iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   KPN (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f111/kpn/)
-   -   Telfort "Surf & Mail unlimited", geen verbindinge EDGE met iPhone, Help! (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f111/kpn/7103-telfort-surf-and-mail-unlimited-geen-verbindinge-edge-iphone-help.html)

JochemW 11-02-08 20:26

Telfort "Surf & Mail unlimited", geen verbindinge EDGE met iPhone, Help!
 
Hallo Allemaal,

Na een iPhone (UK 1.1.2) te hebben aangeschaft wil je graag internet hebben.
Dus heb ik bij Telfort "Surf & Mail unlimited" aangevraagd.
Helaas kwam ik tot te conclusie dat het niet werkt.

Bij EDGE heb ik deze gegevens ingevuld:
- APN: internet
- Username: telfort
- Password: telfort

Helaas krijg ik niet het welbekende E-tje bovenin.

Het vreemde is dat ik wel op internet kan! Maar volgens Telfort zit je dan niet op je abonnement en zal dus het "normale" internet tarief worden gerekend. Tevens krijg ik als ik dan Youtube wil gebruiken de melding: "Youtube videos require an EDGE or Wi-Fi onnection."

Hoe krijg ik toegang tot mijn abonnement? Ben me ten einde raad.
Telfort wil/kan niet helpen.

Hoop dat jullie me op weg kunnen helpen.

Bij voorbaat dank,
Jochem


MP3-junky 11-02-08 20:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door JochemW (Bericht 61372)
Hallo Allemaal,
Het vreemde is dat ik wel op internet kan! Maar volgens Telfort zit je dan niet op je abonnement en zal dus het "normale" internet tarief worden gerekend.

Ik zit op 1.1.1 en bij mij doet hij het zonder ook maar iets in te vullen (alle velden leeg) ik hoop dat bovenstaande niet waar is, want ik zit al op 20mb :eek:

JochemW 11-02-08 21:02

Telfort wist mij te vertellen dat dit wel het geval is.
Bel jij ze anders ook nog even voor de zekerheid...

Maar wie-o-wie kan me verder helpen?

MP3-junky 11-02-08 21:07

Aangezien het internet het wel doet heb je wel verbinding. Volgens mij krijg je vanaf 112 geen E meer in beeld maar een vierkantje (of een G) ??? Dit omdat je een GPRS verbinding hebt en geen EDGE

JochemW 11-02-08 21:52

Een vierkantje heb ik inderdaad.
De vraag is nu, hoe kom je erachter of je op je abonnement aan het ineternetten bent of op het "normale" tarief.

lijnkamp 13-02-08 13:45

Als je een internetbundel hebt en je de juiste "Edge" instellingen hebt ingevuld gaat je data gewoon via je bundel. Naar mijn mening altijd omdat de provider gewoon de datatikken uitfiltert.

YouTube via GPRS is niet echt aan te raden, das dan weer het nadeel van het ontbreken van 3G.
Zoek even op Youtube en GPRS, er is namelijk een fix om youtube via GPRS aan de praat te krijgen die je via installer kan installeren. Blijft de snelheid nog steeds een probleem.

Succes

Keezer 05-03-08 09:33

hallo, ik heb ook een Telfort surf&mail bundel aangeschaft maar heb geen flauw idee wat ik moet doen om hem via deze bundel te laten werken. Weet iemand een gemakkelijke stap-voor-stap installatie guide? Of is er iemand die me kort en simpel kan vertellen wat ik precies moet doen?

Dank u allen!

ijunk 10-03-08 20:12

je moet niks invullen!!

Telfort - Uw telefoon handmatig instellen

antwoordcode: 22GH


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 09:11.