//

Verhuis naar Nederland

Verhuis naar Nederland discussie in Overige providers Nederland forum; ( verdwijnt na registratie ) Vanaf augustus zal ik in Delft zitten, om daar te studeren. Momenteel bezit ik een iPhone 5 met daarop Proximus Generation Connect, waarvoor ik 20 ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Providers Nederland > Overige providers Nederland
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 05-05-13, 13:20
freekydude freekydude is offline
• iOS 6.1.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2009
Berichten: 83
Standaard Verhuis naar Nederland

Vanaf augustus zal ik in Delft zitten, om daar te studeren. Momenteel bezit ik een iPhone 5 met daarop Proximus Generation Connect, waarvoor ik 20 euro / maand het volgende krijg:
- 2gb internet (4G, mocht dit op de iPhone al kunnen, helaas wordt dit nog niet ondersteund).
- 2000 sms
- 10mb voor het buitenland dat accumuleert tot 100mb indien je deze niet gebruikt.
- Bellen aan 0,25 / min

Nu zoek ik een gelijkaardige bundel in Nederland. Belangrijk is dat dit pre-paid moet zijn. Ik wens geen abonnement aan te gaan bij een provider. Enkele zaken die ik graag had (per maand):
- Pre-paid
- Minstens 1gb

Optioneel, maar wel tof:
- 4G
- Enkele gratis mb's voor moest ik in België zijn.

Dit mag eender welke provider zijn.

Alvast bedankt!
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 05-05-13, 14:44
remundo7000's schermafbeelding
remundo7000 remundo7000 is offline
• iOS 15.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Locatie: Rotterdam
Berichten: 636
Standaard

Deze site zou ik eens proberen: Bellen.com - Vergelijk beltarieven, GSM toestellen en abonnementen

Daar kun je invullen hoeveel belminuten, sms en data is gewenst.
Werkt ook voor prepaid.

De user interface is verschrikkelijk, maar de informatie klopt.
  #3  
Oud 05-05-13, 19:53
JeroenO JeroenO is offline
• iOS
 
Geregistreerd: Jul 2012
Berichten: 27
Standaard

Wellicht is T-Mobile iets voor je. Deze gaan LTE ondersteuning bieden voor de iPhone 5, in tegenstelling tot KPN en Vodafone.

Tevens hebben ze een pre-paid databundel van 1 GB voor €14,95 in de maand.
Activeer je tevens pre-paid bonus (gratis) en waardeer je maandelijks op (moet wel voor je internetbundel) dan kan je naar keuze 150 gratis belminuten krijgen (naar vaste nummers of T-Mobile abonees) of 300 gratis smsjes. De overige kosten zijn bellen voor €0,29 per minuut en SMS'en voor €0,12 per bericht.

Desgewenst kan je ook nog aparte bel- en SMS-bundels afsluiten, allemaal pre-paid.

T-Mobile.nl: Bestel mobiele telefoons en abonnementen met online korting

Ik weet niet hoe het tegenwoordig zit met KPN en Vodafone, maar de laatste keer dat ik keek, hadden ze geen grote pre-paid databundels.
  #4  
Oud 05-05-13, 20:44
mrboolean's schermafbeelding
mrboolean mrboolean is offline
• iOS 14.5
• 12.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2011
Locatie: Rotterdam
Berichten: 260
Stuur een bericht via ICQ naar mrboolean
Standaard

Ik denk dat Mobile Vikings nog het dichtst in de buurt komt bij wat je wil. Dat kost 15 Euro voor 1,5 GB met 500 smsjes en bellen kan voor 25 cent/min. Heb je genoeg aan langzaam internet (384/64 kbps) dan zou je nog bliep kunnen overwegen. Dat kost ook 15 Euro voor onbeperkt internet en onbeperkt sms. Bellen kost dan ook 25 cent/min.

Voor de rest is prepaid in Nederland best wel prijzig als je veel wil internetten.
  #5  
Oud 05-05-13, 22:08
freekydude freekydude is offline
• iOS 6.1.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2009
Berichten: 83
Standaard

Is het veel duurder om pre-paid te gaan? Hoelang is zo'n abonnement zoals? 1 jaar zou ik nog overwegen, moest het duidelijk voordeliger zijn.
  #6  
Oud 06-05-13, 07:45
Bubbly's schermafbeelding
Bubbly Bubbly is offline
• iOS 10.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 2.876
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freekydude Bekijk bericht
Vanaf augustus zal ik in Delft zitten, om daar te studeren. Momenteel bezit ik een iPhone 5 met daarop Proximus Generation Connect, waarvoor ik 20 euro / maand het volgende krijg:
- 2gb internet (4G, mocht dit op de iPhone al kunnen, helaas wordt dit nog niet ondersteund).
- 2000 sms
- 10mb voor het buitenland dat accumuleert tot 100mb indien je deze niet gebruikt.
- Bellen aan 0,25 / min

Nu zoek ik een gelijkaardige bundel in Nederland. Belangrijk is dat dit pre-paid moet zijn. Ik wens geen abonnement aan te gaan bij een provider. Enkele zaken die ik graag had (per maand):
- Pre-paid
- Minstens 1gb

Optioneel, maar wel tof:
- 4G
- Enkele gratis mb's voor moest ik in België zijn.

