iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Overige providers Nederland (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f19/overige-providers-nederland/)
-   -   opgezwollen batterij, geen garantie bij Telfort (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f19/overige-providers-nederland/142509-opgezwollen-batterij-geen-garantie-telfort.html)

geertvanderlinden 03-08-13 17:21

opgezwollen batterij, geen garantie bij Telfort
 
De glazen achterkant van mijn 1,5 jaar oude Iphone is vorige week gesprongen, terwijl hij op tafel lag. Ik vermoedde dat de batterij opgezwollen was en ben naar de apple store gegaan. Zij hebben bevestigd dat dit inderdaad het geval was. Omdat ik de telefoon bij Telfort heb aangeschaft en apple als productent maar 1 jaar garantie heeft, hebben zij mij aangeraden om het toestel bij telfort in te leveren.

Dat heb ik dan ook gedaan.
Nu krijg ik een brief binnen van telfort dat het toestel niet binnen de garantie valt (schijnbaar is het mijn schuld dat de batterij opgezwollen is) en dat ik ofwel voor 703,01 euro een nieuwe kan krijgen of mijn eigen telefoon voor 39,70 terug kan krijgen (met een alsmaar opzwellende batterij en risico op ontploffing).

In de telfort winkel kunnen ze me pas maandag kunnen helpen omdat de reparatie afdeling niet geopend is in het weekend. Ook de telefonische klantenservice (met een persoon die zijn naam niet wilde herhalen, zodat ik deze kon opschrijven) was niet van veel hulp en vertelden me dat ze niets konden doen.

Al met al is de manier waarop telfort met deze situatie omgaat vreemd en ik raad dan ook iedereen (ook door eerdere perikelen met telfort) af om zaken te doen met Telfort. Maar voor nu: wat is de beste manier om hier mee om te gaan?

Met vriendelijke groet,
Geert van der Linden

vuurvreter 03-08-13 18:34

Telfort en klantvriendelijkheid zijn 2 dingen die niet samen gaan.
Ik zou zeggen koop een nieuwe batterij en een nieuwe achterkant (die hoeft niet van glas te zijn) en je bent rond de € 80,00 klaar.

Normaal zijn batterijen toch uitgesloten van garantie (zeker na 1,5 jaar).

XIII 03-08-13 18:45

Bij Telfort aangeven dat het product ondeugdelijk is en zij dus verantwoordelijk zijn voor gratis reparatie of een nieuw product:

http://www.consuwijzer.nl/thema/garantie

En als ze niet meewerken: koop ontbinden?

RWK 04-08-13 02:02

Of neem nogmaals contact op met Apple en vraag om een document waarin staat dat het om een garantiekwestie gaat. Je kan ook naar Apple Europa vragen. Je krijgt dan iemand van Ierland aan de lijn naar wie je alles kan uitleggen als je hier niet geholpen kan worden.


Telfort, klantvriendelijk zijn kennen ze niet!

ballegooier 04-08-13 10:09

Heb je geen toestel lease? (Want: telfort) dan krijg je toch kosteloos een vervangend toestel?

Ik had laatst een garantie gevalletje van een T-Mobile toestel via een webwinkel gekocht (dus niet bij t-mobile zelf) werd gewoon omgeruild bij de Apple store in Amsterdam. Maar dat is dus geen APR (Reseller)

Dus als je dat nog eens kan doen kan ik je dat aanraden. Wel eerst een afspraak inplannen voor jezelf bij de Genius bar.

geertvanderlinden 04-08-13 10:56

Zelf repareren, koop ontbinden of via apple een verklaring proberen te krijgen. Goede tips, dank daarvoor!

Het gaat om een koop-toestel. Ik denk dat ik inderdaad mijn volgende telefoon bij apple aanschaf, die geven direct hulp bij schade. Niet die eindeloze reparaties/garanties via bedrijven die erop uit zijn om niets te vergoeden en alle kosten dubbel zo hoog door te schuiven op de klant.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 03:30.