//

Oplossing: 2 jarig abo voortijdig beëindigen.

Oplossing: 2 jarig abo voortijdig beëindigen. discussie in Overige providers Nederland forum; ( verdwijnt na registratie ) (geen gerucht maar kon geen betere plek vinden.) Wel een aardige uitspraak voor GSM bezitters: De rechter heeft deze week uitgesproken dat een contract van ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Providers Nederland > Overige providers Nederland
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 05-07-08, 23:10
forum.bericht forum.bericht is offline
• iOS 4.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 982
Standaard Oplossing: 2 jarig abo voortijdig beëindigen.

(geen gerucht maar kon geen betere plek vinden.)


Wel een aardige uitspraak voor GSM bezitters:

De rechter heeft deze week uitgesproken dat een contract van 24 maanden
eerder opgezegd mag worden door de consument, zonder dat er schadevergoeding
behoeft te worden bepaald:

[Q]
Artikel 10 lid 2 van de algemene voorwaarden voorziet kennelijk in een verbod
tot tussentijdse opzegging door de klant van de in dit geval voor 24 maanden
aangegane overeenkomst. Dit verbod dient als onredelijk bezwarend (artikel 6.237
k van het Burgerlijk Wetboek, grijze lijst, rechtsvermoeden niet ontkracht) te
worden aangemerkt. Dat betekent dat [gedaagde] te allen tijde mocht opzeggen,
zij het met inachtneming van een redelijke termijn. T-Mobile mocht dus niet
rekenen op het uitdienen van het voor 24 maanden aangegane contract, zodat de
overeengekomen duur daarvan ook niet als verantwoorde grondslag kan dienen bij
het bepalen van de vervangende schadevergoeding.
[/Q]

De rechter vindt een opzegtermijn van drie maanden 'redelijk'.


Uitspraak: LJN: BD6190,Sector kanton Rechtbank Haarlem , zaak/rolnr.: 372633 /
CV EXPL 08-891
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 05-07-08, 23:38
PLAGU3LORD's schermafbeelding
PLAGU3LORD PLAGU3LORD is offline
• iOS 7.0.2
• 7.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2008
Locatie: San Francisco
Berichten: 18
Standaard

Ik zou de uitspraak als ik jou wat nog maar eens goed doorlezen. Hieronder vind je de uitspraak in zijn geheel terug.

Citaat:
RECHTBANK HAARLEM
Sector kanton Locatie Zaandam

zaak/rolnr.: 372633 / CV EXPL 08-891
datum uitspraak: 26 juni 2008

VONNIS VAN DE KANTONRECHTER

inzake

Lindorff Purchase B.V.
te Zwolle
eisende partij
hierna te noemen Lindorff
gemachtigde Van Arkel gerechtsdeurwaarders

tegen

[gedaagde]
te [adres]
gedaagde partij
hierna te noemen [gedaagde]
gemachtigde: geen (procedeert in persoon).

De procedure

Lindorff heeft op gronden zoals in de dagvaarding vermeld een vordering ingesteld tegen [gedaagde].

Hierop heeft [gedaagde] geantwoord.

Vervolgens is schriftelijk voortgeprocedeerd.

Tenslotte is de uitspraak op vandaag bepaald.

De vordering

Lindorff vordert dat de kantonrechter, bij vonnis uitvoerbaar bij voorraad, [gedaagde] zal veroordelen aan Lindorff te betalen de somma van € 1.086,19 met (verdere) rente en kosten.

Het gaat om de afwikkeling van een op 27 maart 2007 tussen T-Mobile en [gedaagde] gesloten overeenkomst betreffende de levering van mobiele telefoondiensten. T-Mobile heeft haar vordering op [gedaagde] overgedragen aan Lindorff.

In hoofdsom heeft de vordering voor een bedrag groot € 563,35 betrekking op schadevergoeding wegens voortijdige beëindiging van het contract. Het restant van de hoofdsom ad (€ 855,08 -/- € 563,35 =) € 291,73 heeft betrekking op bij repliek overgelegde facturen voor abonnement- en gesprekskosten. Die facturen belopen overigens in totaal € 306,73 maar kennelijk wordt minder gevorderd.

Het verweer

Het verweer strekt tot gehele of gedeeltelijke afwijzing van de vordering.

[gedaagde] stelt dat zij de telefoon, die haar kennelijk bij het sluiten van het contract is verstrekt, is kwijtgeraakt en dat zij meer dan eens heeft opgezegd, waarop nooit is gereageerd.

