//

2 tegelijk simkaarten op 1 iphone 3gs gebruiken (BEN en XS4all)

2 tegelijk simkaarten op 1 iphone 3gs gebruiken (BEN en XS4all) discussie in Overige providers Nederland forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik heb een iphone 3GS en wil telefoon+data (ben) simkaart naast data (xs4all) gebruiken. Blijven de instellingen van Ben profiel behouden al ik de xs4all ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Providers Nederland > Overige providers Nederland
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 04-06-13, 21:12
anthony68 anthony68 is offline
• iOS 6.1.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Linux
 
Geregistreerd: Jan 2012
Berichten: 11
Unhappy 2 tegelijk simkaarten op 1 iphone 3gs gebruiken (BEN en XS4all)

Ik heb een iphone 3GS en wil telefoon+data (ben) simkaart naast data (xs4all) gebruiken. Blijven de instellingen van Ben profiel behouden al ik de xs4all sim gebruik en instel? Op het huidige profiel kan ik nergens opslaan kiezen. ik heb gebeld met Apple en die adviseert om een icloud backup te maken en als het mis gaat terug zetten. Nu hb ik linux en kan mijn iphone niet aansluiten dus terugzetten gaat via Wi-Fi (erg traag).
Maar was het al bij de 3GS serie mogelijk 2 sim kaarten tegelijk te gebruiken?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 04-06-13, 22:06
XIII's schermafbeelding
XIII XIII is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.1
• iPadOS 16.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 10.082
Standaard

Volgens mij kun je op geen enkele iPhone 2 SIM-kaarten (tegelijkertijd) gebruiken.
__________________
We are one, but we are not the same... Talk to each other!
  #3  
Oud 04-06-13, 22:31
anthony68 anthony68 is offline
• iOS 6.1.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Linux
 
Geregistreerd: Jan 2012
Berichten: 11
Angry

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door XIII Bekijk bericht
Volgens mij kun je op geen enkele iPhone 2 SIM-kaarten (tegelijkertijd) gebruiken.
Dat weet ik! Ik bedoel het niet letterlijk, maar dat ik ze wil wisselen...
Dus ik telefooneer met BEN en als ik ergens ben waar geen Wi-Fi is en wel 3G dan wil ik wisselen met de xs4all sim. maar probleem is dat ik bang ben dat die instellingen van BEN worden overschreven in huidige profiel. want er is momenteel maar 1 profiel mogelijk. Nu weet ik niet of er meerdere profielen mogelijk zijn? Of dat ie de xs4all sim herkent en ik gerust kan internetten via 3G en als ik klaar ben mijn Ben sim er weer instop. Nu zegt de medewerker van apple dat mijn gegevens wellicht verloren gaan en ik mijn backup van icloud dan terug moet zetten. Maar ik heb geen zin dat tijdrovende proces te herhalen elke keer als ik wissel. omdat ik niet zeker weet hoe de 3GS omgaat met nieuwe sims. Daarom mijn twijfel over het opslaan van de xs4all sim gegevens. Blaven die bewaard op de sim. Dan geldt dat ook voor ben en dan ben ik klaar. maar voor ben moest ik via een speciale site mijn profiel instellen:
APN carrier Settings en die vulde alle gegevens automatisch in. (Unlockit - APN Changer for your iPhone) Nu is dit certificaat verlopen op 23 juli 2012 en ben ik bang dat mijn telefoon weer gelockt is op ben sim. Nu ben ik bang dat ie de xs4all sim niet zal accpteren en ik hem opnieuw moet unlocken en buiten dat als ik hem heb geunlockt weet ik niet zeker of de de gegevens opslaat en behoudt voor toekomstig gebruik. Want alle APN instellingen staan nu op internet.ben.nl
Als ik straks alle instellingen APN naar xs4all zet betekent dat dat de APN instellingen van BEN worden overschreven en ik de hele procedure steeds moet herhalen als ik wissel van sim bij elke profider.
Dus;
BEN sim erin, unlocken, APN instellen, etc;
wisselen
xs4all sim erin, unlocken, APN instellen, etc;
wisselen
BEN sim erin, backup van icloud terug zetten, unlocken, APN instellen, etc;
wisselen
xs4all sim erin, backup van icloud terug zetten, unlocken, APN instellen, etc;
wisselen
BEN sim erin, backup van icloud terug zetten, unlocken, APN instellen, etc;
wisselen
xs4all sim erin, backup van icloud terug zetten, unlocken, APN instellen, etc;
etc,etc dat is gedoe!!!
  #4  
Oud 05-06-13, 01:04
Bubbly's schermafbeelding
Bubbly Bubbly is offline
• iOS 10.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 2.876
Standaard

Je hoeft dus écht niet steeds een reservekopie terug te plaatsen als je van simkaart wisselt. Ik weet niet wat voor paranoïde medewerker je aan de telefoon hebt gehad, maar dat kun je gerust negeren.

