi-Fi verbinding zit van een ander dan kun je niet de standaard smtp.telfortmail.nl gebruiken.

Wizard 15-10-08 18:01

Ik zie nu op gsm .nl een iphone met een telfort abbonement staan met surf&mail unlimited. Is dit wat? Werkt internet dan wel gewoon fatsoenlijk (goede snelheid en al). En kan ik gebruik maken van alle functies(zoals app store, weet dat visual voicemail niet werkt)

Bedankt!

JJapie 18-10-08 01:08

Werkt allemaal prima :)

Dwevbob 19-10-08 00:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Celf (Bericht 201175)
Italiaanse iPhone, Telfort Sim er in en draaien maar (niet met de instellingen zitten pielen). Geen enkel probleem, ook niet met 3G. De snelheid is heel redelijk. De 768 kb/s is vele malen sneller dan ik ooit met T-Mobile heb gehad en bij Telfort heb ik AF EN TOE het gprs symbooltje waar ik bij T-Mobile AF EN TOE het 3G symbooltje had.

Begrijp ik het goed dat je bij Telfort effectief sneller uit bent dan bij T-Mobile? Ik heb nu nog een iPhone 2e generatie en zit de denken om te switchen naar een 3G en zou het liefst gewoon bij Telfort blijven, die bevallen me namelijk prima (en de prijzen van T-Mobile vind ik idioot).

whosnext 19-10-08 00:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dwevbob (Bericht 207151)
Begrijp ik het goed dat je bij Telfort effectief sneller uit bent dan bij T-Mobile? Ik heb nu nog een iPhone 2e generatie en zit de denken om te switchen naar een 3G en zou het liefst gewoon bij Telfort blijven, die bevallen me namelijk prima (en de prijzen van T-Mobile vind ik idioot).

Das knap ... 2e generatie is de 3G !!

Celf 19-10-08 11:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dwevbob (Bericht 207151)
Begrijp ik het goed dat je bij Telfort effectief sneller uit bent dan bij T-Mobile? Ik heb nu nog een iPhone 2e generatie en zit de denken om te switchen naar een 3G en zou het liefst gewoon bij Telfort blijven, die bevallen me namelijk prima (en de prijzen van T-Mobile vind ik idioot).

Onder goeie omstandigheden is T-Mobile vele malen sneller dan Telfort, 2000 kb/s versus 768 kb/s. In mijn praktijk bleek echter Telfort vele malen sneller dan T-Mobile (gemeten met twee speedtest sites én het snelheids "gevoel" bij surfen). Bij T-Mobile haalde ik nooit meer dan zo'n 150 tot 200 kb/s (vaak zelfs minder) en bij Telfort zit ik meestal tussen de 300 en 400 kb/s. Het grootste verschil (let op: in mijn regio) was echter het verschil in 3G bereik. Met T-Mobile in 75% van de regio NIET en met Telfort in 75% van de regio WEL.

mneerhout 19-10-08 11:59

Met het progje 'speedtest', haal ik met Telfort/KPN 1326Kbits/s down en 110Kbits/s up Latency 194 ms.

Dwevbob 20-10-08 00:35

Bedankt voor de reacties, ik blijf dus lekker bij Telfort en ga shoppen voor een goede 3G (snap niet dat er mensen zijn die de prijzen van T-Mobile willen betalen...)

@ Whosnext: Sorry, dat moest inderdaad 1e generatie zijn. :eek:

cbernardini 21-10-08 00:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door mneerhout (Bericht 207221)
Met het progje 'speedtest', haal ik met Telfort/KPN 1326Kbits/s down en 110Kbits/s up Latency 194 ms.

Lijkt me sterk dat je haast het dubbele van de maximale snelheid haalt! Vaal ligt dit juist onder de helft zelfs...

Zero 21-10-08 15:52

Heb net een testje gedaan op speedtest.bbned.nl
kom op 3715.1 kbps / 3.63 Mbps / 464.39 KB/Sec.

cbernardini 21-10-08 16:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zero (Bericht 208054)
Heb net een testje gedaan op speedtest.bbned.nl
kom op 3715.1 kbps / 3.63 Mbps / 464.39 KB/Sec.

Je hebt vodafone?

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zero's profiel
Ik heb nog geen iPhone

Uhhh?..

whosnext 25-10-08 20:59

3G
 
Ik weet niet wat jullie voor problemen hebben maar 3G werkt perfect met Telfort op een Iphone 3G... met een ifone unlocksim.

Geen problemen...

:p

Amien 01-01-09 21:23

http://text.dslreports.com/mspeed?jisok=1&more=1

test met 1MB

hiermee haal ik: 978 kbit/sec - 1105 kbit/sec - 725 kbit/sec - 366 kbit/sec - 854 kbit/sec

met internet heb ik toch nog wel regelmatig dat ie naar niet-3G gaat. Ook last van? Ik zit in omgeving Den Haag


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 04:14.