De beoordeling van het geschil

Lindorff heeft betwist dat [gedaagde] heeft opgezegd. Daarvan is door [gedaagde] geen bewijs geleverd, zodat dit verweer niet kan slagen.

Dat betekent dat het contract, dat is beëindigd, financieel als volgt moet worden afgewikkeld.

Omdat [gedaagde] onbetwist niet aan haar betalingsverplichtingen voldeed heeft T-Mobile volgens de overeengekomen algemene voorwaarden op 20 augustus 2008 rechtsgeldig een voortijdig einde gemaakt aan het voor minimaal 24 maanden aangegane contract. [gedaagde] is ter zake ingevolge de toepasselijke algemene voorwaarden en volgens de gewone wet schadeplichtig geworden.

Aan vervangende schadevergoeding wordt gevorderd het abonnementgeld dat T-Mobile had kunnen verdienen indien het voor 24 maanden aangegane contract volledig was uitgediend, te weten het abonnementgeld tot en met 31 augustus 2008. Een en ander wordt gegrond op de algemene voorwaarden.

Die schadeberekening komt de kantonrechter onjuist voor. Artikel 10 lid 2 van de algemene voorwaarden voorziet kennelijk in een verbod tot tussentijdse opzegging door de klant van de in dit geval voor 24 maanden aangegane overeenkomst. Dit verbod dient als onredelijk bezwarend (artikel 6.237 k van het Burgerlijk Wetboek, grijze lijst, rechtsvermoeden niet ontkracht) te worden aangemerkt. Dat betekent dat [gedaagde] te allen tijde mocht opzeggen, zij het met inachtneming van een redelijke termijn. T-Mobile mocht dus niet rekenen op het uitdienen van het voor 24 maanden aangegane contract, zodat de overeengekomen duur daarvan ook niet als verantwoorde grondslag kan dienen bij het bepalen van de vervangende schadevergoeding.

Uitgaande van een redelijke opzegtermijn voor de klant van 3 maanden, komt het de kantonrechter redelijk voor om de schadevergoeding te bepalen op een bedrag gelijk aan het abonnementgeld over die drie maanden, hetgeen neerkomt op 3 x € 24,79 = € 74,37 + 19% BTW = € 88,50.

Daarnaast moet [gedaagde] natuurlijk de tot de beëindiging van het contract vervallen abonnementgelden, alsmede de gesprekskosten betalen, in totaal dus € 291,73.

Bij elkaar opgeteld is [gedaagde] dan nog schuldig € 380,23.

Nu Lindorff van meet af aan een veelvoud van dit bedrag heeft gevorderd dienen de met het oog daarop ondernomen buitengerechtelijke incassowerkzaamheden voor rekening van Lindorff te blijven.

Wel is [gedaagde] de contractuele rente van 1% per maand verschuldigd over de achterstallige abonnement- en gesprekskosten, alsmede de wettelijke rente over de schadevergoeding.

Omtrent de proceskosten moet worden beslist zoals hierna bepaald.

Beslissing

[gedaagde] wordt veroordeeld om aan Lindorff te betalen de somma van € 380,23 vermeerderd met 1% rente per maand over abonnement- en gesprekskosten, telkens te berekenen vanaf 10 dagen na de respectieve factuurdata, alsmede met de wettelijke rente over € 88,50 vanaf 2 september 2007 tot de dag dat alles betaald is.

Iedere partij draagt de eigen proceskosten.

Dit vonnis wordt uitvoerbaar verklaard bij voorraad.

Het meer of anders gevorderde wordt afgewezen.

Dit vonnis is gewezen door mr. F.M.Visser, kantonrechter, en uitgesproken op de openbare terechtzitting van 26 juni 2008, in tegenwoordigheid van de griffier.
__________________
WHY SO SERIOUS
  #3  
Oud 06-07-08, 00:57
soCool's schermafbeelding
soCool soCool is offline
• iOS 8.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Flevoland
Berichten: 520
Standaard

De rechter heeft uitgesproken dat de clause in de algemene voorwaarden van t-mobile met betrekking tot de schade vergoeding, resterende maanden betalen, niet redelijk is, omdat zodoende de klant nooit uit het contract kan komen. De rechter geeft aan dat een schadevergoeding van 3 maanden abonnementsgeld redelijk is.

Ik vraag me dan zelf wel af waarom dit als een onredelijke eis wordt gezien.
__________________
Are you ready for this!

