//

Beltegoed wordt automatisch afgeschreven HI

Beltegoed wordt automatisch afgeschreven HI discussie in Overige providers Nederland forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik heb een klein probleempje: iPhone werkt gewoon super, maar het beltegoed wordt vanzelf minder. Ik bel niet heel vaak maar toch gaat er heel ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Providers Nederland > Overige providers Nederland
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 27-02-08, 23:32
Maurice's schermafbeelding
Maurice Maurice is offline
iPhone(club) Guru
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Enschede
Berichten: 363
Standaard Beltegoed wordt automatisch afgeschreven HI

Ik heb een klein probleempje:

iPhone werkt gewoon super, maar het beltegoed wordt vanzelf minder. Ik bel niet heel vaak maar toch gaat er heel veel beltegoed weg. Zelfs als ik een dag (of twee) niet bel heb ik opeens minder beltegoed dan voorheen. Ik kreeg vanmiddag ook een sms'je met dat er ten onrechte beltegoed afgeschreven was voor het gebruik van internet. Dit is ten eerste al heel raar, want ik zit nooit op internet met de iPhone, enkel via Wi-Fi thuis. Dus ik denk: om de één of andere reden gaat EDGE aan (terwijl het niet eens ingesteld staat???) waardoor er automatisch beltegoed afgeschreven wordt.

Vanmiddag rond een uurtje of 18.00 zag ik dat het beltegoed inmiddels 0,62 was. Ik kijk nu net weer en het beltegoed is 0,32. Ik heb niks gedaan!!! Iemand enig idee wat dit is? Het programma Services werkt ook voor geen drol, vanmiddag zette ik EDGE nog op uit, nu staat tie weer aan... maar dit zou niks mogen uitmaken, want EDGE staat gewoon niet ingesteld.

Wie heeft een idee wat dit zou kunnen zijn? Alvast bedankt!
__________________
Voor het laatste game nieuws, check
www.xgn.nl
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 27-02-08, 23:55
Fresh Fresh is offline
• iOS 12.1.1
• 12.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 1.732
Standaard

Bel je met KPN?
  #3  
Oud 28-02-08, 10:46
Maurice's schermafbeelding
Maurice Maurice is offline
iPhone(club) Guru
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Enschede
Berichten: 363
Standaard

Oja, vergeten te zeggen:

Provider is Hi

Whaha, ik heb nu zelfs helemaal geen tegoed meer...
  #4  
Oud 28-02-08, 10:53
Nikooos's schermafbeelding
Nikooos Nikooos is offline
• iOS 10.0.2
• 10.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Tilburg
Berichten: 3.172
Standaard

al geprobeerd om foutieve gegevens in te vullen bij edge? Volgens mij is dit wel eens besproken op het forum om edge echt goed uit te zetten
  #5  
Oud 28-02-08, 11:42
Maurice's schermafbeelding
Maurice Maurice is offline
iPhone(club) Guru
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Enschede
Berichten: 363
Standaard

Zou misschien een optie zijn, maar het lijkt me echt sterk dat het met EDGE te maken heeft. Ik maak namelijk alleen gebruik van internet wanneer ik thuis ben (Wi-Fi). En bij EDGE staan geen gegevens ingevuld dus tja..
  #6  
Oud 28-02-08, 11:58
Nikooos's schermafbeelding
Nikooos Nikooos is offline
• iOS 10.0.2
• 10.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Tilburg
Berichten: 3.172
Standaard

Nee maar bij Hi (kpn) hoef je geen gegevens in te vullen om gebruik te kunnen maken van edge/gprs. Dat werkt standaard heb ik al meerdere malen gehoord.
  #7  
Oud 28-02-08, 12:07
Grample's schermafbeelding
Grample Grample is offline
• iOS 8.4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Locatie: Nederland
Berichten: 1.130
Stuur een bericht via MSN naar Grample
Standaard

Met BossPrefs EDGE uitzetten, Services werkt voor geen meter. En als het niet aan EDGE igt dan bel je toch Hi even en even vragen voor een rekeningoverzicht.
  #8  
Oud 28-02-08, 13:26
Fresh Fresh is offline
• iOS 12.1.1
• 12.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 1.732
Standaard

Bij Hi gewoon zoals psychonikeo zegt ongeldige waardes in de EDGE velden invullen, dan is het probleem opgelost.
  #9  
Oud 28-02-08, 13:28
Bomans's schermafbeelding
Bomans Bomans is offline
• iOS 11.1
• 10.2
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: België
Berichten: 7.361
Standaard

Maar wat heb je er dan nog aan? Dan moet je elke keer je er gebruik wilt van maken de juiste gegevens invullen?
  #10  
Oud 28-02-08, 21:10
Maurice's schermafbeelding
Maurice Maurice is offline
iPhone(club) Guru
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Enschede
Berichten: 363
Standaard

Ik gebruik geen EDGE, dus als ik gewoon een paar letter intyp zou het probleem verholpen moeten zijn he? Ik bel sowieso wel even naar Hi, want ik had gewoon een paar dagen geleden er nog 10 euro op staan, nu niks meer.. Bedankt voor de reacties!
  #11  
Oud 28-02-08, 22:18
joke_name joke_name is offline
• iOS 11.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2007
Berichten: 74
Standaard

Het klopt inderdaad dat je gewoon zonder dat je iets instelt bij KPN het internet op kan. Ik heb Telfort dat is hetzelfde. Daar hoefde ik ook niks in te vullen om op internet te kunnen het deed het gewoon.
  #12  
Oud 28-02-08, 22:28
Fresh Fresh is offline
• iOS 12.1.1
• 12.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 1.732
Standaard