Dit mag eender welke provider zijn.

Alvast bedankt!
Volgens mij kun je als Belg een Nederlands abonnement nemen zodra je een Nederlandse bankrekening hebt. Verder is prepaid normaal gesproken inderdaad relatief duur, in Nederland valt dat nog relatief mee.

Als je 4G wilt, dan moet je een provider kiezen die op het T-Mobile netwerk zit. Echter is dat geen garantie. Huidige abonnement-houders zullen bijvoorbeeld ook nooit op het 4G-netwerk mogen, dat is enkel voor nieuwe klanten na de zomer.

Hier volgen de prepaid opties:

Vodafone
1. 'Prepaid+ Internet' + 'Web Blox'
Je krijgt:
A. 1GB per maand (€ 15) [3,6Mbps/384Kbps]
B. Buiten Blox-bundel verbruik (€ 1 voor 100MB per dag; na 100MB: € 0,15 per MB)

Extra voordeel bovenop je prepaid-tegoed
Prepaid - Vodafone Prepaid Plus - Vodafone.nl

Je loopt de Vodafone winkel binnen, vraagt om een 'Prepaid+' nano-simkaart voor de iPhone 5. Als je € 10 of meer opwaardeert, krijg je 30 dagen een kortingstarief voor bellen/sms'en.
SIM Only Prepaid - Prepaid SIM Only ? vodafone.nl

T-Mobile
1. 'PrePaid Standaard' + 'Internet Xtra Bundel'
Je krijgt:
A. 1GB per maand (€ 15) [384/64Kbps]
B. Buiten bundel verbruik (€ 2,03 per MB) [384/64Kbps]

PrePaid Internet Bundels | T-Mobile
Prepaidtarieven

Gebruik hier de T-Mobile gadget voor advies:
T-Mobile.nl: PrePaid Bundels

Je loopt de T-Mobile winkel binnen, vraagt om een Prepaid nano-simkaart voor de iPhone 5. Eenmaal online geregistreerd kun je kiezen om te upgraden naar Bonus Bellen (150 gratis minuten de volgende maand bij opwaardering van € 10) of Bonus SMS (300 gratis sms de volgende maand bij opwaardering van € 10). Als je dat doet krijg ook goedkopere bel/sms tarieven.

Ben zelfstandig onderdeel T-Mobile
1. 'Ben vrij prepaid' + 'Internet bundel'
Je krijgt:
A. 1GB per maand (€ 10) [1Mbps/0,384Kbps] + na 1GB snelheidverlaging, maar onbeperkt data [64/64Kbps)
B. Buiten bundel verbruik (€ 1 per MB)

Prepaid bellen ? Volledige controle over je uitgaven | Ben
http://www.ben.nl/doc_content/Ben_pr...jst_011012.pdf

Ben is een virtuele provider onder T-Mobile en op het T-Mobile netwerk. Hier moet je wel online bestellen, want ze hebben geen fysieke winkels.
https://www.ben.nl/bestelling/prepaid

Na iedere opwaardering heb je 30 dagen lang het Voordeeltarief van € 0,09 per min./sms.

Mobile Vikings
1. 'Prepaid'
Je krijgt:
A. 1,5GB per maand (€ 15) [2Mbps/?Kbps] + 500 sms'jes
B. Buiten bundel verbruik (€ 1 per MB)

https://mobilevikings.com/nld/en/offer/priceplans/

Voor € 10 extra per maand wordt je beltarief verlaagd van € 0,25 naar € 0,10 per minuut.
Simkaarten verkocht na oktober vragen € 25 per maand voor 'Prepaid' en voor een lager belbedrag kost dat nog eens € 15 extra.

MV is een virtuele provider op het KPN netwerk.

*bliep
1. Onbeperkt internet (€ 0,50 per dag)
Je krijgt:
A. Onbeperkt internet [384/64Kbps] + onbeperkt sms

2. Supersnel internet (€ 1 per dag)
Je krijgt:
A. 2GB per maand [3,6/1Mbps] + onbeperkt sms

http://www.bliep.nl/static/pdf/tariff.pdf

Je kunt elke dag een andere bundel kiezen (€ 0; € 0,50; € 1) voor de volgende dag. Als je 2GB supersnel internet hebt gebruikt, wordt je snelheid verlaagd naar 384/64 en dan kun je het beste je dagkosten verlagen naar een halve euro.

