iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Overige providers Nederland (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f19/overige-providers-nederland/)
-   -   Studentmobiel vragen (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f19/overige-providers-nederland/155499-studentmobiel-vragen.html)

Dreissen 15-06-14 14:58

Studentmobiel vragen
 
Hallo allemaal,

Omdat mijn iPhone 4 langzaam maar zeker de geest begint te geven ben ik gaan zoeken naar een nieuw abonnement met een iPhone 5s. Heb op verschillende websites gekeken en kwam terecht bij Studentmobiel. Zij bieden een iPhone 5s i.c.m. een T-Mobile abonnement voor 36 euro per maand (24 maanden looptijd). Ik krijg dan 90 belminuten, 2GB data (4G 30Mb/s), 10000 smsjes en een "gratis" iPhone 5s. Klinkt heel interessant, vooral omdat het ruim 250 euro goedkoper is dan bij T-Mobile zelf. Echter heb ik een aantal vragen naar aanleiding van recensies die ik op internet heb gelezen over Studentmobiel.

Blijkbaar levert Studentmobiel buitenlandse iPhones, deze zijn goedkoper (vandaar de lage prijzen). Hoe zit het met garantie op deze toestellen, krijg ik gewoon 2 jaar garantie in Nederland en loopt deze garantie via Studentmobiel, T-Mobile of kan ik direct bij Apple terecht? Ook ben ik benieuwd of dit andere nadelen heeft tegenover een Nederlandse iPhone.

Laat ook even weten of je slechte of juist goede ervaringen hebt gehad met Studentmobiel, hier op iPhoneclub en elders op het internet staan flink wat negatieve recensies namelijk.

Bedankt voor het lezen en hopelijk kan iemand mij verder helpen! :)

ballegooier 15-06-14 16:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dreissen (Bericht 962939)
hier op iPhoneclub en elders op het internet staan flink wat negatieve recensies namelijk.

Ook al zouden hier zich enkelen melden met een positieve ervaring; zou je dan nog steeds met dit bedrijf in zee willen gaan? :confused:

Dreissen 15-06-14 17:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ballegooier (Bericht 962941)
Ook al zouden hier zich enkelen melden met een positieve ervaring; zou je dan nog steeds met dit bedrijf in zee willen gaan? :confused:

Het is begrijpelijk dat er meer negatieve dan positieve recensies te vinden zijn, dit omdat mensen eerder geneigd zijn een recensie te schrijven als ze ontevreden zijn dan tevreden.

freestyle4all 15-06-14 17:23

We hebben als sinds de iPhone 3GS telefoons via Studentmobiel gehad.

Garantie liep gewoon via de bij de telefoon behorende provider. En als er al onderscheid was in telefoons, werd er daar bij de providers geen probleem van gemaakt.

Dreissen 15-06-14 17:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door freestyle4all (Bericht 962943)
We hebben als sinds de iPhone 3GS telefoons via Studentmobiel gehad.

Garantie liep gewoon via de bij de telefoon behorende provider. En als er al onderscheid was in telefoons, werd er daar bij de providers geen probleem van gemaakt.

Welke provider als ik vragen mag? Andere mensen klaagden juist dat de provider niet wilde helpen met garantieproblemen omdat de telefoon niet door hun geleverd was. Heb je ook een buitenlands toestel gekregen?

Guest-20180925190238 15-06-14 17:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dreissen (Bericht 962944)
Heb je ook een buitenlands toestel gekregen?

Leg eerst eens uit wat jij onder een "buitenlands" toestel verstaat? iPhones die Apple heel speciaal voor Holland gemaakt heeft? Die bestaan namelijk niet.

Dreissen 15-06-14 17:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 962945)
Leg eerst eens uit wat jij onder een "buitenlands" toestel verstaat? iPhones die Apple heel speciaal voor Holland gemaakt heeft? Die bestaan namelijk niet.

Nederlandse handleiding etc.
Geen idee of er verder ook andere verschillen zijn.

Guest-20180925190238 15-06-14 17:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dreissen (Bericht 962947)
Geen idee of er verder ook andere verschillen zijn.

Voor heel Europa, van de Oeral tot in Gibraltar, is er één enkel Europees model van de iPhone 5s, model A1457. Er bestaan dus geen Estse, Letse, Litouwse, IJslandse, Luxemburgse, Liechtensteinse, enz... modellen. Alleen de verpakking kan verschillen. En in het UK en Ierland ook nog de lader.

Dreissen 15-06-14 17:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 962948)
Voor heel Europa, van de Oeral tot in Gibraltar, is er één enkel Europees model van de iPhone 5s, model A1457. Er bestaan dus geen Estse, Letse, Litouwse, IJslandse, Luxemburgse, Liechtensteinse, enz... modellen. Alleen de verpakking kan verschillen. En in het UK en Ierland ook nog de lader.

Hoe zit het dan met de garantie? (zie mijn vraag in op)

freestyle4all 15-06-14 17:57

Nog nooit iets gemerkt van het feit dat toestellen uit het buitenland kwamen.

Dat kan dus inderdaad ook niet. Want die garantie geldt gewoon in minstens heel Europa.

Dreissen 17-06-14 12:19

Toch de iPhone 5s met T-Mobile abonnement bij Studentmobiel besteld en alles ging perfect. Gewoon een "Nederlandse" iPhone, Nederlandse handleiding, super goede service, alles perfect geregeld aan de deur en perfect op tijd. Zou hier zeker weer bestellen.

ballegooier 18-06-14 22:15

Een telefoon uitleveren lijkt me niet zo ingewikkeld.
Ben benieuwder naar je ervaringen als je ooit een garantie gevalletje hebt...

Pleur 19-06-14 12:55

Wat je vaak ziet met bedrijven die hun telefoons uit het buitenland halen is dat ze er een third party adapter bij doen, omdat een UK adapter hier niet past bijvoorbeeld. Effe checken of die legitiem is in ieder geval.

dvischjager 19-06-14 17:38

Een kennis van me heeft daar een iPhone 4 besteld, en is keurig aangekomen. Volgens mij heeft hij ook geen problemen met garantie etc.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:55.