Je iPhone zelf biedt inderdaad maar ruimte voor één APN (want je kunt maar 1 simkaart plaatsen) en dat wordt dan inderdaad gewijzigd (overschreven, als je het zo wilt noemen) naar de nieuwe provider en zo niet dan moet je dat handmatig doen. Ik zie daar het probleem niet van in, je kiest zelf voor gedoe met 2 simkaarten. Meer dan APN wijzigen is het niet.
__________________
Disclaimer: Tips en advies op het internet volg je altijd op eigen risico
  #5  
Oud 05-06-13, 18:18
anthony68 anthony68 is offline
• iOS 6.1.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Linux
 
Geregistreerd: Jan 2012
Berichten: 11
Standaard

Citaat:
Ik weet niet wat voor paranoïde medewerker je aan de telefoon hebt gehad, maar dat kun je gerust negeren.
Daar ben ik niet zeker van! Na rondgekeken op internet en gebeld word ik steeds gefrustreerd!

Om hulp te krijgen bij mijn vraag of 2 sim kaarten mogelijk zijn had ik in de eerste instantie de leverancier van mijn 3GS gebeld. Omdat ik verwacht dat zij expert zijn in de instellingen voor een simkaart. Alle medewerkers hadden het zelfde advies (ik heb meerdere keren gebeld):
Citaat:
Maak een backup met itunes en upgrade naar de nieuwste IOS 6 versie! Als het wisselen van sim kaart mis gaat kunt u de opgeslagen instellingen herstellen. Maar zij wisten niet zeker of de instellingen van het APN-netwerk op de sim worden opgeslagen of in het toestel!?!?
Voor verder vragen over instellingen provider in IOS 6.1 kon ik terecht bij de help op de website van apple; http://manuals.info.apple.com/en_US/...user_guide.pdf
Daarin staat;
1.
What you need

Citaat:
To use iPhone, you need:


A wireless service plan with a carrier that provides iPhone service in your area ( = BEN of xs4all )



An Internet connection for your computer (broadband is recommended) = Heb ik ADSL van xs4all met (UBUNTU,linux!!!)


• An Apple ID for some features, including iCloud, the App Store and iTunes Store, and online purchases. An Apple ID can be created during setup.
To use iPhone with your computer, you need:

•A Mac with a USB 2.0 or 3.0 port, or a PC with a USB 2.0 port= heb ik laptop met UBUNTU (LINUX) , and one of the following operating systems:

•Mac OS X version 10.6.8 or later

•Windows 7, Windows Vista, or Windows XP Home or Professional with Service Pack 3 or later

•iTunes 10.7 or later (for some features), available at= (Werkt niet op Ubuntu, linux PC!!!)

Apple - iTunes - Download iTunes Now
2. Installing the SIM card
Citaat:
If you were given a SIM card to install, install it before setting up iPhone.
Important:

Your iPhone is subject to your wireless service provider’s policies, which may include restrictions on switching service providers and roaming, even after conclusion of
any required minimum service contract. Contact your wireless service provider for more details.
Availability of cellular capabilities depends on the wireless network.
3.Setting up and activating iPhone
Citaat:
Activation can be done over a Wi-Fi network or, with iPhone

4S or later, over your carrier’s cellular
network (not available in all areas). If neither option is available, you need to connect iPhone to
your computer running iTunes for activation.
4.Connecting to the Internet
Citaat:
Note:If a Wi-Fi connection to the Internet isn’t available, some iPhone apps and services may transfer data over your carrier’s cellular network, which may result in additional fees. Contact your carrier for information about your cellular data plan rates. To manage cellular data usage, see Cellular on page 135.
Citaat:
Page 135
Turn Cellular Data on or off:


Go to Settings > General > Cellular. The following options may also
be available:

•Turn Voice Roaming on or off (CDMA):


Turn Voice Roaming off to avoid charges from using other
carrier’s networks. When your carrier’s network isn’t available, iPhone won’t have cellular (data or voice) service.