Laatst gewijzigd door soCool; 06-07-08 om 01:01.
  #4  
Oud 06-07-08, 01:47
forum.bericht forum.bericht is offline
• iOS 4.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 982
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PLAGU3LORD Bekijk bericht
Ik zou de uitspraak als ik jou wat nog maar eens goed doorlezen. Hieronder vind je de uitspraak in zijn geheel terug.
En wat is dan volgens jou het grote verschil met de 'samenvatting" want het is natuurlijk logisch dat de kosten van die 3 maanden betaald moeten worden maar dus niet de volledige resterende maanden van de 24.


Cruciaal is m.i. "Dat betekent dat [gedaagde] te allen tijde mocht opzeggen, zij het met inachtneming van een redelijke termijn." want dat houd dus in dat je gewoon tussentijds kunt opzeggen mits je een termijn van 3 maanden in acht neemt! (en de kosten over die termijnen zul je gewoon moeten betalen) En dat is dus het bedrag waar gedaagde voor is veroordeeld terwijl al het andere (overige maanden, kosten, etc) weggevaagd is.
  #5  
Oud 06-07-08, 04:25
soCool's schermafbeelding
soCool soCool is offline
• iOS 8.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Flevoland
Berichten: 520
Standaard

Ik denk dat hij de uitspraak zelf niet begrijpt. Ik begrijp ook niet waarom hij niet gewoon een url heeft gegeven van die uitspraak, maar in plaats daarvan de complete uitspraak hier heeft gekopieerd en geplakt.

Ik vraag me af of T-Mobile (en andere providers) hun voorwaarden al hebben aangepast, want het is nog altijd wet>voorwaarden.
  #6  
Oud 06-07-08, 10:24
forum.bericht forum.bericht is offline
• iOS 4.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 982
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door soCool Bekijk bericht
Ik denk dat hij de uitspraak zelf niet begrijpt. Ik begrijp ook niet waarom hij niet gewoon een url heeft gegeven van die uitspraak, maar in plaats daarvan de complete uitspraak hier heeft gekopieerd en geplakt.

Ik vraag me af of T-Mobile (en andere providers) hun voorwaarden al hebben aangepast, want het is nog altijd wet>voorwaarden.
Dat laatste zouden veel mensen het mooiste vinden want dan kunnen ze probleemloos onder hun contract uit.
  #7  
Oud 06-07-08, 10:28
ArB's schermafbeelding
ArB ArB is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 3.1.3
• 6.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Rotterdam
Berichten: 2.362
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door forum.bericht Bekijk bericht
Dat laatste zouden veel mensen het mooiste vinden want dan kunnen ze probleemloos onder hun contract uit.
Mits je wel even de resterende maandbedragen en een schadevergoeding van 3x het maandbedrag afrekent.
__________________
Origineel: iPhone US 1.0.2 OTB BL3.9 | Huidige firmware: 3.X | Bootloader: 3.9 | Baseband: 04.05.04_G

Zoek in de WIKI voor 99% van alle antwoorden.
Op persoonlijke berichten met vragen over de iPhone reageer ik niet. Gebruik hiervoor het forum. Ik ben geen helpdesk.
  #8  
Oud 06-07-08, 11:58
forum.bericht forum.bericht is offline
• iOS 4.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 982
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ArB Bekijk bericht
Mits je wel even de resterende maandbedragen en een schadevergoeding van 3x het maandbedrag afrekent.
Volgens mij is in het consumentenrecht vastgelegd dat als het bedrijf de voorwaarden eenzijdig veranderd dat dan de klant het recht heeft de overeenkomst te beeindigen uiteraard zonder betaling/afkoop van niet verbruikte maanden.

Zie ook soortgelijk inzake telfort (elders op dit forum) en ConsuWijzer - Ik heb een klacht over mijn aanbieder die de algemene voorwaarden van het contract ineens heeft veranderd. Mag dat zomaar? :

"
Nee. De aanbieder moet wijzigingen in de algemene voorwaarden vier weken van tevoren bekend maken.