Ik heb een prepaid simkaart van KPN (naast T-Mobile abo + internet). Ik lette een keer niet op bij het gebruik van GPRS, ik zat dus de KPN kaart te gebruiken. Binnen no time was mijn beltegoed op!
  #13  
Oud 29-02-08, 10:35
Maurice's schermafbeelding
Maurice Maurice is offline
iPhone(club) Guru
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Enschede
Berichten: 363
Standaard

Maar het gekke bij mij is dat, als ik van internet gebruik maak, ik aangesloten ben via Wi-Fi. Ik heb dus volgens mij nooit ergens midden op straat of waar dan ook internet gebruikt (geprobeerd). En hier komt bij dat er gewoon 8 á 10 euro afgeschreven is.
  #14  
Oud 29-02-08, 11:44
eurobrowser eurobrowser is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 18
Standaard

Het probleem kan aan twee dingen liggen:

1) heb je e-mail checken op UIT staan en niet op elk uur ofzo?
2) als je thuis internet, dat kan het zijn dat de iPhone niet meteen je Wi-Fi netwerk oppikt en eerst een paar kB's via edge pakt. Ik heb vaak hier dat hij eerst de melding geeft dat hij "edge niet kan activeren". Vervolgens (minder dan een seconde) laadt hij de pagina of de mails. Dus het zou kunnen dat hij die eerste seconde via edge pakt.

Als je inderdaad edge niet wil gebuiken, dan voer je bij loginnaam en paswoord gewoon ONZIN in. Werkt bij mij. Als je dan geen Wi-Fi hebt, meldt de iPhone netjes dat "edge niet geactiveerd" kan worden. Dat gebeurt vaker dan je denk.

Services werk bij trouwens prima, maar dat terzijde.
  #15  
Oud 29-02-08, 16:59
topke's schermafbeelding
topke topke is offline
• iOS 5.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 317
Standaard

Om te kijken of het aan edge ligt moet je maar eens kijken bij instellingen>usage>EDGE network data, als dat op 0 staat ligt het niet aan edge, maar anders..
  #16  
Oud 29-02-08, 19:43
Maurice's schermafbeelding
Maurice Maurice is offline
iPhone(club) Guru
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Enschede
Berichten: 363
Standaard

Het aantal KB's bij EDGE ligt zo laag dat het er niet voor kan zorgen dat er ineens een aantal euro's kwijt zijn. Verstuurd zit namelijk op 8 KB en Ontvangen op 13 KB. Bellen met Hi (KPN) leverde niks op. Nu ik een aantal letters heb ingetikt bij EDGE krijg ik de melding (als Wi-Fi uit staat) dat hij EDGE niet kan activeren. Dus dat is wel goed neem ik aan. Ik heb 10 euro opgewaardeerd (+2.5 euro als bonus ofzoiets dergelijks) dus morgen/vanavond zou als het goed is gewoon 12.5 euro erop moeten staan..
  #17  
Oud 07-04-08, 21:15
robzwink robzwink is offline
• iOS
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Berichten: 1
Standaard

dag heren,

heb dit euvel eens bekeken en wilde graag weten of jullie er al uit zijn wat dit probleem is want ik heb zelf ook een beetje last van dit probleem?

Dank!
  #18  
Oud 13-04-08, 21:43
DynamicDennis's schermafbeelding
DynamicDennis DynamicDennis is offline
• iOS 15.1.1
• iPadOS 15.1
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 164
Standaard

bij mijn vriendin hetzelfde euvel, heb nu bij EDGE wat onzin ingevuld maar krijg geen melding over verkeerde gegevens... zij is inmiddels ook alweer 10 euro kwijt
Hopelijk was dit het probleem en is het bij deze opgelost.
  #19  
Oud 13-04-08, 22:01
Amp.'s schermafbeelding
Amp. Amp. is offline
 
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Apeldoorn
Berichten: 693
Stuur een bericht via MSN naar Amp.
Standaard

Mja mijn nichtje had niets ingevult en kon ook internetten.
Installeer BossPrefs eens, daar kan je het uitzetten zonder dat ze de instellingen veranderen. Dan denk ik dat ze iets meer bij de kern uitzetten
  #20  
Oud 13-04-08, 22:10
DynamicDennis's schermafbeelding
DynamicDennis DynamicDennis is offline
• iOS 15.1.1
• iPadOS 15.1
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 164
Standaard

hey!

Bedankt voor je snelle reply. Ben nu bezig met het installeren van BossPrefs. Ik laat weten of het iets heeft uitgemaakt.

EDIT
zo, die staat uit Nu nog even zoeken hoe ik apps naar een andere locatie kan kopieren, de 300 mb zit bijna vol


Laatst gewijzigd door DynamicDennis; 13-04-08 om 22:13.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Foto: nieuw bericht wordt automatisch aangemaakt gaboronline Muziek, foto & video 1 18-11-10 13:33
Wordt tijd automatisch aangepast aan tijdzone? Geert1976 iPhone algemeen 3 08-04-10 12:00
wanneer afgeschreven? nickdw iPhone Apps 5 28-05-09 11:22
iPhone upgrade, X-Sim afgeschreven Marx Meinen Archief 1 30-11-08 18:07
Iets via E-Bay gekocht, maar geld niet afgeschreven? JaapTrekhaak Archief 2 03-12-07 22:13

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:36.