•Turn Data Roaming on or off:


Data Roaming permits Internet access over a cellular data
network when you’re in an area not covered by your carrier’s network. When you’re traveling,
you can turn off Data Roaming to avoid roaming charges. See
Carrier on page 133

•Enable or disable 3G:


Using 3G loads Internet data faster in some cases, but may decrease
battery performance. If you’re making a lot of phone calls, you may want to turn 3G off to extend battery life. This option is not available in all areas.
5.Carrier
Citaat:
This setting appears on GSM networks when you’re outside your carrier’s network and other local carrier data networks are available to use for your phone calls, visual voicemail, and cellular network internet connections. You can make calls only on carriers that have a roaming agreement with your carrier. Additional fees may apply. Roaming charges may be billed to you by the other carrier, through your carrier.
Select a carrier:

Go to Settings > Carrier and select the network you want to use.
Once you select a network, iPhone uses only that network. If the network is unavailable, “No service” appears on the iPhone
Na bestuderen van de handleiding voor IOS 6.1 kwamen een aantal problemen boven;

Eerste probleem nr.1; Ik heb geen windows of MAC ios maar UBUNTU (linux) op mijn laptop dus kan mijn mobiel 3GS niet aansluiten op de computer en upgraden naar nieuwste IOS!
En dat wil ik ook niet want huidige IOS 6.3 voldoet prima aan mijn eisen terwijl de nieuwste ook problemen risico's meebrengt omdat het een oude iphone is en de voordelen in het upgradepakket geen waarde voor mij toevoegen!

Tweede probleem nr.2; De handleiding verwijst veelvuldig naar de provider (=BEN of Xs4all) bij het instellen van sim. Aan de ene kant logisch want je moet de APN en carrier instellingen van provider hebben...

Derde probleem nr. 3; nergens staat vermeld hoe je de APN instelt!

Vierde probleem nr.4; Nergens staat vermeld op je profiel bewaard wordt op je sim of telefoon!

Nu heb ik met mijn providers gebeld / gemaild en die zeggen dat over het algemeen de iphones (4+5 etc) de instellingen automatisch gaat en je de stappen op je iphone moet volgen! En voor de instellingen verwijzen ze naar de webpagina;
BEN: http://www.ben.nl/help#/apple/iphone-3g-s/Wi-Fi/handmatig-instellen
XS4all: https://www.xs4all.nl/klant/helpdesk/mobiel/sim/ipad/

Op beide sites lopen de gebruikshandleidingen dood!
BEN:

Citaat:
Om gebruik te kunnen maken van internet op je iPhone 3G S, is het noodzakelijk om te updaten naar de meest recente iOS-versie.
Het updaten van je iPhone 3G S kan via iTunes
leem
Deze handleiding brengt me weer bij respectievelijk Probleem 1,3 en 4!

Xs4all:
Citaat:
Ga in de iPad=lees iphone naar Instellingen en vervolgens naar Mobiele Data.
Vul hier de volgende gegevens in:
APN: umts.xs4all.nl Gebruikersnaam: xs4all Wachtwoord: 0000
Wanneer u de onderstaande gegevens heeft ingevuld komt de verbinding tot stand en kunt u gebruik maken van uw verbinding.
Deze instellingen komen naar voren als je de sim plaatst!!! Ik kan het niet verifieren...

Na deze teleurstellingen weer gebeld met helpdeskt beide profiders; en die zeggen dat ik een backup moet maken en het gewoon moet proberen! En als het niet lukt contact op de nemen met APPLE omdat ze geen gegevens van de 3GS hebben alleen van nieuwe modellen!

Dat brengt me weer bij probleem 1 3 en 4!

Conclusie:
Ik wordt van kastje naar muur gestuurd en terug!!! En dat word bevestigt door de rode teksten in de gebruikershandleidingen! Ze verwijzen steeds naar elkaar:
De provider naar de leverancier en visa versa! Maar niemand heeft oplossingen...
Alleen een trucje is nodig om oude iphoneś werkend te krijgen onder BEN provider!

