iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Overige providers Nederland (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f19/overige-providers-nederland/)
-   -   Onbeperkt mobiel internet (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f19/overige-providers-nederland/101-onbeperkt-mobiel-internet.html)

MacApp 19-09-07 16:31

Onbeperkt mobiel internet
 
Is er een nederland een abbonement waarmee ik onbeperkt mobiel kan internetten met mijn iPhone? en hoe duur is dit dan in totaal?

Eduard 19-09-07 16:55

T-Mobile / 10 euro onbeperkt GPRS

MacApp 19-09-07 17:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eduard (Bericht 714)
T-Mobile / 10 euro onbeperkt GPRS

Een hoe duur abo heb je daar voor nodig? Werkt internet van telfort icm met sim only ook op de iPhone?

Wat is sim only eigenlijk?

Michael 19-09-07 17:44

MacApp Al die gratis telefoons lijken gratis. Maar niets is gratis in telecomland. Je betaald dus alsnog voor je telefoon via de abbo kosten. Voorbeeld je hebt een abbo genomen met een telefoon die gratis is. Je abbo bevat 150 belminuten en je betaald ik noem maar wat 17,50. Bij sim only. Dat is wanneer je al een telefoon hebt die niet gratis is verstrekt door de provider en je neemt een sim only abbo van 150 belminuten dan betaal je 6.75 per maand.
Voor het intenetpakket van TMobile betaal je 9.50 plus de kosten van een maand abbo maakt niet uit welke.

MacApp 19-09-07 18:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Michael (Bericht 723)
MacApp Al die gratis telefoons lijken gratis. Maar niets is gratis in telecomland. Je betaald dus alsnog voor je telefoon via de abbo kosten. Voorbeeld je hebt een abbo genomen met een telefoon die gratis is. Je abbo bevat 150 belminuten en je betaald ik noem maar wat 17,50. Bij sim only. Dat is wanneer je al een telefoon hebt die niet gratis is verstrekt door de provider en je neemt een sim only abbo van 150 belminuten dan betaal je 6.75 per maand.
Voor het intenetpakket van TMobile betaal je 9.50 plus de kosten van een maand abbo maakt niet uit welke.

Moet ik perse met T-Mobile in zee? Die hebben namelijk als de enige provider geen bereik in mijn school:rolleyes:. Kan ik ook Telfort mobiel gaan internet op mijn iPhone? Goedkoper en wel bereik op school;)

Jurian 19-09-07 18:43

gprs, umts, hsdpa
 
T-mobile is als 1 van de wienige bezig met het updaten van haar mobiel hogesnelheids netwerk. je kan er met gprs op terecht wat het bijzonder geschikt maakt voor de iphone. maar wat helemaal makkelijk is, is dat wanneer er volgend jaar een 3g versie van de iphone verschijnt er waarschijnlijk ook met umts op te internetten is. en met een beetje geluk ook nog hsdpa. :)

MacApp 19-09-07 18:46

Updaten maakt mij niet veel uit. De iPhone kan toch niet sneller en ik ben niet van plan om binnen 1 jaar 2 iPhones te kopen. Dus het kan wel???

Jurian 19-09-07 21:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door MacApp (Bericht 734)
Updaten maakt mij niet veel uit. De iPhone kan toch niet sneller en ik ben niet van plan om binnen 1 jaar 2 iPhones te kopen. Dus het kan wel???


in pricipe zou je dan wel telfort kunnen nemen ja. maar ik ben niet zo blij met telfort. als jij daar een beter bereik mee hebt moet je het daarintegen wel doen :)

MacApp 19-09-07 21:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jurian (Bericht 803)
in pricipe zou je dan wel telfort kunnen nemen ja. maar ik ben niet zo blij met telfort. als jij daar een beter bereik mee hebt moet je het daarintegen wel doen :)

Hoe snel is GPRS?

Jurian 19-09-07 21:21

De gemiddelde snelheid die met gprs wordt gehaald is 75 tot 80 kbps. Bij umts is de gemiddelde snelheid 150 tot 160 kbps. Dat is veel lager dan de snelheden die providers beloven: de theoretisch maximale snelheid is 384 kbps, dus ruim dubbel zoveel als de snelheid die in de praktijk wordt gehaald. Ook bij gprs is dat het geval: de theoretische snelheid van 160 kbps is in de praktijk gemiddeld ongeveer de helft.

