iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Overige providers Nederland (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f19/overige-providers-nederland/)
-   -   Hi eindeloos online vragen (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f19/overige-providers-nederland/13745-hi-eindeloos-online-vragen.html)

VLB 31-05-08 13:36

Hi eindeloos online vragen
 
oke, ik heb allerlei topics gelezen maar toch nog vragen.

Ik heb een Hi 50 abbo en ik wil graag eindeloos online voor 9,95 p/maand erbij.

Dit omdat ik nu ongeveer 3 weken de iPhone heb en door een beetje internetten maar ook door per ongeluk op mail of safari te drukken al 30 euro aan gprs kosten heb.

Nu wil ik dus eindeloos online maar ik heb de topics gelezen over het niet bereikbaar zijn als je gprs gebruikt, de instellingen etc.
nu heb ik toch nog een paar vragen:

Ik heb gewoon mijn simkaart erin gedaan en geen instellingen ingevoerd en toch kan ik GPRS gebruiken, deze instellingen zitten dus gewoon op de simkaart ofzo?

wat is het verschil tussen GPRS en EDGE? ik heb bij EDGE namelijk ook geen username of wat dan ook ingevoerd en ik kan gewoon op internet, als ik eindeloos online neem kan ik dan ook gebruik maken van EDGE (Wat sneller is?)

dat topic over "het in gesprek zijn tijdens GPRS gebruik" is een beetje dood, is dit "in gesprek zijn" nog steeds het geval?

ook las ik ergens dat het gebruik van youtube niet valt onder het eindeloos online zijn? dat worden dus aparte kosten? (omdat het streaming is?)

hoop op antwoord op mijn vragen, vind het zonde om zo'n extra abbo te nemen als het niet goed werkt.

alvast bedankt!

Kawouter 31-05-08 19:11

Hallo,

Ik heb op een aantal van je vragen een antwoord:

Youtube valt inderdaad buiten je bundel. Dit is streaming video en dat word apart betaald.

Het klopt dat je nog steeds in gesprek bent als je GPRS aan is. (ben bezig met kpn om dit te regelen (ga ik maandag verder over bellen))

Groetjes Kawouter

Grample 31-05-08 19:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door VLB (Bericht 120102)
wat is het verschil tussen GPRS en EDGE? ik heb bij EDGE namelijk ook geen username of wat dan ook ingevoerd en ik kan gewoon op internet, als ik eindeloos online neem kan ik dan ook gebruik maken van EDGE (Wat sneller is?)

WiKi

Citaat:

dat topic over "het in gesprek zijn tijdens GPRS gebruik" is een beetje dood, is dit "in gesprek zijn" nog steeds het geval?
iPhone in gesprek tijdens mobiel internet (GPRS)

Inkie 02-07-09 15:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door VLB (Bericht 120102)
Ik heb gewoon mijn simkaart erin gedaan en geen instellingen ingevoerd en toch kan ik GPRS gebruiken, deze instellingen zitten dus gewoon op de simkaart ofzo?

Dat snap ik dus ook niet.
Ik kan blijkbaar ook GPRS gebruiken zonder dat ik enige instellingen heb ingevoerd. Dit kost behoorlijk geld en hoe kan ik dat vermijden? :o

Inkie 02-07-09 23:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kawouter (Bericht 120228)
Hallo,

Ik heb op een aantal van je vragen een antwoord:

Youtube valt inderdaad buiten je bundel. Dit is streaming video en dat word apart betaald.

Het klopt dat je nog steeds in gesprek bent als je GPRS aan is. (ben bezig met kpn om dit te regelen (ga ik maandag verder over bellen))

Groetjes Kawouter

Niet waar.
Van de Hi website geplukt, 5 minuten geleden:

Vanaf 1 februari 2009 is streaming onderdeel van de Eindeloos Online bundel. Dit geldt ook voor alle klanten die op dit moment een Eindeloos Online bundel hebben. Je hoeft dus niet meer extra voor streaming te betalen.

Streaming op je mobiel is geluid of video ophalen terwijl jer naar luistert of kijkt. Bijvoorbeeld radio luisteren via je mobiel (Tunin FM), Youtube of andere videosites. Wanneer je een video of geluidsbestand eerst download en opslaat op je mobiel en daarna afspeelt, is er geen sprake van streaming.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:20.