iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   KPN (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f111/kpn/)
-   -   Dataverbruik en Multitasking (KPN Datalimiet) (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f111/kpn/82545-dataverbruik-multitasking-kpn-datalimiet.html)

Polderviolin 16-01-11 18:40

Dataverbruik en Multitasking (KPN Datalimiet)
 
hello world, ik ben me echt het lazerus geschrokken...!

Op 27 dec jl, mijn eerste Iphone (4 KPN Datalimiet van 1 GB) ontvangen.

Om geldproblemen agv datalimiet (1gb) te voorkomen heb ik sinds 10 dagen app dataman.

Gebruik:
- geen streaming, pushberichten, locaties volgers etc....
- wel rondkijken, mailen, app downloaden en app gebruik....

Ik ben echt het lazerus geschrokken...hier wat getallen van mijn dataverbruik !
7 jan 32 MB
8 jan 511 MB
9 jan 12 MB
10 jan 152 MB
11 jan 14 MB
12 jan 19 MB
13 jan 67MB
14 jan 141 MB
15 jan 44 MB
16 jan 106 MB

Ik kan gem. 30 mb per verbruiken......dat ga ik dus niet redden !
Ik mis dus mjn Hi-onbeperkt-internet abbo....

Een grote boosdoener is denk ik (naast het downloaden van app's) het feit dat 's nachts apps openstonden en dat ik 's-morgens al vele MB's heen en weer zijn gegaan !!!

Inmiddels nog eens goed alle applicaties nagelopen om te zorgen dat ze niet constant staan te pollen op met een cloudserver.

Toch blijft het verbruik "extreme": vandaag 106 MB...niks bijzonders gedaan !!!!

Kortom, zijn er nog tips (haha een ander abb....maar dat zit er dus de 1e 2 jaar niet in).....

o ja, zoveel mogelijk natuurlijk wel Wi-Fi gebruikt, maar dat doet niet ter zaken...je wilt je gewoon niet beperkt voelen als je "off-Wi-Fi" bent !!!!!!!!!!!!!!!!

corne64 16-01-11 19:43

Door dit soort berichten en het feit dat ik steevast elke maand 43 euro extra data kosten heb heb ik de APN instelllingen voor internet verwijderd uit mijn iphone. Kan nog wel mms versturen en ontvangen maar niet meer via het gsm netwerk op internet.

ceesboersen 16-01-11 19:46

Ik heb geen tips voor je maar dat is precies het probleem dat mij ervan weerhoud om een iphone te kopen. Het is een apparaat waar je mee online moet zitten en je niet druk hoeven maken of je niet boven je data limiet komt. Heb nu dus maar even een goedkope samsung s5250 prepay gekocht en internet geblokeerd. Ik wacht gewoon tot er betere aanbiedingen komen met onbeperkt data. Pas als dat er is ga ik er weer een halen. O ja t mobile heeft onbeperkt maar dat is nou net de enige die ik niet wil.

Succes

Polderviolin 16-01-11 21:25

Zoals ik het nu ervaar is de Apple/Iphone echt een "next level" smartphone !
maar het is ook het 'Paard van Troje': eenmaal in huis moet je toch ook wel flink aan de apps en datagebruik om er alles uit te kunnen halen wat er in zit..en juist het uithalen kost geld....
De apps heb je natuurlijk zelf in de hand....het dataverbruik lijkt onvoorspelbaar....

nance30 20-01-11 11:13

heb een vodafone abbo met ook 1 gb data maar ik red het echt niet om dit te halen!
mijn iphone gebruik ik best veel voor nieuws kijken, weer berichten, mail , whats app,
horroscoop, hyves en uiteraard bellen en sms en

als ik een app wil downloaden doe ik dit met Wi-Fi ook de grote updates van de apps doe ik via Wi-Fi
het is nu 20 januari en heb vanaf 1 jan 200 mb verbruikt.

ben ik dan een uitzondering of wat:confused:

johra 20-01-11 12:34

Hoi, ik heb hem thuis op Wi-Fi en heb deze iPhone nu een week of 6 en via 3G heb ik 250 mb verbruikt.

wouter1981 20-01-11 13:26

@TS Je kunt natuurlijk 's nachts je telefoon uitzetten. Als dat geen optie is dan kun je 's nachts natuurlijk mobiele data uitschakelen.

vak20 23-01-11 12:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Polderviolin (Bericht 628849)
hello world, ik ben me echt het lazerus geschrokken...!

Op 27 dec jl, mijn eerste Iphone (4 KPN Datalimiet van 1 GB) ontvangen.

Om geldproblemen agv datalimiet (1gb) te voorkomen heb ik sinds 10 dagen app dataman.