*bliep biedt als enige provider geen internet aan in België:
*bliep biedt geen mobiel internet in het buitenland aan. Uit on- derzoek blijkt namelijk dat dit vanwege de belachelijk hoge prijzen in meer dan 80% van de gevallen tot klachten leidt.

*bliep is een virtuele jongerenprovider op het netwerk van T-Mobile.

Tele2
Valt af, want ze bieden 350MB per maand voor € 10.

hollandsnieuwe
Valt af, want ze bieden 20MB per dag voor € 1 (600MB per maand voor € 30).

KPN
Valt af, want ze bieden 200MB per maand voor € 10.

Hi! de virtuele jongerenprovider van KPN
Valt af, want ze bieden 250MB per week voor € 6,50 (1000MB per maand voor € 26). Bieden daarnaast een internetbundel van 200MB voor €10,12 per maand. Enige provider die standaardbundel wekelijks aanbiedt, enige die je toestaat die automatisch te verlengen en enige met "PrePay" i.p.v. "PrePaid".

Telfort een andere virtuele provider van KPN
Valt af, want ze bieden 500MB per maand voor € 15.

Simyo nog een virtuele provider van KPN
Valt af, want ze bieden 200MB per maand voor € 10.

Verder vallen onder meer af: Simpel, MTV Mobile, Sizz AH Mobiel, PostNL Mobiel, Aldi Talk, DekaMobiel, DirkMobiel, Kruidvat Mobiel, Lycamobile, Scarlet, Wireless Circle. Uiteenlopende redenen: geen prepaid, geen databundel, geen goedkope tarieven, te kleine databundel/prijs combinatie.
  #7  
Oud 07-05-13, 22:44
freekydude freekydude is offline
• iOS 6.1.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2009
Berichten: 83
Standaard

Wauw, super, bedankt!
  #8  
Oud 07-05-13, 23:52
vuurvreter vuurvreter is offline
• iOS 10.0.2
• 8.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2009
Locatie: Gelderland Midden
Berichten: 1.232
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bubbly Bekijk bericht
Volgens mij kun je als Belg een Nederlands abonnement nemen zodra je een Nederlandse bankrekening hebt. Verder is prepaid normaal gesproken inderdaad relatief duur, in Nederland valt dat nog relatief mee.

Als je 4G wilt, dan moet je een provider kiezen die op het T-Mobile netwerk zit. Echter is dat geen garantie. Huidige abonnement-houders zullen bijvoorbeeld ook nooit op het 4G-netwerk mogen, dat is enkel voor nieuwe klanten na de zomer.

Hier volgen de prepaid opties:

Vodafone
1. 'Prepaid+ Internet' + 'Web Blox'
Je krijgt:
A. 1GB per maand (€ 15) [3,6Mbps/384Kbps]
B. Buiten Blox-bundel verbruik (€ 1 voor 100MB per dag; na 100MB: € 0,15 per MB)

Extra voordeel bovenop je prepaid-tegoed
Prepaid - Vodafone Prepaid Plus - Vodafone.nl

Je loopt de Vodafone winkel binnen, vraagt om een 'Prepaid+' nano-simkaart voor de iPhone 5. Als je € 10 of meer opwaardeert, krijg je 30 dagen een kortingstarief voor bellen/sms'en.
SIM Only Prepaid - Prepaid SIM Only ? vodafone.nl

T-Mobile
1. 'PrePaid Standaard' + 'Internet Xtra Bundel'
Je krijgt:
A. 1GB per maand (€ 15) [384/64Kbps]
B. Buiten bundel verbruik (€ 2,03 per MB) [384/64Kbps]

PrePaid Internet Bundels | T-Mobile
Prepaidtarieven

Gebruik hier de T-Mobile gadget voor advies:
T-Mobile.nl: PrePaid Bundels

Je loopt de T-Mobile winkel binnen, vraagt om een Prepaid nano-simkaart voor de iPhone 5. Eenmaal online geregistreerd kun je kiezen om te upgraden naar Bonus Bellen (150 gratis minuten de volgende maand bij opwaardering van € 10) of Bonus SMS (300 gratis sms de volgende maand bij opwaardering van € 10). Als je dat doet krijg ook goedkopere bel/sms tarieven.

Ben zelfstandig onderdeel T-Mobile
1. 'Ben vrij prepaid' + 'Internet bundel'
Je krijgt:
A. 1GB per maand (€ 10) [1Mbps/0,384Kbps] + na 1GB snelheidverlaging, maar onbeperkt data [64/64Kbps)
B. Buiten bundel verbruik (€ 1 per MB)

Prepaid bellen ? Volledige controle over je uitgaven | Ben
http://www.ben.nl/doc_content/Ben_pr...jst_011012.pdf

Ben is een virtuele provider onder T-Mobile en op het T-Mobile netwerk. Hier moet je wel online bestellen, want ze hebben geen fysieke winkels.
https://www.ben.nl/bestelling/prepaid

Na iedere opwaardering heb je 30 dagen lang het Voordeeltarief van € 0,09 per min./sms.