Als een wijziging voor u als consument - op welk punt dan ook - nadelig is, mag u zonder verdere kosten uw abonnement opzeggen. De aanbieder moet de abonnee op de hoogte stellen van de inhoud van de voorgenomen wijziging.
"
  #9  
Oud 06-07-08, 12:06
PLAGU3LORD's schermafbeelding
PLAGU3LORD PLAGU3LORD is offline
• iOS 7.0.2
• 7.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2008
Locatie: San Francisco
Berichten: 18
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door soCool Bekijk bericht
Ik denk dat hij de uitspraak zelf niet begrijpt. Ik begrijp ook niet waarom hij niet gewoon een url heeft gegeven van die uitspraak, maar in plaats daarvan de complete uitspraak hier heeft gekopieerd en geplakt.

Ik vraag me af of T-Mobile (en andere providers) hun voorwaarden al hebben aangepast, want het is nog altijd wet>voorwaarden.
Een link plaatsen was niet mogelijk en ik begrijp de uitspraak volkomen. Ik zal het jullie eens uitleggen.

[Gedaagde] had op 27 maart 2007 een contract afgesloten met T-Mobile voor 24 maanden. Op een niet gegeven moment raakt zij haar telefoon kwijt, waarop zij haar abonnement met T-mobile beweert te hebben opgezegd. T-Mobile zegt echter nooit bericht van [gedaagde] te hebben ontvangen.

Wegens wanbetaling ontbind T-Mobile op 20 augustus 2008 haar contract. Ze willen dat [gedaagde] alle kosten die T-Mobile heeft gemaakt op zich neemt. Verder willen ze dat ze ook nog dat de [gedaagde] het abonnementsgeld betaald van na 20 augustus 2008, want dit loopt T-Mobile naar eigen zeggen dan mis.

De rechter vindt het onredelijk dat [gedaagde] het complete abonnementsgeld moet betalen van de resterende maanden na augustus 2008. De rechter vindt 3 maanden een redelijk opzegtermijn en heeft dus ook besloten dat [gedaagde] nog slechts drie maanden hoeft te betalen.

Waar het eigenlijk op neer komt is het volgende. T-Mobile heeft het contract beëindigd wegens wanbetaling en verwacht dat [gedaagde] van alle resterende maanden het abonnementsgeld betaald. Aangezien T-Mobile degene is geweest die het contract heeft ontbonden, vindt de rechter dat onredelijk, hij vindt drie maanden genoeg.

Als jullie denken dat je op ieder gegeven moment je contract kunt opzeggen en dan nog slechts drie maanden hoeft uit te betalen dan heb je het mis. Je hebt een contract getekend voor 24 maanden en je wordt geacht deze uit te dienen. In bijzondere gevallen kan T-Mobile buiten jou om het contract ontbinden, zoals bijv. wanbetaling, alleen dan kom je in aanmerking voor de opzegtermijn van drie maanden.

Het is echt niet zo dat als jij een contract afsluit van 24 maanden en na bijvoorbeeld 6 maanden opzegd, dat je dan nog maar 3 maanden hoeft te betalen. Als dat zo zou zijn dan gingen de providers snel failliet.
  #10  
Oud 06-07-08, 13:30
SneakerStyle SneakerStyle is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 117
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PLAGU3LORD Bekijk bericht
Een link plaatsen was niet mogelijk en ik begrijp de uitspraak volkomen. Ik zal het jullie eens uitleggen.

[Gedaagde] had op 27 maart 2007 een contract afgesloten met T-Mobile voor 24 maanden. Op een niet gegeven moment raakt zij haar telefoon kwijt, waarop zij haar abonnement met T-mobile beweert te hebben opgezegd. T-Mobile zegt echter nooit bericht van [gedaagde] te hebben ontvangen.

Wegens wanbetaling ontbind T-Mobile op 20 augustus 2008 haar contract. Ze willen dat [gedaagde] alle kosten die T-Mobile heeft gemaakt op zich neemt. Verder willen ze dat ze ook nog dat de [gedaagde] het abonnementsgeld betaald van na 20 augustus 2008, want dit loopt T-Mobile naar eigen zeggen dan mis.

De rechter vindt het onredelijk dat [gedaagde] het complete abonnementsgeld moet betalen van de resterende maanden na augustus 2008. De rechter vindt 3 maanden een redelijk opzegtermijn en heeft dus ook besloten dat [gedaagde] nog slechts drie maanden hoeft te betalen.

Waar het eigenlijk op neer komt is het volgende. T-Mobile heeft het contract beëindigd wegens wanbetaling en verwacht dat [gedaagde] van alle resterende maanden het abonnementsgeld betaald. Aangezien T-Mobile degene is geweest die het contract heeft ontbonden, vindt de rechter dat onredelijk, hij vindt drie maanden genoeg.