Op internet heb ik mijn iphone 3gs verleden jaar ingesteld op deze manier (na lang zoeken!!!):
http://forum.iculture.nl/f18/bellen-...ingen-ben.html

Citaat:
Wel grappig, weet je wat de helpdesk van BEN zegt?
"Het instellen van internet op je Iphone ligt iets anders dan bij andere toestellen. Dit komt doordat de Iphone eigenlijk gebruik maakt van een eigen netwerk. Helaas kan ik je niet helpen met het instellen van Ben internet op je Iphone. Ik ben namelijk een sim-only aanbieder, en biedt geen toestelondersteuning. Ik raad je aan internet te raadplegen of de handleiding van je Iphone."

daar heb je dus geen REET aan

Maar hoe ik het wel WERKEND gekregen heb:
> via algemeen > Netwerk daar moet Data netwerk staan..
> staat dat er niet, stop een andere sim erin totdat het wel verschijnt. Of even terug in het menu met je andere simkaart
> Als je m wel hebt, dan BEN sim erin, en druk op data netwerk. Daar staat bij APN dan [tmobilenet] of zoiets, dat haal je weg.
Vul bij APN in: internet.ben
> nu moet het werken, probeer safari maar

LASTIG is dat je nu NIET meer bij algemeen > netwerk de optie DATA Netwerk staat, maar bij mij werkt het WEL

En als bovenstaande niet werkt: heb een programma gevonden via http://www.iphoneclub.nl/8650/tip-ap...en-iphone-aan/
Het programma geeft je de mogelijkheid zelf je APN instellingen aan te passen.

Ga met je Iphone naar Unlockit - APN Changer for your iPhone
Dat was een ingewikkeld en tijdrovend proces en die site bestaat niet meer!;
http://www.unlockit.co.nz/unlock.php
Citaat:
Not Found

The requested URL /unlock.php was not found on this server.
Apache/2.2.14 (Ubuntu) Server at Unlockit - APN Changer for your iPhone Port 80
Doordat de BEN sim instellingen zo moeilijk zijn in te stellen en het niet zeker is of ze op de sim worden bewaard of telefoon. Wil ik daar eerst zekerheid in hebben! Zodat ik niet voor verassingen sta als ik, nadat ik de XS4all sim heb gebruikt en ingesteld ik op nieuw dat BEN-trucje moet uitvoeren....

En ik in een spiraal kom te zitten van;
BEN sim erin, backup van icloud terug zetten, unlocken, APN instellen, etc;
wisselen
xs4all sim erin, backup van icloud terug zetten, unlocken, APN instellen, etc;
wisselen
BEN sim erin, backup van icloud terug zetten, unlocken, APN instellen, etc;
wisselen
xs4all sim erin, backup van icloud terug zetten, unlocken, APN instellen, etc;
etc,etc

Ik kom er dus niet meer uit en ben bang van sim te wisselen om mijn simonly abbonnement van BEN te verliezen door een lock op xs4all, omdat die was ingesteld. En het unlockproces (het trucje van BEN) weer te moeten uitvoeren bij een nieuwe wissel...

Trouwens beide providers geven geen ondersteuning met volgende redenen:
1. Mijn telefoon is verouderd 3GS en we ondersteunen alleen 4 en 5 iphones
2. Ik wil niet upgraden naar nieuwste IOS.
3. Ik kan mijn iphone niet op mijn laptop aansluiten, omdat ik geen itunes heb voor UBUNTU (linux) en ze alleen windows en MAC ondersteunen!
4. Ik gebruik wil maken van 2 providers en tussen de 2, 1 vaste moet kiezen.
5. Ze alle "oplossingen"op hun site hebben staan..en ik daar verder moet kijken.

Omdat http://www.unlockit.co.nz/unlock.php niet meer bestaat, ben ik bang dat ik nadat ik xs4all sim heb geactiveerd mijn APN instellingen van BEN worden overschreven en ik dat trucje niet meer kan gebruiken...

Is er een ander trucje om automatisch de APN instellingen voor BEN en Xs4al te laten doen?

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 5 juni 2013 om 18:10 ----------

http://forum.iculture.nl/f18/bellen-...instellen.html
Citaat:
Volgens Ben schijn je dit ook te kunnen bereiken door “Ben” naar 1300 te sms’en.
Ik heb deze "oplossing" uitgevoerd en krijg een sms terug;
Citaat:
Helaas, wordt je telefoontype niet herkent, neem contact op met de klantenservice...
Gebeld met BEN en die zeggen dat ze geen oplossing hebben en ik afhankelijk ben van de trucjes...omdat mijn telefoontype niet meer wordt ondersteund (zelfde me;

Citaat:
Zojuist de beste oplossing gelezen die er bestaat, geprobeerd, en het werkt. Geen jailbreak, software unlock of APN Changer nodig. Ik beschrijf het via de Engelse commando's, ik neem aan dat je het in het Nederlands wel weet te vinden.