Mobile Vikings
1. 'Prepaid'
Je krijgt:
A. 1,5GB per maand (€ 15) [2Mbps/?Kbps] + 500 sms'jes
B. Buiten bundel verbruik (€ 1 per MB)

https://mobilevikings.com/nld/en/offer/priceplans/

Voor € 10 extra per maand wordt je beltarief verlaagd van € 0,25 naar € 0,10 per minuut.
Simkaarten verkocht na oktober vragen € 25 per maand voor 'Prepaid' en voor een lager belbedrag kost dat nog eens € 15 extra.

MV is een virtuele provider op het KPN netwerk.

*bliep
1. Onbeperkt internet (€ 0,50 per dag)
Je krijgt:
A. Onbeperkt internet [384/64Kbps] + onbeperkt sms

2. Supersnel internet (€ 1 per dag)
Je krijgt:
A. 2GB per maand [3,6/1Mbps] + onbeperkt sms

http://www.bliep.nl/static/pdf/tariff.pdf

Je kunt elke dag een andere bundel kiezen (€ 0; € 0,50; € 1) voor de volgende dag. Als je 2GB supersnel internet hebt gebruikt, wordt je snelheid verlaagd naar 384/64 en dan kun je het beste je dagkosten verlagen naar een halve euro.

*bliep biedt als enige provider geen internet aan in België:
*bliep biedt geen mobiel internet in het buitenland aan. Uit on- derzoek blijkt namelijk dat dit vanwege de belachelijk hoge prijzen in meer dan 80% van de gevallen tot klachten leidt.

*bliep is een virtuele jongerenprovider op het netwerk van T-Mobile.

Tele2
Valt af, want ze bieden 350MB per maand voor € 10.

hollandsnieuwe
Valt af, want ze bieden 20MB per dag voor € 1 (600MB per maand voor € 30).

KPN
Valt af, want ze bieden 200MB per maand voor € 10.

Hi! de virtuele jongerenprovider van KPN
Valt af, want ze bieden 250MB per week voor € 6,50 (1000MB per maand voor € 26). Bieden daarnaast een internetbundel van 200MB voor €10,12 per maand. Enige provider die standaardbundel wekelijks aanbiedt, enige die je toestaat die automatisch te verlengen en enige met "PrePay" i.p.v. "PrePaid".

Telfort een andere virtuele provider van KPN
Valt af, want ze bieden 500MB per maand voor € 15.

Simyo nog een virtuele provider van KPN
Valt af, want ze bieden 200MB per maand voor € 10.

Verder vallen onder meer af: Simpel, MTV Mobile, Sizz AH Mobiel, PostNL Mobiel, Aldi Talk, DekaMobiel, DirkMobiel, Kruidvat Mobiel, Lycamobile, Scarlet, Wireless Circle. Uiteenlopende redenen: geen prepaid, geen databundel, geen goedkope tarieven, te kleine databundel/prijs combinatie.
Uitvoerig en netjes gedaan, hulde!!
__________________
Ik laat me niet opjagen, ik ben aan het werk, niet op de vlucht.
www.vuurvreter.eu/ <- volg hier de laatste landelijke brandweer meldingen.
  #9  
Oud 13-05-13, 21:57
iceblue iceblue is offline
• iOS 10.1.1
• 10.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Ergens in BE Limburg
Berichten: 48
Standaard

Maw data is duur in NL en de snelheid is ook traag. Hier in BE krijg je 2gb + onbeperkte snelheid (hier bj slechte ontvangst +/-5Mbts/600Kbps) voor €15/maand. En ik dacht dat BE duur was maar blijkbaar is het andersom :-(.
  #10  
Oud 14-05-13, 09:02
Bubbly's schermafbeelding
Bubbly Bubbly is offline
• iOS 10.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 2.876
Standaard

Klopt. Het gaat hier over prepaid, OP wilt geen sim-only. Dan is het vaak een stuk duurder, maar alsnog goedkoper dan in bepaalde andere westerse landen (op België na dan). Uit interesse een vergelijking gemaakt.

In België liggen de bonussen bij opwaarderen hoger en de prijzen lager dan in Nederland. Vergelijkbaar prepaid aanbod België:

Telenet
1. 'Prijs volgens gebruik' + 'KONG Surf'
Je krijgt:
A. 2GB per maand (€ 10) (€ 5 activatiekosten)
B. Houd je van sms? 'Sms 5': 500 sms à € 5 per maand
C. Buiten bundel verbruik (€ 0,03 per MB; € 0,15 per min.; € 0,10 per sms)

Kijk ook bij Sociaal tarief

* Mobistar netwerk - Voor snelheden, scroll verder omlaag.