Als jullie denken dat je op ieder gegeven moment je contract kunt opzeggen en dan nog slechts drie maanden hoeft uit te betalen dan heb je het mis. Je hebt een contract getekend voor 24 maanden en je wordt geacht deze uit te dienen. In bijzondere gevallen kan T-Mobile buiten jou om het contract ontbinden, zoals bijv. wanbetaling, alleen dan kom je in aanmerking voor de opzegtermijn van drie maanden.

Het is echt niet zo dat als jij een contract afsluit van 24 maanden en na bijvoorbeeld 6 maanden opzegd, dat je dan nog maar 3 maanden hoeft te betalen. Als dat zo zou zijn dan gingen de providers snel failliet.
Niet te vergeten dat je dan over wordt gedragen aan incasso en je gelijk een BKR registratie hebt. dus leuk dat je dan van je abo af bent. Maar de aankomende 5 jaar zit je in de shit..
  #11  
Oud 06-07-08, 14:58
soCool's schermafbeelding
soCool soCool is offline
• iOS 8.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Flevoland
Berichten: 520
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PLAGU3LORD Bekijk bericht
...

Als jullie denken dat je op ieder gegeven moment je contract kunt opzeggen en dan nog slechts drie maanden hoeft uit te betalen dan heb je het mis. Je hebt een contract getekend voor 24 maanden en je wordt geacht deze uit te dienen. In bijzondere gevallen kan T-Mobile buiten jou om het contract ontbinden, zoals bijv. wanbetaling, alleen dan kom je in aanmerking voor de opzegtermijn van drie maanden.
Nee, je hebt de uitspraak misbegrepen. Zoals ik in mijn eerst reply in dit thread al heb gezegt, de voorwaarden voor contract ontbinding zijn vermoedelijk onredelijk. De klant moet onder het contract uit kunnen komen.

art 237 lid k van het BW6 zegt:
Citaat:
k.
dat voor een overeenkomst als bedoeld in artikel 236 onder j een duur bepaalt van meer dan een jaar, tenzij de wederpartij de bevoegdheid heeft de overeenkomst telkens na een jaar op te zeggen;
Het komt er op neer dan de klant moet kunnen opzeggen. In het huidige geval kan een klant het contract niet ontbinden omdat t-mobile een clause heeft ingebouwd waardoor je alsnog alles tot aan het eind van het contract moet betalen. Dit wordt als een vermoedelijk onredelijke eis gezien.
  #12  
Oud 06-07-08, 15:52
Michael's schermafbeelding
Michael Michael is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Den Haag
Berichten: 4.432
Standaard

Volgens mij heeft SoCool gelijk. Maar nu kan je niet zomaar je contract opzeggen denk ik met deze jurisprudentie.
__________________
Het is maar een telefoon, meer niet.......... www.zokje.nl voor een leuke zok en een goed doel Leren is vooral (hard) vallen, weer opstaan en verder gaan. Dus wanhoop niet bij het modden van je iPhone
Beste mensen ben geen helpdesk en zal PM's met vragen dan ook niet beantwoorden. Kijk eens bij Begrippen of hier Handleidingen en als het dan nog niet wil lukken gebruik dan de Zoekfunctie.

Laatst gewijzigd door Michael; 06-07-08 om 16:11.
  #13  
Oud 07-07-08, 21:02
PSlomp PSlomp is offline
• iOS 9.1
• 9.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Hoogeveen
Berichten: 31
Standaard

Iemand een idee hoe dit zit bij Vodafone?

Ik zit nog met een abbo wat nog een jaar loopt en wil deze graag beëindigen om een iPhone te halen.

Patrick
  #14  
Oud 07-07-08, 21:07
Michael's schermafbeelding
Michael Michael is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Den Haag
Berichten: 4.432
Standaard

Gewoon uitzitten dus. Of niet meer betalen en dan tot aan de rechter laten komen. Maar ja dan sta je bekend bij de BKR en krijg je geen abbo, maar ben je wel van je abbo bij vodafone af. Kijk gewoon eens wat de voorwaarden zijn van je contract bij Vodafone.
  #15  
Oud 07-07-08, 23:32
Bluescotch Bluescotch is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Locatie: Utrecht
Berichten: 26
Standaard

Even heel kort omdat ik net een heel stuk had geschreven maar er blijkbaar @$@$!$ iets mis is gegaan en me stuk weg is!