ps volgens mij zijn dit kbits

bron: Pocketinfo

MacApp 19-09-07 21:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jurian (Bericht 811)
De gemiddelde snelheid die met gprs wordt gehaald is 75 tot 80 kbps. Bij umts is de gemiddelde snelheid 150 tot 160 kbps. Dat is veel lager dan de snelheden die providers beloven: de theoretisch maximale snelheid is 384 kbps, dus ruim dubbel zoveel als de snelheid die in de praktijk wordt gehaald. Ook bij gprs is dat het geval: de theoretische snelheid van 160 kbps is in de praktijk gemiddeld ongeveer de helft.

ps volgens mij zijn dit kbits

bron: Pocketinfo

Dat is dus niet de moeite waard voor 10 euro per maand, dus 120 euro per jaar! :\

Jurian 19-09-07 21:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door MacApp (Bericht 813)
Dat is dus niet de moeite waard voor 10 euro per maand, dus 120 euro per jaar! :\

ik heb er nu niet zo'n last van. ik heb het al een jaar.ik bekijk nu kleine internetpagina speciaal voor de pda.elke dag. misschien als ik volledige pagina's ga bekijken dat het dan wel vervelend is. ik weet t nie. ik zie wel

MacApp 19-09-07 21:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jurian (Bericht 822)
ik heb er nu niet zo'n last van. ik heb het al een jaar.ik bekijk nu kleine internetpagina speciaal voor de pda.elke dag. misschien als ik volledige pagina's ga bekijken dat het dan wel vervelend is. ik weet t nie. ik zie wel

Het is trager dan een inbelverbinding:eek:

Smaus 19-09-07 22:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door MacApp (Bericht 828)
Het is trager dan een inbelverbinding:eek:

Ehh.. nee. De theoretisch maximaal haalbare snelheid voor een inbelverbinding is 56kbps (kiloBITS per seconde) van de welbekende en inmiddels hoogbejaarde 56k6-modems. Omgerekend is dat 56/8 = 7 kiloBYTES per seconde.


GPRS heeft een theoretisch maximaal haalbare snelheid van 21,4 kiloBYTES per seconde, wat sneller is dan een dubbele ISDN-verbinding (maximaal 128 kiloBITS per seconde = 16 kiloBYTES per seconde).
Bron: Wikipedia

Let wel, we hebben het hier over theoretisch haalbare snelheden. Ook bij de inbelverbinding werd deze praktisch nooit gehaald, simpelweg omdat de maximaal haalbare snelheid mede afhankelijk is van de andere partij.

sjowol 20-09-07 04:16

dus het is niet mogelijk om op een prepay toch data te hebben? :(
ik woon een groot deel van het jaar buiten nederland dus ben helaas afhankelijk van prepay... liefdt op mijn orange kaartje (nummerbehoud)
naja de Wi-Fi doet het ieg

postbus31 20-09-07 08:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door sjowol (Bericht 892)
dus het is niet mogelijk om op een prepay toch data te hebben? :(
ik woon een groot deel van het jaar buiten nederland dus ben helaas afhankelijk van prepay... liefdt op mijn orange kaartje (nummerbehoud)
naja de Wi-Fi doet het ieg


Jawel, Rabo mobiel heeft de mogelijkheid om Prepay voor €10 p/mnd te internetten, en is per maand te (de)activeren :cool:

applecloud 20-09-07 16:41

Optie KPN
 
Beste Allen,

Ter inspiratie:

Ik heb gisteren contact gezocht met KPN om GPRS/UMTS (laatste is helaas niet bruikbaar) aan mijn contact toe te voegen. Dit ter voorbereiding van mijn komende iPhone. Ik bel niet veel en heb het kunnen regelen 5 euro terug te gaan in contract en 10 euro vooruit voor internet.

KPN gaat hier goed mee om en een ander bijkomend voordeel is dat je per maand kan opzeggen.

GOldfingers 21-09-07 14:21

TIP: ik heb deze week mijn sim-only Abbo bij T-Mobile verlengd, ze hebben een actie voor onbeperkt internet voor 4,75 in eerste jaar, daarna gewoon weer 10 euro. Met 150 bm betaal ik eerste jaar dus 11,50 euri, voor kletsen en onbeperkt internet !! Straks nog een Iphone erop en ik lach me suf met al die dure abbo's..
De aanbieding PIT geldt tot volgende week woensdag overigens........
NB onbeperkt internet bij T-mobile is echt onbeperkt, ik heb 2 jaar ervaring op UMTS (Geknepen welliswaar) en heb veel ermee gewerkt zonder ooit een probleem......
Tis maar een ideetje.... :-)

RamonPouw 23-09-07 15:21

vodafone is het snelste kwa mobiel internet.. Daar kan je ook voor 9,50 per maand onbeperkt internetten. Ik ga daar eens even over bellen en even informeren..

luka 24-09-07 01:23

50 mb ja.. :/


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:16.