iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Overige providers Nederland (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f19/overige-providers-nederland/)
-   -   3G ondersteunende providers (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f19/overige-providers-nederland/16125-3g-ondersteunende-providers.html)

Jarhead 13-07-08 21:17

3G ondersteunende providers
 
Is T-mobile nou de enigste die 3G ondersteund of doen andere providers dat ook al? Zoja, welke allemaal?

marcoblom 13-07-08 21:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jarhead (Bericht 141145)
Is T-mobile nou de enigste die 3G ondersteunt of doen andere providers dat ook al? Zoja, welke allemaal?

Allemaal: KPN (+Telfort), Vodaphone en T-Mobile. Wettelijk verplicht toen ze de UMTS licentie kochten in die dure veiling van een paar jaar terug.

Jarhead 13-07-08 21:51

Ok harstikke bedankt!

marcoblom 13-07-08 21:54

Om een mogelijk misverstand te voorkomen: ik heb 't over een 3G netwerk hebben. Of de iPhone 3G daarmee volledig ondersteund wordt, dat weet ik niet.

Nikooos 13-07-08 22:48

Nee inderdaad, want KPN heeft bijvoorbeeld wel een 3G netwerk, maar dat gebruiken ze alleen voor losstaande abonnementen voor zakelijke klanten die mobiel willen internetten op hun laptop bijvoorbeeld.

Dus dat moet je dan nog apart naar een telefoonabonnement hebben en of het dan ook nog in je iphone wordt ondersteund is maar de vraag.

marcoblom 13-07-08 22:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door psychonikeo (Bericht 141240)
Nee inderdaad, want KPN heeft bijvoorbeeld wel een 3G netwerk, maar dat gebruiken ze alleen voor losstaande abonnementen voor zakelijke klanten die mobiel willen internetten op hun laptop bijvoorbeeld.

Dus dat moet je dan nog apart naar een telefoonabonnement hebben en of het dan ook nog in je iphone wordt ondersteund is maar de vraag.

Dat dacht ik eerst ook, maar diep verborgen op de KPN site staat hoe je 3G op je mobiel kunt krijgen: Met een smartphone - KPN

sjaak01 18-07-08 19:22

Bij kpn heb je voor umts wel een usim kaart nodig want met je gewoone simkaart kan je niet op het umts netwerk die kan je aanvragen bij kpn je nummer blijft het zelfde kijk op hun homepage ga naar zoeken en tik in usim

jpbouw 27-07-08 16:35

Ik heb net gisteren een 3G 16 GB gehaald in Belgie en mijn KPN sim er in gestopt en hij gaat als een speer. Alle umts mogelijkheden werken. Ik heb inderdaad wel een usimkaart van KPN. Dus de Belgische 3G iphones werken perfect in Nederland en zijn inderdaad ook Simlock-vrij. :D

leama 27-07-08 16:53

Ik heb nu ook nog een Vodafone abo lopen met zorgeloos internet blox, dat is ook 3G dus ik neem aan dat de iPhone daar goed mee overweg kan. Daarnaast heeft VF nu ook iPhone abonnementen (zonder iPhone, soort van sim-only).

mennog 25-08-08 10:01

HI abo van kpn werkt ook gewoon op 3G
Alleen krijg ik dat niet werkend in de iphone (totaal geen gprs verbinding ook)

rhome 30-10-08 21:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door leama (Bericht 154296)
Ik heb nu ook nog een Vodafone abo lopen met zorgeloos internet blox, dat is ook 3G dus ik neem aan dat de iPhone daar goed mee overweg kan. Daarnaast heeft VF nu ook iPhone abonnementen (zonder iPhone, soort van sim-only).

daar heb je helemaal gelijk in, alleen het probleem is, als je hemt verliest of meer dan 1x in de 2 maanden de simkaart in een andere telefoon stopt, je de normale tarieven gaat betalen. En dat kost dan meer dan 50 euro/p/m. En het is ook nog 2 jaar


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 05:28.