iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Overige providers Nederland (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f19/overige-providers-nederland/)
-   -   onverwachtse telefoonrekening (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f19/overige-providers-nederland/13085-onverwachtse-telefoonrekening.html)

LEMan 31-05-08 13:59

Hey,

Nou ik mag de topic starter de hand schudden, ik heb ook een rekening binnengehad vandaag!

Wel geteld, 430 euro voor internet gebruik.

Ik heb netals vandeheijden draadloos netwerk gekozen(is ook verbonden, kan ik zien op me server) maar gebruikt dus wel de EDGE netwerk. Vandaag dus achtergekomen.

Ik vind dit heel raar, ik heb gekozen voor de thuis netwerk... en de telefoon kiest EDGE terwijl ik heb aangevinkt dat als hij het netwerk niet vind dat hij erom vraagt. EDGE heb ik overgens niet ingesteld(nu wel met ABC)

Nu moet ik dus een brief gaan schrijven naar KPN om dat ik hier gewoon niet mee eens ben(kleine kans dat ik gelijk krijg) want ik heb niet gekozen voor een bundel met internet. Ik werd ook toevallig vande week opgebeld of ik een internet bundel wou afsluiten. Dit had ik niet gedaan! Omdat ik toch alleen maar thuis soms op het draadloos netwerk iets downloaden/updaten. Fijn dat ze dan even melden van, meneer u heeft een hoog internet verbinding verbruik...

Ik heb bossperf geinstalled en de EDGE uitgeschakeld, gelijk blokeerde me simkaart en ik kon hem wel weer unlocken.(vind het maar vaag)

Ik baal vreselijk hier van, ik heb nog nooit zo'n rekening gehad. Ik dacht echt dat ik draadloos internet gebruikte.

Tumbs up voor KPN!

tristanschouten 31-05-08 15:21

als je kpn debitel hebt, ben je de ***. die verkiest edge(gprs) automatisch boven Wi-Fi. het handigst om dit te gebruiken is bospreffs.

LEMan 31-05-08 17:59

Ik heb HI van KPN.

Drinkyoghurt 02-06-08 20:30

ik heb in het begin ook kosten gemaakt(gelukkig slechts 2 euro), ik ging bij "usage" kijken en zag dat ik toch gebruik aan het maken was van gprs, mijn broertje blijkbaar ook

ik heb toen dit toegepast:

https://forum.iculture.nl/f1/ip...1452-edge.html

Citaat:

[h3]GPRS en EDGE helemaal uitschakelen[/h3]

Om dit te doen vul je bij Settings > General > Network > EDGE foutieve instellingen in. Nu kan je iPhone geen verbinding meer maken met het EDGE-netwerk van je provider. Het programma [wiki]Services.app[/wiki] dat je met [wiki=1802]Installer.app[/wiki] op je iPhone kunt installeren kan dit ook voor je doen. Dit werkt helaas niet bij alle telecomoperators. In elk geval bij [wiki=2037]APN[/wiki], [wiki=2037]APN[/wiki] en [wiki=2037]APN[/wiki] dien je onderstaande methode te gebruiken.

Mocht dit niet werken of ben je op zoek naar een rigoreuze oplossing, pas dan het bestand preferences.plist in de map /var/root/Library/Preferences/SystemConfiguration op de onderstaande manier aan. Maak altijd een backup van bestanden die je aanpast. Om toegang te krijgen tot dit bestand op je iPhone dien je [wiki=1795]SSH[/wiki]-toegang op je iPhone te hebben geactiveerd.
Code:
<dict>
<key>Interface</key>
<dict>
<key>DeviceName</key>
<string>ip1</string>
<key>Hardware</key>
<string>com.apple.CommCenter</string>
<key>Type</key>
<string>com.apple.CommCenter</string>
</dict>
<key>com.apple.CommCenter</key>
<dict>
<key>AllowNetworkAccess</key>
<integer>0</integer>
<key>Available</key>
<integer>0</integer>
<key>Setup</key>
<dict>
<key>apn</key>
<string>!@#$</string>
<key>password</key>
<string>!@#$</string>
<key>username</key>
<string>!@#$</string>
</dict>
<key>Version</key>
<integer>1</integer>
</dict>
Let wel op dat je dit bij DeviceName ip1 doet; dit is namelijk je EDGE-verbinding. Om deze aanpassing ongedaan te maken, wijzig je de geplaatste nullen weer in enen.
dit werkt perfect, geen bossprefs voor nodig, slechts winscp

Hoppieee 06-06-08 18:58

En ja hoor hier is de volgende klant :confused:
Vandaag een rekening van 274 euro op de mat
Van debitel.

Ik heb gelijk heel de octend aan de telefoon gezeten om het te regelen maar nu heb ik dus een Abbo afgesloten voor onbeperkt internet voor 9,50 per maand.

De man die er werkte zei dat het 24 uur duurt voordat het het doet.

Maar hoe kan ik nou weten dat het ook zo is.

En nog mijn laatse vraag hoe kom ik op het internet van mijn abbo ?
Wi-Fi aanzetten en op internet gaan ?