Mobile Vikings BE
1. 'Prepaid'
Je krijgt:
A. 2GB per maand (€ 15) + 2000 sms'jes + 300 sms/60 min. naar Vikings
B. Buiten bundel verbruik (€ 0,10 per MB)

https://mobilevikings.com/bel/en/offer/price-plans/

* BASE netwerk - Voor snelheden, scroll verder omlaag.

Generation Connect (Proximus)
1. 'Prepaid'
Je krijgt:
A. 2GB per maand (€ 20) + 2000 sms
B. Je kunt zo nodig 250 extra MB aanschaffen; schrijft € 10 af van je € 20 beltegoed
C. Er is geen buiten bundel verbruik

- Met automatisch opladen aan ontvang je 10MB EU data per maand, tot maximaal 100MB.
- Bij het opnieuw kopen van tegoed binnen 31 dagen, vervalt je huidige bonus (2GB + 2000 sms).

Generation Connect
Generation Connect

* Proximus netwerk - Voor snelheden, scroll verder omlaag.

BASE
1. 'B-Prepaid' + 'surf & mail 10'
Je krijgt:
A. 1010MB per maand (€ 10) + 's avonds/weekend onbeperkt sms + 20 min.
B. Hetzelfde pakket kopen voor nogmaals € 10; zonder limiet. Tip: waardeer op met € 20 voor flinke bel/sms extra's; € 15 raad ik je af
C. Buiten bundel verbruik (€ 0,50 per MB; € 0,25 per min.; € 0,10 per sms)
Bonus: Online opwaarderen/herladen levert een 10% belbonus op.

2. 'B-Prepaid BASE' + 'surf & mail 10'
Je krijgt:
A. 1010MB per maand (€ 10) + 's avonds/weekend onbeperkt sms + 60 min. naar BASE-klanten
B. Hetzelfde pakket kopen voor nogmaals € 10; zonder limiet. Tip: waardeer op met € 20 voor flinke bel/sms extra's; € 15 raad ik je af
C. Buiten bundel verbruik (€ 0,50 per MB; € 0,25 per min.; € 0,10 per sms)
Bonus: Online opwaarderen/herladen levert een 10% belbonus op.

3. 'BASE CHECK' + surf & mail 10'
Je krijgt:
A. 1100MB per maand (€ 10) + 1000 sms
B. Hetzelfde pakket kopen voor nogmaals € 10; zonder limiet. Tip: waardeer op met € 15/20 voor onbeperkt sms en 150/400 extra MB
C. Buiten bundel verbruik (€ 0,10 per MB; € 0,30 per min.; € 0,09 per sms)

Prepaid herlaadkaarten BASE ? online voordeel
BASE CHECK prepaid | BASE
Mobiel internet BASE in België ? tarieven en opties

JIM Mobile
1. 'JIM Mobile Prepaid' + 'SURFMAX'
Je krijgt:
A. 1GB per maand (€ 10) + 5000 sms
B. Hetzelfde pakket kopen voor nogmaals € 10; zonder limiet. Tip: waardeer op met € 20/30 voor bel extra's (60/120 min. naar JIM&BASE); € 15 raad ik je af
C. Buiten bundel verbruik (€ 0,50 per MB)

Kijk ook bij Sociaal voordeel.

http://www.jimmobile.be/nl/tarieven/herlaadkaart
http://www.jimmobile.be/nl/tarieven/...oordeelbundels

* BASE netwerk

Snelheid op de Belgische netwerken
Het is erg onduidelijk hoe het precies zit met de snelheid. Schijnbaar zijn Belgische providers niet wettelijk verplicht duidelijkheid hierin te scheppen. Na het doorploegen van de corporate websites:

Voornamelijk in Brussel zal zowel de snelheid als de dekking voor 2G en 3G zijn afgenomen, wegens wettelijke beperkingen die Brussel de providers heeft opgelegd wegens gezondheidszorgen. 4G in Brussel zal vermoedelijk tot 2015 vertraging oplopen hierdoor.

In de rest van het land hebben BASE en Mobistar Dual Carrier HSDPA (3G) netwerken. Deze leveren een theoretische snelheid van 42 Mbps. Vermoedelijk mogen alle gebruikers en alle MVNO's gebruik maken van de 2G, 3G en 4G netwerken van deze providers. Met een beetje geluk geniet je dekking en capaciteit.

Het is mij niet bekend in hoeverre Proximus het netwerk openstelt voor MVNO's. GC is echter onderdeel van Proximus en heeft zo ook toegang tot het 4G netwerk.