1) Kanton rechter is de "laagste rechter" in het Nederlandse systeem. De rechtbank, het hof en de hoge raad kunnen allemaal deze uistpraak nietig verklaren en een nieuwe vonnis uitspreken.

2) De kanton rechter basseert zijn uitspraak op een rechtsvermoeden en dat heeft niet een hele sterke positie in het Nederlandse recht. Indien een toekomstige partij met valide argumenten komt kan deze rechter of een andere rechter (ook een andere kanton rechter) beslissen dat art. 10 lid 2 Tmobile contract wel rechtsgeldig is of beter gezegd de opgenomen clausule wel rechtsgeldig is en niet in strijd is met bepaalde wetsartikelen.

3) Indien de uitspraak definitief wordt laten we zeggen de Hoge Raad (HR) bekrachtigt dit vonnis dan is alleen zeker dat art. 10 lid 2 van het Tmobile contract in strijd is met de wet. Feit blijft dat niet pecies duidelijk is wat het artikel precies inhoud en in welke context. Dus er bestaat daarnaast een kans dat andere providers niet dezelfde clausules gebruiken en daarom zou er dus inhoudelijk gekeken moeten worden of deze overeen komen met de inhoud van het desbetreffende contract. Daarnaast weet je ook niet of dit contract hetzelfde zal zijn als dat met de 3g.

Conclusie: Neem geen risico, bedrijven zoals Tmobile hebben meer tijd, meer geld, meer juristen in dienst en betere kansen dus om een zaak of beroep te winnen. Neem pas genoegen met een uitspraak van het hof of nog beter de HR!
  #16  
Oud 08-07-08, 01:52
iCulture's schermafbeelding
iCulture iCulture is offline
Administrator
• iOS 17.1
• iPadOS 17.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Amsterdam
Berichten: 24.251
Standaard

 Verplaatst naar: Telecomproviders Nederland
  #17  
Oud 08-07-08, 03:00
soCool's schermafbeelding
soCool soCool is offline
• iOS 8.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Flevoland
Berichten: 520
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bluescotch Bekijk bericht
... knip ...
Het was aan T-Mobile om het rechtsvemoeden te weerleggen en dat is schijnbaar niet gelukt. Verder zijn ze ook niet in hoger beroep gegaan. Al met al werkt de jurisprudentie gewoon door.
  #18  
Oud 08-07-08, 12:00
Bluescotch Bluescotch is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Locatie: Utrecht
Berichten: 26
Standaard

Nee dat was in deze zaak niet aan tmobile maar aan linden .... nog iets. Omdat zij de vordering hebben overgenomen. Tmobile is in deze zaak geen procespartij.
  #19  
Oud 21-07-08, 13:09
lijnkamp's schermafbeelding
lijnkamp lijnkamp is offline
• iOS 7.1.2
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Locatie: Ede
Berichten: 53
Standaard

Je kan als consument alleen van je abb afkomen als je provider de algemene voorwaarden wijzigt.
Helaas zijn ze niet verplicht dit zeer uitgebreid kenbaar te maken.

Bij Telfort is met ingang van vorige week de klantservice 10 cent per minuut omhoog gegaan, hierbij was het mogelijk om eenzijdig het contract op te zeggen (of over te zetten naar prepaid) dit was alleen op de site van telfort gezet en was niet direct te vinden.
__________________
iPhone US 8GB - iPhone US 16GB - iPhone 3G 8GB - iPhone 3Gs 32GB
  #20  
Oud 17-11-08, 10:50
smacdab smacdab is offline
• iOS 3.1.3
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 55
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PSlomp Bekijk bericht
Iemand een idee hoe dit zit bij Vodafone?

Ik zit nog met een abbo wat nog een jaar loopt en wil deze graag beëindigen om een iPhone te halen.

Patrick
vodafone schrijft op haar site dat je de iphone kunt ophalen in Luxemburg
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Voortijdig overstappen iRolf Odido (T-Mobile) 5 15-04-11 17:23
Contract voortijdig beeindigen Mindfield Odido (T-Mobile) 6 06-07-09 12:43
2 jarig abo T-Mobile DaSamba Odido (T-Mobile) 9 21-06-09 18:00
België: Proximus abo of mobistar abo? jpke Overige providers België 1 23-12-08 12:50
Orange abo voortijdig stopzetten is nu mogelijk! sredlums Overige providers Nederland 17 22-08-08 16:22

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:06.