//

2 Mbps bij Simyo

2 Mbps bij Simyo discussie in Overige providers Nederland forum; ( verdwijnt na registratie ) Halllo, mijn abbonement van Vodafone loop binnenkort af en omdat ik nergens 3g bereik heb bij mij in het dorp of op mijn werk wil ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Providers Nederland > Overige providers Nederland
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 19-03-13, 08:43
Guest-20191128132130
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard 2 Mbps bij Simyo

Halllo,

mijn abbonement van Vodafone loop binnenkort af en omdat ik nergens 3g bereik heb bij mij in het dorp of op mijn werk wil ik overstappen naar iets dat op het KPN netwerk gaat omdat mijn vriendin wel overal 3g heeft.

Nu kwam ik uit bij de simonly abbonementen van Simyo maar mijn probleem ligt een beetje bij de de 2 Mbps. Ik vraag me af of dit snel genoeg is om te internetten en soms iets over youtube te streamen.

En dan nog een ding. Momenteel bij Vodafone haal ik volgens de speedtest app (als ik een keer 3g heb) tussen de 2.5 en 3.5 mbps terwijl ik of 7.2 of 14.4 mbps zou moeten halen...
Is het dan zo dat ik bij Simyo ook maar minder dan de helft van mijn snelheid ga halen?

hopelijk kan iemand me hiermee helpen.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 19-03-13, 09:00
johan1978 johan1978 is offline
• iOS 7.1.1
• 7.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2013
Locatie: Emmeloord
Berichten: 10
Standaard

Ik zit een beetje met hetzelfde probleem.
ik heb ook Vodafone en ook vaak geen 3g bereik.
Simyo leek mij ook niet zo handig omdat die inderdaad langzaam internet hebben.
ik moet nog tot augustus blijven bij Vodafone.
daarna wil ik er ook weg.
Ik was uitgekomen bij Telfort sim only als goedkoopste daar kan je voor 1,50 per maand extra kiezen voor sneller internet..
  #3  
Oud 19-03-13, 09:47
Rooverz Rooverz is offline
• iOS 6.1.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2009
Berichten: 24
Standaard

Ik zit bij simyo, voor gewoon internet/mailen is het snel zat! Filmpjes kijken kan ook nog wel, maar kost iets meer tijd, verder allemaal geen probleem, nooit klachten gehad bok Simyo
  #4  
Oud 21-03-13, 11:16
Guest-20191128132130
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rooverz Bekijk bericht
Ik zit bij simyo, voor gewoon internet/mailen is het snel zat! Filmpjes kijken kan ook nog wel, maar kost iets meer tijd, verder allemaal geen probleem, nooit klachten gehad bok Simyo

Maar de snelheid van 2 Mbps wordt wel altijd gehaald?

Zijn er misschien nog andere mensen die mij hier iets meer over kunnen vertellen?
  #5  
Oud 21-03-13, 11:59
Rooverz Rooverz is offline
• iOS 6.1.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2009
Berichten: 24
Standaard

2mbps is maximum haalbaar onder ideale omstandigheden (vol bereik,merkte netwerk), ik heb nu thuis 4 vd 5 streepjes en haal 1,9 Mbps....maar dat is soms ook wel minder afhankelijk van omstandigheden....simyo/KPN heeft gewoon erg goed netwerk/dekking....bijna overal 3G dekking, ook binnen.....

Ik ga de 29e over naar Vodafone, samen met mijn vrouw ivm aanschaf 2x ihone 5 icm abo, ben benieuwd hoe het gaat bevallen....beter kan het volgens mij niet worden...
  #6  
Oud 29-03-13, 21:00
alvani's schermafbeelding
alvani alvani is offline
• iOS 11.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 280
Standaard

Ik heb zowel een Vodafone abo (max. 14,4 Mbps) als een Simyo abo (max 2 Mbps) en ondanks de lagere maximale snelheid van Simyo is de ping van Simyo ook veel lager dan die van Vodafone en is het internet via Simyo daardoor qua reactiesnelheid / beleving veel sneller dan Vodafone. (snappie 't nog )
Ook de dekking van Simyo (KPN) is wat mij betreft veel beter dan Vodafone.
  #7  
Oud 29-03-13, 23:18
Onyx Onyx is offline
• iOS 13.1.1
• iPadOS 13.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 326
Standaard

Hier ook sinds enkele dagen Simyo abbo.
Net getest en heb 3 van de 5 streepjes bereik.
Ping van 49ms, 1.97Mbps up, 0.30 down.
__________________
iPhone XI RED 128GB FW13.1.1 || iPad 2017 32GB Wi-Fi FW13.1.1
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Hogere snelheid bij nieuw abonnement? 3,6Mbps - 7,2 Mbps decx Odido (T-Mobile) 14 29-03-12 17:29
Simyo Jorco Overige providers Nederland 1 13-10-11 14:18
Beloofde internetsnelheid van 7,2 Mbps nooit behaald sinanyavuz Odido (T-Mobile) 15 12-08-11 07:34
Vodafone: snelheid (0,3 Mbps!) valt zwaar tegen. forum.bericht Vodafone 6 04-10-10 22:25

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 09:57.