BASE heeft verder naar verluidt het beste EDGE netwerk om terug op te vallen en naar eigen zeggen (onafhankelijk, maar onderhand weer verouderd onderzoek) ook het beste 3G netwerk.

http://www.kpngroup.be/public/upload...bomb_NLweb.pdf
kpnGroupBelgium / De kwaliteit van het netwerk

Op 23 maart lanceert Mobistar de nieuwe iPad op de Belgische markt
Telenet en Mobistar verlengen Full MVNO-contract voor vijf jaar

Wi-Fi en mobiel internet (2G, 3G, 3G+ en 4G))

En intussen gaan de 2G- en 3G-netwerken in Brussel verder achteruit ? | KPN BASEFACTS

Proximus valt af; bij Belgacom/Proximus krijg je pas 1GB vanaf € 25 per maand. [1] [2]

Mobistar valt af; bij Mobistar krijg je pas 800MB + onbeperkt Faceebook/Twitter vanaf € 25 per maand.

Simyo valt af; Simyo biedt 500MB voor € 10 per maand.

Scarlet valt af; Scarlet biedt geen databundel.

MTV Mobile valt af; MTV biedt geen prepaid.

TMFmobile is een jaar geleden gestopt.

Andere providers zoals Franstalige MVNO's heb ik niet bekeken.

Laatst gewijzigd door Bubbly; 16-05-13 om 00:01. Reden: Links toegevoegd, typefoutje gefixt, 1 fout aanbod verwijderd.
  #11  
Oud 15-05-13, 21:05
iceblue iceblue is offline
• iOS 10.1.1
• 10.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Ergens in BE Limburg
Berichten: 48
Standaard

schitterende vergelijking! bedankt
  #12  
Oud 16-05-13, 03:59
Bubbly's schermafbeelding
Bubbly Bubbly is offline
• iOS 10.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 2.876
Standaard

Ben vrij prepaid stopt ? | Ben

Ben NL prepaid stopt er na 3 jaar mee. Ik kan echter de reactie niet meer aanpassen.
  #13  
Oud 20-05-13, 13:13
freekydude freekydude is offline
• iOS 6.1.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2009
Berichten: 83
Standaard

Geweldige vergelijking, bedankt! Zeer behulpzaam.

Ik zei inderdaad dat ik geen abbo zoek, omdat ik graag wil kunnen overschakelen naar andere tarieven indien deze voordeliger zijn. Echter lijkt het dat abbo's in NL wel een stuk voordeliger zijn dan pre-paid. Indien dit echt het geval is en ik hier geld mee kan besparen zou ik hier toch wat dieper in moeten op inkijken.

Zijn er echter al veel nederlandse aanbieders die 4G aanbieden? En zoja, zijn deze prijzen acceptabel?
Eerder in dit topic werd T-mobile aangehaald. Ik dacht nochtans dat KPN ook gebruikt maakt van 4G netwerk?

En tenslotte zal mijn officieel woonadres nog in België zijn; zal dit voor complicaties zorgen indien ik eventueel een abonnement wil aangaan?

Laatst gewijzigd door freekydude; 20-05-13 om 13:30.
  #14  
Oud 20-05-13, 21:17
Bubbly's schermafbeelding
Bubbly Bubbly is offline
• iOS 10.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 2.876
Standaard

Dossier: iPhone 4G | iPad 4G | Uitleg 4G op iPhone en iPad

Alleen bij T-Mobile zul je 4G kunnen gebruiken in combinatie met de iPhone 5 en dat netwerk is beschikbaar vanaf de zomer (vermoedelijk juli). Vodafone zal op den duur ook 4G aanbieden voor de 5. KPN niet en Tele2 (bezit enkel een 4G-netwerk) ook niet. Mocht de 5S óók andere 4G-frequenties ondersteunen voor 4G, dan kun je die op alle drie de netwerken gebruiken.

Verder maakt het volgens mij niet uit of je een afleveradres opgeeft of een officieel woonadres. Maar je sim-kaart sturen ze daar naar toe, dus dat zal wel Nederland moeten zijn neem ik aan. Ik denk dat je alleen een Nederlandse bankrekening nodig hebt en een Nederlands adres (én natuurlijk boven de 18 moet zijn).

Dit is dus allemaal met het oog op 1GB data en vrij weinig min/sms. iPhone 5 + 4G enkel beschikbaar i.c.m. T-Mobile. Sim-only's NL:

Ben
1. 'Ben soms' + 'Ben internet regelmatig'
Je krijgt:
A. Maandelijks opzegbaar; aansluitkosten: € 15,24 (totale kosten: € 18)
B. 1GB per maand (€ 14) [3,6Mbps/0,384Kbps] + 100 min/sms per maand (€ 4) + 20 min/sms bonus per maand
C. Bel/sms-bundel en internetbundel zijn los van elkaar, gratis te verhogen/verlagen
D. Buiten bundel: € 0,10 per MB
E. Na 12 maanden worden de prijzen € 20,33 & € 6,09 (€ 26,45)

2. 'Ben soms' + 'Ben internet regelmatig'
Je krijgt:
A. 24-maanden contract; geen aansluitkosten (€ 13)
B. 1GB per maand (€ 10) [3,6Mbps/0,384Kbps] + 100 min/sms per maand (€ 3) + 20 min/sms bonus per maand
C. Bel/sms-bundel en internetbundel zijn los van elkaar, gratis te verhogen
D. Buiten bundel: € 0,10 per MB
E. Na 24 maanden worden de prijzen € 20,33 & € 6,09 (€ 26,45)

Er zijn 4 bel/sms bundels en 4 internetbundels combineerbaar.