Ga naar SETTINGS, kies GENERAL, kies NETWORK, haal je BEN simkaart eruit, plaats een willekeurige simkaart van bv kpn of Orange erin (niet t-mobile) en dan komt vanuit het niets het menu CELLULAR DATA NETWORK tevoorschijn. Mocht dit menu er niet zijn, ga terug naar GENERAL en ga dan weer naar NETWORK en dan zou je het wel moeten zien. Kies CELLULAR DATA NETWORK en vul bij APN het volgende in: internet.ben. De rest laat je leeg. Voila, je hebt mobiel internet van BEN op je iPhone 3G. Ik neem aan dat dit ook werkt voor andere providers.

Mijn oude simkaart was van Rabo Mobiel, een virtuele provider die op het KPN netwerk zit. De autheur van deze oplossing had het met een Orange simkaart gedaan. Ik neem aan dat een BEN simkaart het qua internet niet standaard doet in een iPhone omdat BEN van T-Mobile is en T-Mobile heeft gezorgd dat een BEN simkaart geen toegang heeft tot de zogenaamde APN instelling die het internet regelt.
Nu heb ik geen t-mobile of andere telefoon provider om dit trucje uit te voeren!
Wat moet ik doen?

Want: T-Mobile heeft gezorgd dat een BEN simkaart geen toegang heeft tot de zogenaamde APN instelling die het internet regelt. en http://www.unlockit.co.nz/unlock.php niet meer bestaat!

Hoe moet ik de APN instellingen terug zetten? Ik kan mijn backup niet terugzetten om dat mijn iphone 3GS niet via itunes op ubuntu (linux) kan aansluiten!
HELP!

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 5 juni 2013 om 18:18 ----------

Instellingen voor je iPhone ? | Ben
Kan via deze site de instellingen installeren, maar ik kan niet internetten dus hoe zorg ik dat dat bestand op mijn iphone 3GS wordt geïnstalleerd?

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 5 juni 2013 om 18:31 ----------

Zoekresultaten ? | Ben
Citaat:
Raadpleeg de handleiding van je mobiel voor instructies.
Hieronder vind je de instellingen:

Instellingen internet
Profiel naam: Ben internet
Homepage (URL, startpagina): Sim only en prepaid bellen met Ben ? Welk abonnement past bij jou? | Ben
Naam toegangspunt: internet.ben
Netwerktype: IPv4
Proxy server adres: Geen
IP adres apparaat: Automatisch
Naam servers: Automatisch
Beveiliging (security option): Niet beveiligd
IP adres apparaat: Automatisch
Verificatie: Normaal
Gebruikersnaam: geen (dus niets invullen)
Vraag om wachtwoord: nee
Wachtwoord: leeg (dus niets invullen)
Lukt niet omdat: T-Mobile heeft gezorgd dat een BEN simkaart geen toegang heeft tot de zogenaamde APN instelling die het internet regelt.

- Ik wordt wanhopig 1300 bellen en sms krijgen geeft foutmelding met verzoek klantenservice te bellen,
- Klantenservice zegt dat ze mijn telefoontype niet meer ondersteunen en ik het doen met www.help.ben.nl,
- http://www.unlockit.co.nz/unlock.php bestaat niet meer!
en ik kan internet niet op om BEN-APN bestand te downloaden....

Help!!!

Laatst gewijzigd door anthony68; 05-06-13 om 19:32.
  #6  
Oud 23-08-13, 11:54
rickdehoop rickdehoop is offline
• iOS 5.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2010
Locatie: Woerden
Berichten: 78
Standaard

Beetje oud topic maar unlockit werkt nog steeds.
Unlockit - APN Changer for your iPhone
Reageren

Labels
3gs, ben, linux, xs4all



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Apple TV en Airport express tegelijk gebruiken frederik7 Apple TV - 2e generatie en 3e generatie 1 10-09-12 11:25
Kan ik de iPad gebruiken met meerdere simkaarten? Chiiwi iPad algemeen 4 06-12-11 15:34
Ben simkaart en T-mobile gelockte iPhone 3GS Hemmik Overige providers Nederland 4 02-08-10 14:44
T-mobile SIMkaarten omwisselen tussen 3G en 3GS bastos Odido (T-Mobile) 8 28-06-09 01:47

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:35.