iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Overige providers Nederland (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f19/overige-providers-nederland/)
-   -   Tele 2 i.c.m. iPhone 5 (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f19/overige-providers-nederland/131839-tele-2-i-c-m-iphone-5-a.html)

Woldman 21-12-12 09:34

Tele 2 i.c.m. iPhone 5
 
Forum users,

Ik zit sinds de komst van de iPhone 5 al te twijfelen of ik hem moet nemen of niet.

Via gsmweb.nl vind ik dan de aanbieding voor 2 jaar lang, maandelijks 36 euro betalen + een bijbetaling van 220 euro. Bij Tele2. Ik heb nog een iPhone 4S, dus daar kan ik als het goed is de 220 euro wel uithalen, dus komt gewoon neer op 36 euro per maand.

Ik vroeg mij verder af, of er nog mensen ervaringen hebben met Tele2, qua 3G snelheden, en of de 3G verbinding niet vaak wegvalt. Ik zit nu bij Hi. Die prijzen zijn voor een student gewoon niet te betalen i.c.m. een iPhone 5. Alleen die dekking is gewoon prima. Zo prima, dat ik twijfel of ik wel moet overstappen naar een iPhone 5 met Tele2, of gewoon bij de 4S met Hi moet blijven.

Dus, wat zou ik doen? :D iPhone 5 i.c.m. Tele2, of bij de 4S met Hi blijven?

JERONY7 21-01-13 16:19

Ik heb zelf een sim only abonnement bij Tele2, voor iets van 16 euro genoeg belminuten en 1,5gb internet. Tele2 gebruikt op dit moment nog het T-mobile netwerk, dat werkt gewoon prima. In vergelijking met andere goedkope aanbieders als BEN, levert Tele2 ook gewoon goede snelheden.

Wel gaat Tele2 na de frequentieveiling een eigen netwerk opzetten. De vraag is of dit de verbingen ten goede zal komen of niet.

Je 4S is op zich nog een prima telefoon, ik zou niet per se de drang hebben om naar een 5 te upgraden. Als je een Sim-only abonnement afsluit, bespaar je maandelijks veel geld. (tot bijvoorbeeld een 5S komt?) Verspreid over 2 jaar is een Sim-only abonnement met los toestel meestal ook iets goedkoper.

De belangrijkste vragen:
Is je abonnementsperiode al voorbij? (kan je al opzeggen?)
Is de upgrade van 4S naar 5 je veel geld waard, of kan je nog wel even wachten?

SanderXL 06-02-13 22:29

Hoi Woldman,

Persoonlijk vind ik Tele2 geen verkeerde provider.
Wanneer je in grensstreken komt waaronder in ieder geval Zeeuws-Vlaanderen (het zuiden van Zeeland) zul je wel merken dat t-mobile, waar tele2 op draait, wel moeite heeft met een goede verbinding hier en daar.
Woon je op een locatie waar t-mobile geen problemen heeft, dan heeft tele2 dat waarschijnlijk ook niet en zullen ze gewoon kunnen meedingen met de andere providers qua internetsnelheid.

Bij mij valt de verbinding soms wel weg, maar dat gebeurd niet echt vaak, of ik heb er in ieder geval weinig tot geen last.
Als het toch gebeurd is deze in no-time weer terug.

Voor de provider zou ik het persoonlijk niet laten al moet ik wel zeggen dat de communicatie op gebied van 'wat heb ik al verbruikt deze maand' en dergelijke bij Hi een stuk beter is dan bij tele2 (let op, er komt binnenkort een nieuw overzichtspaneel online, dus wie weet wat dat met zich brengt =) ).

Zoals JERONY7 ook zegt: is de iphone5 het je waard?
Als student is het natuurlijk wikken en wegen of je dat geld er voor over hebt, want een iphone 4s is dan natuurlijk ook helemaal niet verkeerd en waarschijnlijk een stuk voordeliger.

Bekijk het voor jezelf en vergelijk alle providers goed.

Ik wens je veel succes met je keuze!

ruud3822 13-02-13 21:13

Tele2 en Persoonlijke hotspot (tethering)
 
Ik wil ook overstappen naar Tele2 Sim Only, maar wil wel graag Persoonlijke Hotspot (Tethering) daar bij hebben, zodat ik ook mijn iPad op mobiel internet kan gebruiken.

Tele2 zegt tegen mij dat dat niet kan met mijn iPhone (4s, iOS 6.1.1), maar is dat echt zo? Dat moet toch gewoon kunnen? Als ik namelijk over mijn limiet ga, moet ik immers gewoon betalen?

Is er iemand met een Sim-Only Tele2 abonnement die kan bevestigen of dit wel of niet kan?


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:55.