//

1GB aan internet kost me 100 euro over mijn bundel? Simpel

1GB aan internet kost me 100 euro over mijn bundel? Simpel discussie in Overige providers Nederland forum; ( verdwijnt na registratie ) Ben benieuwd naar jullie ervaringen met budget telecom providers zoals bijv Simpel, waar ik helaas zelf aangesloten bij zit. Afgelopen week heb ik meer dan ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Providers Nederland > Overige providers Nederland
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 27-08-17, 12:56
anarchy0 anarchy0 is offline
• iOS 1.1.1
• 4.3.2
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2017
Berichten: 6
Standaard 1GB aan internet kost me 100 euro over mijn bundel? Simpel

Ben benieuwd naar jullie ervaringen met budget telecom providers zoals bijv Simpel, waar ik helaas zelf aangesloten bij zit. Afgelopen week heb ik meer dan 100 euro moeten betalen omdat ik 1GB aan internet buiten mijn bundel zit.

Streamen is nu in het buitenland gelukkig voor hetzelfde tarief als in Nederland en de andere diensten van je bundel ook. Dus ik was erg enthousiast met het streamen van muziek op vakantie in de auto. Als je dan pas een SMS krijgt wanneer je 100 euro buiten je bundel zit.... niet eens een waarschuwing als ik er over heen ga of er bijna ben. In Nederland kreeg ik dit wel. Ik ging er even van uit dat ik gewoon nog in mijn bundel zat.


. a) ik had geen SMS gekregen van simpel dat ik over mijn bundel was b) ik moet maar liefst 100 euro betalen voor 1GB internet.

Ik bedoel, waar hebben we het hier over!? 100 euro voor 1GB aan internet.....

Ik vind het belachelijk dat maatschappijen zoals Simpel er gewoon zijn om te profiteren van de maatschappij. Mensen die gelokt worden door een goedkope prijs zijn mensen die waarschijnlijk het geld niet hebben voor een duur abbonement of dat zonde vinden. Wanneer er dan misbruik wordt gemaakt door zo hoge tarieven te geven voor mensen die buiten hun bundel verbruiken. Dit gaat nergens over. Ik heb zo even met 2 uur muziek streamen een half jarig abbonement er door heen gejaagd......
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 27-08-17, 13:25
XIII's schermafbeelding
XIII XIII is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.1
• iPadOS 16.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 10.082
Standaard

Wat betaal je normaal in NL als je boven je limiet uit gaat?

De EU toeslag mag maximaal €7,70 per gigabyte zijn:

https://www.consuwijzer.nl/telecom-p...ten-buitenland

Of was je niet in de EU? Dan kan het inderdaad snel oplopen...
__________________
We are one, but we are not the same... Talk to each other!
  #3  
Oud 27-08-17, 13:48
anarchy0 anarchy0 is offline
• iOS 1.1.1
• 4.3.2
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2017
Berichten: 6
Standaard

Aha, thanks ! Maar als ik het zo op de pagina lees is die 7.70 voor speciale gevallen. Bijvoorbeeld wanneer je meer in het buitenland zit dan in Nederland of zie ik het fout.

Staat ook iets van dat ze 200 euro boven je abbonement aanslagen mogen rekening tegen buitenlands tarief.
  #4  
Oud 27-08-17, 14:54
XIII's schermafbeelding
XIII XIII is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.1
• iPadOS 16.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 10.082
Standaard

Die €7,70 is ook bij goedkope abonnementen.

Als ik het goed begrijp mag jouw toeslag in NL plus die €7,70 niet boven de €200 uitkomen, per gigabyte.

Ik weet niet welk abonnement je hebt, maar ik zie dat ze nu €0,15 en vroeger €0,10 per MB buiten de bundel rekenen. Dan gaat het inderdaad hard...
  #5  
Oud 27-08-17, 15:00
anarchy0 anarchy0 is offline
• iOS 1.1.1
• 4.3.2
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2017
Berichten: 6
Standaard

Ok dankjewel.. ik ga ze morgen eens opbellen dan en ja 0.15 cent per MB dan gaat het hard ja :')

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 27 August 2017 om 15:04 ----------

Als ik dit zo lees ga ik er van uit dat het gewoon kan wat simpel doet. Hier staat dat simpel maximaal €7,70 per GB aan toeslag mag rekenen boven het standaard tarief dat in Nederland geld.
  #6  
Oud 22-12-17, 10:23
peerenbooms peerenbooms is offline
• iOS 14.5
• iPadOS 14.5
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2014
Locatie: Almelo
Berichten: 578
Standaard

Stap over naar Hollands nieuwe. Die hanteren op is op en dan kun je online of via sms bijkopen
  #7  
Oud 22-12-17, 12:24
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peerenbooms Bekijk bericht
Stap over naar Hollands nieuwe.
Hollands nieuwe? Is dat geen soort jonge haring?
Reageren


« NL bezoek | - »

Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Wi-Fi gebruiken, gaat dan dus niet van mijn internet bundel af? ilseroc Wi-Fi 4 23-01-11 20:29
Weekje chatten kost vrouw 10.000 euro Scooter Orange 29 23-10-09 18:58
Waarom kost een MMS een halve euro? S¡mon Odido (T-Mobile) 7 27-09-09 23:46

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:09.