Alvast bedankt:p

tristanschouten 08-06-08 11:39

nou ja, bij debitel kan je online kijken wat je verbruikt. Maar van 24 uur geen sprake, het bleef gewoon op 0 euro staan. Maar je hebt ook niet veel aan het abonnement van debitel, want dat is tot maar 50 mb downloaden, om te zeggen is dat een kwartiertje youtube. Ik stap zelf over naar T-mobile, die bied wel he-le-maal onbeperkt internet aan;).

iMax 08-06-08 23:29

Nou zit ik dus ook met een dilemma.

Ik zit nog een jaar of 2 vast aan mijn Debitel abbo.
Heb al wat rondgelezen hier, en ik zit niet op die rekeningen te wachten.

Als ik Bossprefs installeer, EDGE/GPRS helemaal uitzet, en Wi-Fi alleen thuis en op school gebruik, dan doe ik het toch goed?

En waar kan ik de laatste Bossprefs downloaden?

Gr Max

Biatelli 10-06-08 13:09

In je installer staat die , anders moet je even de sources refreshen en dan je bosspreffs updaten

snoopnotthedog 12-06-08 00:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bertje (Bericht 114818)
Ben ik blij dat ik vodafone blox internet heb.. Kost me maar 10 euro.. xD

Misschien domme vraag, maar wat heb je daaraan met de iphone? umts? nee toch?

cartman 12-06-08 12:36

Ik heb volgens mij ook hetzelfde probleem, ik heb onbeperkt internet van t-mobile, ik heb de EDGE instellingen ingesteld zoals hier in een ander topic staat vermeld, maar ik zie mijn verbruiksteller elke dag oplopen, valt mijn internet abonnement hier niet onder?

w.d 12-06-08 12:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door cartman (Bericht 126342)
Ik heb volgens mij ook hetzelfde probleem, ik heb onbeperkt internet van t-mobile, ik heb de EDGE instellingen ingesteld zoals hier in een ander topic staat vermeld, maar ik zie mijn verbruiksteller elke dag oplopen, valt mijn internet abonnement hier niet onder?

Tijdens het internetten met T-Mobile verbruik je toch data?? Dat houdt de iPhone bij, niet de kosten die je maakt...

cartman 12-06-08 12:49

Klopt, ik had duidelijker moeten zeggen dat ik op de t-mobile site keek naar mijn verbruik, ik heb nog veel sms tegoed en belminuten over, toch heb ik nu (gelukkig pas) 3 euro extra kosten, dat is normaal met mms. Vandaar dat ik twijfel of mijn internetgebruik op de iphone nu wel onder mijn web'n walk abonnement valt. Ik heb EDGE ingesteld, met APN:internet en gebruiker: tmobile / wachtwoord: tmobile. Het werkt wel, maar volgens mij betaal ik hier gewoon voor.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door w.d (Bericht 126349)
Tijdens het internetten met T-Mobile verbruik je toch data?? Dat houdt de iPhone bij, niet de kosten die je maakt...


w.d 12-06-08 12:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door cartman (Bericht 126351)
Klopt, ik had duidelijker moeten zeggen dat ik op de t-mobile site keek naar mijn verbruik, ik heb nog veel sms tegoed en belminuten over, toch heb ik nu (gelukkig pas) 3 euro extra kosten, dat is normaal met mms. Vandaar dat ik twijfel of mijn internetgebruik op de iphone nu wel onder mijn web'n walk abonnement valt. Ik heb EDGE ingesteld, met APN:internet en gebruiker: tmobile / wachtwoord: tmobile. Het werkt wel, maar volgens mij betaal ik hier gewoon voor.

Met die instellingen betaal je niet, tenzij je web'n'walk abo nog niet in is gegaan...

bjorntje 20-06-08 15:10

vraagje over BossPrefs. Hoe installeer je iets op je Iphone? je zet een bestand in een mapje op Je Iphone, en intalleren maar?

ik vraag dit omdat ik geen onverwachte problemen wil;)

thanks:)

Bomans 20-06-08 15:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bjorntje (Bericht 129608)
... Hoe installeer je iets op je Iphone? ...

Via installer.

macfreaker 20-06-08 15:20

Citaat:

Ik heb gelijk heel de octend aan de telefoon gezeten om het te regelen maar nu heb ik dus een Abbo afgesloten voor onbeperkt internet voor 9,50 per maand.
Is wel goedkoop voor onbeperkt internet. In Belgie betalen we dus 49€ voor 2GB. :D

bjorntje 20-06-08 15:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bomans (Bericht 129612)
Via installer.

installer zit gewoon op je Iphone??

Bomans 20-06-08 15:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door macfreaker (Bericht 129614)
Is wel goedkoop voor onbeperkt internet. In Belgie betalen we dus 49€ voor 2GB. :D

Bij mobistar is met maar €30 voor 2 gig

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bjorntje (Bericht 129616)
installer zit gewoon op je Iphone??

Als hij gejailbeakt is wel

bjorntje 20-06-08 15:26

met jailbreaken ben je een programma nodig: iLiberty+ << hoe jailbreak je dat precies? kan iemand mij daar wat over uitleggen??

bjorntje 20-06-08 15:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bomans (Bericht 129617)
Bij mobistar is met maar €30 voor 2 gig



Als hij gejailbeakt is wel



met jailbreaken ben je een programma nodig: iLiberty+ << hoe jailbreak je dat precies? kan iemand mij daar wat over uitleggen??


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:11.