iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Overige providers Nederland (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f19/overige-providers-nederland/)
-   -   iphone fw 2.0.1 + BEn (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f19/overige-providers-nederland/18535-iphone-fw-2-0-1-ben.html)

vanhuet 08-08-08 16:55

iphone fw 2.0.1 + BEn
 
Hi,

Op m'n iPhone 8GB 2G had ik eerst fw 1.1.4 gejailbroken staan. Daarmee had ik middels ben (APN: internet.ben en geen username/pw) prima internet etc.

Nu heb ik m'n iphone geupgrade naar fw 2.0.1 en moet zeggen. Dat bevalt me prima op 1 ding na... als ik op zoek ga naar m'n edge/gprs instellingen kan ik die dus nergens vinden! Enige wat ik zie is een web 'n walk optie van tmobile.

Komt dit omdat Ben T-Mobile gebruikt en dat de iphone niet ziet dat het een andere provider is? Zijn er work-arounds voor wellicht?

Alvast bedankt!!

- Frank

Ezekiel 08-08-08 21:17

even naar de t-mobile winkel lopen en daar een nieuw kartje vragen zo gedaan binnen 5 min heb je er een.

mocht je niet in de buurt wonen bellen en dan krijg je hem thuis gestuurd

vanhuet 10-08-08 15:28

Ik heb Ben als provider... volgens mij kan t-mobile dan mij niet een nieuwe sim geven. Rare is echter dat mijn ben sim dus t-mobile menu oplevert waardoor ik geen APN kan instellen. Ik kan dus nergens mijn "internet.ben" apn invullen.

fbdbfd 13-08-08 03:52

Als je de huidige Ben gebruikt kan T-Mo je daar ws. idd geen SIM voor geven. Het is weliswaar gewoon T-Mobile onder een andere naam, maar 't is toch anders.

Anyway, 't hoeft ook niet want als 't goed is heb je prima een UMTS-capabele USIM. Dus met een nieuwe SIM schiet je niet echt veel op. (Tenzij je nog een oude Ben SIM hebt dus, van voordat 't door T-Mobile werd overgenomen.)

Aangezien 't feitelijk gaat om een T-Mobile SIM, met waarschijnlijk netwerkcode 20416 erin, heeft de iPhone idd enkele instellingen voor je kwijtgemaakt. Enige oplossing daarvoor is de Carrier Bundle voor T-Mobile NL aanpassen. Die staat op je iPhone in /System/Library/Carrier Bundles/20416/. Je moet de carrier.plist daarvan editen en de juiste settings even aanklooien. Alternatief kun je hier: Carrier Bundle Generator for PwnageTool 2.0.2 een eigen Carrier Bundle genereren en de oude ermee vervangen.

Ezekiel 13-08-08 09:13

heb je de oude ben of de nieuwe.
vroegere ben is overgenomen (klanten) door t-mobile.
ben heeft nu een doorstart gemaakt.

vanhuet 14-08-08 00:05

Heb het nieuwe Ben. Ik ga dus maar eens proberen of ik de carrierbundle aangepast krijg.

Ik laat nog wel even weten wat mijn bevindingen zijn ;)

vanhuet 18-08-08 08:18

1 Bijlage(n)
oplossing :)
bestand in rar neerzetten in: /System/Library/Carrier Bundles/20416/
(maak even backupje van je oude file!)

Ik kon toen vervolgens weer vrij de APN instellen. Dus gewoon internet.ben intypen.

vinnieblanco 18-08-08 22:53

Dankzij Frank doet hij het bij mij nu ook! Nogmaals dank.

Ik heb met iPhone pc suite het oude bestandje carrier.plist verwijderd (wel een backup gemaakt idd) en vervangen met het bestandje wat Frank heeft toegevoegd.

grimmz 01-12-08 13:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vanhuet (Bericht 171134)
oplossing :)
bestand in rar neerzetten in: /System/Library/Carrier Bundles/20416/
(maak even backupje van je oude file!)

Ik kon toen vervolgens weer vrij de APN instellen. Dus gewoon internet.ben intypen.


ik heb ook ben hoe kan ik dit doen...

vinnieblanco 01-12-08 13:36

Heb je geprobeerd zoals ik het voorstel?

grimmz 01-12-08 14:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vinnieblanco (Bericht 225261)
Heb je geprobeerd zoals ik het voorstel?

Ja ik pc suite gedownl maar als ik het opstart en mijn Iphone connect loopt ie steeds vast

grimmz 02-12-08 02:40

Eindelijk gelukt ik heb DiskAid gebruikt om in mijn Iphone te komen en gedaan wat
Vinnie en Frank zeiden THANKS heren !!!!

Hier een link voor DiskAid want Winscp, Iphone Suite enz.. werkten niet op mijn iphone liep meteen bij het opstarten vast ( bij het koppelen van de iphone met computer )

www.digna.net/diskaid/


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:08.