Gebruik:
- geen streaming, pushberichten, locaties volgers etc....
- wel rondkijken, mailen, app downloaden en app gebruik....

Ik ben echt het lazerus geschrokken...hier wat getallen van mijn dataverbruik !
7 jan 32 MB
8 jan 511 MB
9 jan 12 MB
10 jan 152 MB
11 jan 14 MB
12 jan 19 MB
13 jan 67MB
14 jan 141 MB
15 jan 44 MB
16 jan 106 MB

Ik kan gem. 30 mb per verbruiken......dat ga ik dus niet redden !
Ik mis dus mjn Hi-onbeperkt-internet abbo....

Een grote boosdoener is denk ik (naast het downloaden van app's) het feit dat 's nachts apps openstonden en dat ik 's-morgens al vele MB's heen en weer zijn gegaan !!!

Inmiddels nog eens goed alle applicaties nagelopen om te zorgen dat ze niet constant staan te pollen op met een cloudserver.

Toch blijft het verbruik "extreme": vandaag 106 MB...niks bijzonders gedaan !!!!

Kortom, zijn er nog tips (haha een ander abb....maar dat zit er dus de 1e 2 jaar niet in).....

o ja, zoveel mogelijk natuurlijk wel Wi-Fi gebruikt, maar dat doet niet ter zaken...je wilt je gewoon niet beperkt voelen als je "off-Wi-Fi" bent !!!!!!!!!!!!!!!!


Als ik jou was zou ik die datalimiet verdubbelen, kost je wel 5 euro p/mnd maar dat is het dan wel waard denk ik zo!

venzz 23-01-11 12:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door corne64 (Bericht 628875)
Door dit soort berichten en het feit dat ik steevast elke maand 43 euro extra data kosten heb heb ik de APN instelllingen voor internet verwijderd uit mijn iphone. Kan nog wel mms versturen en ontvangen maar niet meer via het gsm netwerk op internet.

Hoe doe je dat dan? Ik heb nog nooit de apn settings ingevoerd en gewoon 3G netwerk maar juist géén MMS...

venzz 23-01-11 12:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door johra (Bericht 630530)
Hoi, ik heb hem thuis op Wi-Fi en heb deze iPhone nu een week of 6 en via 3G heb ik 250 mb verbruikt.

Juist, zo doe ik het ook.

Polderviolin 24-01-11 20:08

Verbruik sterk gereduceerd
 
Inmiddels een discipline opgebouwd om de multitasks tot het absoluut minimum te beperken en sowieso 's-avonds/'s-nachts geen apps actief houden.
Dat scheelt behoorlijk in het verbruik (en batterij)...daarnaast ook Mobieldata uit op plekken dat je dat beslist niet nodig hebt.....tja, zo ben je wel de hele dag bezig met de verkeerde dingen....maar het heeft wel effect....

Petit 25-01-11 10:49

ik kan je aanraden om waar mogelijk gebruik te maken van Wi-Fi. Als het goed is doen multitaskende apps dit ook en scheelt het echt enorm in je data verbruik. Zeker het downloaden van Apps via Wi-Fi is aan te raden, maar als je bijvoorbeeld thuis gewoon een Wi-Fi netwerk hebt liggen dan hoef je je thuis iig al nergens zorgen meer over te maken. Als ik meer dan 500 mb per maand haal is het veel.

silverjax 25-01-11 11:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door nance30 (Bericht 630490)
heb een vodafone abbo met ook 1 gb data maar ik red het echt niet om dit te halen!

Precies, het is nu 25 januari en heb pas 321mb vd 1gb verbruikt!
Ik heb voor al mijn programma's push notifications aan, twitter/fb/twitter als de malle en kijk welles gewoon youtube...
Ik snap ook niet waarom je apps via 3G download, dat is toch zo'n waste van mb's? Gewoon via Wi-Fi doen..

mayawandelt 26-10-11 09:05

Ik ben blijkbaar niet de enige die dit tegenkomt.
Dikwijls serverproblemen en de kilobytes, megabytes slinken terwijl ik nog maar nauwelijks gesurfd heb...
Ik weet nu wel sinds gisteren dat ik mijn apps correct moet afsluiten, maar ik heb de indruk dat mijn probleem hiermee nog steeds niet helemaal verholpen is.
Deze morgen heb ik per ongeluk Facebook-app beginnen downloaden en geannulleerd maar hop, 6 MB was er weg...

dannyro 26-10-11 09:10

Raar hoor,

Ik laat men e-mails pushen, regelmatig Facebook bekijken, Wordfeud staat een hele dag op en heb juist men verbruik nagekeken, ong 400mb per maand verbruik. Thuis schakel ik wel over op Wi-Fi.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 02:30.