Abonnementen ? Altijd een abonnement dat bij je past | Ben
Actievoorwaarden ? | Ben

* T-Mobile netwerk 2G/3G

Simyo
1. Sim-only abonnement
Je krijgt:
A. 12-maanden contract; maandelijks aanpasbaar; aansluitkosten: € 15 (totale kosten: € 15,50)
B. 1,5GB per maand (€ 12,50) [2Mbps/384Kbps] + 100 min/sms (€ 3)
C. Buiten bundel: € 0,15 per MB

2. Sim-only abonnement
Je krijgt:
A. Maandelijks aanpasbaar/opzegbaar; aansluitkosten: € 15 (totale kosten: € 20)
B. 1GB per maand (€ 15) [2Mbps/384Kbps] + 100 min/sms (€ 5)
C. Buiten bundel: € 0,15 per MB

Sim only abonnementen. Bestel snel en eenvoudig! - Simyo

* KPN netwerk (KPN-dochter) 2G/3G

Hi!
1. 'Hi Sim Only' + Studentenkorting (totaal - € 3,50)
Je krijgt:
A. 12-maanden contract (€ 17 p.m. 6 maanden; € 26,50 p.m. daarna; € 21,75 gemiddeld over 12 maanden)
B. 1GB per maand (€ 13,50) [7.2Mbps/2Mbps] + 150 min (€ 7) + onbeperkt sms (max. 3000 sms)
C. Gratis Wi-Fi hotspots (elk NS station en nog meer plaatsen)
D. Buiten bundel: snelheidsverlaging naar 32Kbps/32Kbps

2. 'Hi Sim Only' + Studentenkorting (totaal - € 5)
Je krijgt:
A. 24-maanden contract; korting tot abo eindigt (€ 22 per maand)
B. 2GB per maand (€ 20) [14Mbps/2Mbps] + 150 min (€ 7) + onbeperkt sms (max. 3000 sms)
C. Gratis Wi-Fi hotspots (elk NS station en nog meer plaatsen)
D. Gratis naar Hi bellen
E. Gratis Hi Spotify Premium
F. Buiten bundel: snelheidsverlaging naar 32Kbps/32Kbps

- Studentenkorting voorwaarde: tussen 18/28 jaar oud + 1 van 3 mogelijke bewijzen dat je student bent

Hi Student Sim-only - Hi
Hi Studenten abonnement voorwaarden - Hi

* KPN netwerk (KPN dochter) - 2G/3G

T-Mobile
1. 'T-Mobile Sim Only'
Je krijgt:
A. 12-maanden contract; basisprijs € 5 per maand (€ 20 per maand totaal)
B. 1GB per maand (€ 10) [14,4Mbps/2Mbps] + 90 min. (€ 5) + onbeperkt sms
C. Buiten bundel: snelheidverlaging naar 64/64Kbps
D. Na 12 maanden wordt de prijs: € 25

2. 'T-Mobile Sim Only'
Je krijgt:
A. 24-maanden contract; basisprijs € 5 per maand (€ 19 per maand totaal)
B. 1GB per maand (€ 9) [14,4Mbps/2Mbps] + 90 min. (€ 5) + onbeperkt sms
C. Buiten bundel: snelheidverlaging naar 64/64Kbps
D. Na 24 maanden wordt de prijs: € 25

- Zodra het 4G-netwerk beschikbaar komt, kun je hier gebruik van maken met dezelfde snelheid en dezelfde prijs. Waarschijnlijk nieuwe aanbiedingen met hogere snelheden zodra 4G beschikbaar is.
- Verschillende combinaties mogelijk, extra voordeelbundels (o.a. Visual Voicemail)

T-Mobile.nl: Bestel mobiele telefoons en abonnementen met online korting

* T-Mobile netwerk 2G/3G/4G

Youfone
1. Sim Only abonnement; aansluitkosten: € 15 (totaal per maand € 19)
Je krijgt:
A. Onbeperkt internet (€ 15) [3,6Mbps/384Kbps] + 250 min/sms (€ 5)
B. Buiten bundel: na 2000MB wordt snelheid verlaagd naar 64/64Kbps

2. Sim Only abonnement; aansluitkosten: € 15 (totaal per maand € 20)
Je krijgt:
A. Onbeperkt internet (€ 15) [3,6Mbps/384Kbps] + 250 min/sms (€ 4)
B. Buiten bundel: na 2000MB wordt snelheid verlaagd naar 64/64Kbps

