iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   KPN (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f111/kpn/)
-   -   Telfort Surf&Mail (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f111/kpn/73782-telfort-surf-and-mail.html)

dampendedrol 03-10-10 17:07

Telfort Surf&Mail
 
Ik overweeg Telfort Surf&Mail te nemen.

Wat is jullie ervaring over de snelheid?

Ik wil op KPN-netwerk, dus een KPN, Hi of Telfort-abonnement.

Celf 03-10-10 18:48

Wonend in de Achterhoek is Telfort voor mij het enige redelijk betrouwbare alternatief. Qua snelheid is het absoluut niet een van de snelsten maar de snelheid is op een iPhone prima bruikbaar. Met 3G ontvangst gaat bijv. het streamen van content snel genoeg.

dampendedrol 03-10-10 20:42

Youtube streamen gaat dus goed?

Celf 03-10-10 21:22

Met 3G ontvangst JA!

Overigens, ik zou met een prepaid sim of de sim van iemand anders proberen of KPN\Telfort in jouw woon- en werkgebied een goede ontvangst heeft. Ik heb dit met T-Mobile en Vodafone gedaan...en ben blij dat ik dat gedaan heb. Daarom zit in nu bij Telfort omdat Telfort in MIJN regio de betere en stabielere ontvangst heeft van de 3 (niet de snellere)

dampendedrol 04-10-10 18:55

Ik heb Telfort en een iPhone 4. Ik heb het een paar minuten kunnen testen met 3G, ik kreeg iets van 80KB/s met een online speedtest via Safari. Vervolgens werd er gelijk automatisch een contract afgesloten, dat ik direct telefonisch heb moeten annuleren.

Ik wil nog even uitzoeken wat de FUP grens is van Telfort momenteel. Als je dat toevallig weet, dan hoor ik dat graag.

Celf 04-10-10 21:18

Er ligt geen harde grens voor de FUP. In deze thread kun je wel een inschatting maken.

Telfort forum • Toon onderwerp - Data limiet (fair use policy)

T1m 04-10-10 21:41

Prima ervaring met Telfort en 3G en nu een 3GS.

Voordeel van telfort is dat ze gebruik maken van KPN netwerk. ;)

dampendedrol 04-10-10 22:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door T1m (Bericht 576903)
Prima ervaring met Telfort en 3G en nu een 3GS.

Voordeel van telfort is dat ze gebruik maken van KPN netwerk. ;)

Ja, precies. KPN netwerk is TOP!

Al weleens een FUP brief ontvangen van Telfort? Ik lees op andere fora berichten uit medio 2009 dat zij uiterst streng zijn en mensen afsluiten na tweemaal FUP overschrijding (met 600MB vebruik in de maand e.d.), en dan de contractermijn toch uitgezeten moet worden. Ik zou mn rechtsbijstand erop loslaten dan, maar ik vind dat erg klantonvriendelijk klinken.

T1m 04-10-10 23:03

Ik heb zelf nooit een brief of melding gehad. Mijn mobieldata verbruik zit (via 3g) ongeveer per maand aan de 400 a 450mb.

Celf 05-10-10 15:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dampendedrol (Bericht 576950)
Ja, precies. KPN netwerk is TOP!

Al weleens een FUP brief ontvangen van Telfort? Ik lees op andere fora berichten uit medio 2009 dat zij uiterst streng zijn en mensen afsluiten na tweemaal FUP overschrijding (met 600MB vebruik in de maand e.d.), en dan de contractermijn toch uitgezeten moet worden. Ik zou mn rechtsbijstand erop loslaten dan, maar ik vind dat erg klantonvriendelijk klinken.

Nooit een brief gehad, zit meestal tussen de 250 en 500 mb. Ik heb al 4 jaar een smartphone met internetabonnement.

dampendedrol 05-10-10 20:29

Dat zijn positieve berichten. Dank voor de bijdrage.

daz 21-01-11 08:36

Telfort is toch vrij stellig dat je slechts 75 MB mag verbruiken per maand, waarvan de klantenservice zegt dat je dit meerdere malen mag overschrijden. Bedoelen ze hiermee dat het dus ook op bijvoorbeeld 500 MB mag zitten (dus zo'n 7 x overschrijden) of bedoelen ze dat je twee of drie maanden boven 75 MB mag zitten en vervolgens wordt je gewaarschuwd? 75 MB is toch veel te laag als je normaal internet wilt gebruiken (zelfs zonder streaming)?


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:54.