iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Overige providers Nederland (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f19/overige-providers-nederland/)
-   -   MobileMe + niet T-mobile abo (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f19/overige-providers-nederland/16280-mobileme-niet-t-mobile-abo.html)

Peerke 15-07-08 10:47

MobileMe + niet T-mobile abo
 
Hi,

Ik heb ooit, toen ik verminderd toerekeningsvatbaar was, een .Mac abonnement afgesloten. Tot op heden heb ik daar weinig profijt van gehad omdat het altijd supertraag was. Dat lijkt nu beter te zijn.

Mijn vraag is nu of je het synchroniseren via MobileMe alleen kunt doen als je een officieel T-mobile abonnement hebt, of dat het ook werkt met andere data-abonnementen. Ik zit er namelijk over te denken om een iPhone3G uit Zwitserland te halen, en ben niet echt enthousiast over T-mobile.

Groet!


Peerke

Nikooos 15-07-08 11:08

lijkt me niet dat het syncen ook maar iets te maken heeft met de provider.

joop007 15-07-08 11:10

Inderdaad, MobileMe gaat niet via T-Mobile maar via internet, en als je nu verbonden bent met Wi-Fi, of met een 3G netwerk, beide is het internet.

Lijkt mij dus dat het geen probleem is om een andere provider te gebruiken.

Peerke 15-07-08 11:16

Dat leek me ook, maar Apple zou natuurlijk het synchroniseren kunnen beperken tot de IP-ranges van de providers die officieel de iPhone ondersteunen. Dat lijkt me typisch zo'n consumentonvriendelijke beperking waarmee de iPhone wel meer te maken heeft (al zal dat bij roaming wel weer de nodige problemen opleveren).

Maar het argument van Wi-Fi klinkt vrij overtuigend, dus zal het inderdaad wel gewoon werken. Bedankt!

SneakerStyle 16-07-08 00:17

zoals al werd aangegeven; de provider heeft niets te maken met mobileme. Je moet alleen rekenen dat wanneer jij een import iphone 3g koopt en laten we zeggen dat die simlock vrij is. Ga je gebruik maken van een andere provider dan tmobile die bieden geen 2 mb snelheid aan en niet belangrijk om te vergeten; ONBEPERKT. dus wil jij mobileme gebruiken; met een bundeltje van bijv; vodafone, internet voor een tientje is mobileme nog rete traag. Dus zul je alle tijden (wil je een snelle verbingen willen) gebruik moeten maken van Wi-Fi/hotspots..Tsja..al die moeite..

Peerke 16-07-08 09:52

Vodafone heeft inderdaad niet dezelfde snelheid voor 10 euro per maand:

Citaat:

Vodafone levert een snelheid tot wel 3600 Kbps voor downloaden en 384 Kbps voor uploaden.(Afhankelijk van je toestel)
Kosten internet op je mobiel

Het internet is dus sneller, bereik is beter, maar het grootste voordeel is dat ik niet twee jaar vastzit aan het abonnement. Dus als bellen/internetten over een jaar goedkoper is, profiteer ik daar ook nog van. En uiteindelijk is het maar een beetje duurder (ik ga in mijn berekening even uit van de Belgische iPhone, maar de Zwitserse is nog goedkoper).

16GB iPhone 3G
Kosten T-mobile: 24*44.95+26.25+79.95 = 1185 euro
Kosten SIM only Vodafone: (30+9.50)*24+620 = 1568 euro (1 jaar 1094 euro)

Daarom vond ik het wel het overwegen waard, maar wellicht vergis ik me ergens... en natuurlijk moet ik even wachten op een SIM-unlock.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:37.