Sim Only abonnementen voor ieder type beller vanaf ?2 p/mnd - Youfone
https://www.youfone.nl/bestel/bestel1.php

* KPN netwerk 2G/3G

Simpel
1. Sim-only abonnement
Je krijgt:
A. 24-maanden contract (€ 20 per maand)
B. 1GB per maand (€ 15) [2Mbps/384Kbps] + 50 min. (€ 2,50) + 50 sms (€ 2,50)
C. Buiten bundel: € 2,50 per 50MB (binnen/buiten bundel wordt afgerond per 50MB)

- Enige extra bundel is een belbundel naar 't buitenland (o.a. België)

https://www.simpel.nl/abonnementen.aspx

* T-Mobile netwerk 2G/3G

Tele 2
1. 'Tele 2 Sim Only'
Je krijgt:
A. Maandelijks opzegbaar; aansluitkosten: € 10, verzendkosten: € 7 (totale kosten: € 20 per maand)
B. 1GB per maand (€ 15) [14.4Mbps/384Kbps] + 100 min/sms (€ 5)
C. Buiten bundel: € 0,25 per MB

2. 'Tele 2 Sim Only'
Je krijgt:
A. 12-maanden contract; geen eenmalige kosten (totale kosten: € 13 per maand)
B. 1GB per maand (€ 10) [14.4Mbps/384Kbps] + 100 min/sms (€ 3)
C. Buiten bundel: € 0,25 per MB
D. Na 12 maanden kost de databundel € 15 per maand (totale kosten: € 18)

3. 'Tele 2 Sim Only'
Je krijgt:
A. 24-maanden contract; geen eenmalige kosten (totale kosten: € 13 per maand)
B. 1GB per maand (€ 10) [14.4Mbps/384Kbps] + 100 min/sms (€ 3)
C. Buiten bundel: € 0,25 per MB
D. Na 24 maanden kost de databundel € 15 per maand (totale kosten: € 18)

Sim Only Abonnement - Tele2

* T-Mobile netwerk 2G/3G

Telfort
1. 'Telfort Sim only'
Je krijgt:
A. 12-maanden contract; geen aansluitkosten (€ 24 per maand)
B. 1GB per maand (€ 15) [2Mbps/100Kbps] + 150 belminuten (€ 6) + 100 sms (€ 3)
C. In gesprek vanaf 10 min. gratis bellen (max. 3000 min.)
D. Buiten bundel: geen internet, tenzij je de bijbundel Extra Internet (250MB - € 7,50) neemt (kan 4x per maand); tip: als 1000MB je te weinig is, kies 1500MB
E. Na 12 maanden wordt de prijs € 29

2. 'Telfort Sim only'
Je krijgt:
A. 24-maanden contract; geen aansluitkosten (€ 23 per maand)
B. 1GB per maand (€ 15) [2Mbps/100Kbps] + 150 belminuten (€ 5) + 100 sms (€ 3)
C. In gesprek vanaf 10 min. gratis bellen (max. 3000 min.)
D. Buiten bundel: geen internet, tenzij je de bijbundel Extra Internet (250MB - € 7,50) neemt (kan 4x per maand); tip: als 1000MB je te weinig is, kies 1500MB
E. Na 24 maanden wordt de prijs € 29

- Telfort is vooral handig als je (ook) veel belt
- Veel combinaties mogelijk, veel extra diensten (o.a. hogere snelheid: € 2)

Telfort - Voordeel op mobiele telefoons, sim only en prepaid - Home
Telfort - Voordeel op mobiele telefoons, sim only en prepaid - Home

* KPN netwerk (KPN-dochter) 2G/3G

KPN
Valt af, biedt enkel 1GB + 100 min/sms voor € 30 per maand.

Sim-only normaal | KPN Mobiel

Vodafone
Valt af, biedt enkel Red 1GB + onbeperkt min/sms met een totaalprijs van € 39 per maand.

Sim Only abonnement - Bekijk alle Sim Only abonnementen - Vodafone.nl

hollandsnieuwe
Valt af, te slecht gebalanceerd / duur aanbod.

Sim Only | hollandsnieuwe altijd een laag tarief

Andere sim-only aanbieders zijn er volgens mij niet in Nederland.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Windows: Verhuis buitenland, Itunes account solange iTunes 1 17-12-12 17:31
iPhone van USA naar Curacao naar Nederland LabTeov iPhone algemeen 4 22-10-11 02:38
Mobistar naar nederland? borgqueenx Koopinformatie België 2 19-08-08 23:02
USPS naar Nederland djurre Koopinformatie Nederland 8 19-04-08 18:51
Van US naar Nederland ZerGG Archief 12 27-11-07 18:57

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 05:26.