iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Overige providers Nederland (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f19/overige-providers-nederland/)
-   -   Hi Prepaid GPRS & MobileMe (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f19/overige-providers-nederland/18697-hi-prepaid-gprs-and-mobileme.html)

Saik0 10-08-08 17:42

Hi Prepaid GPRS & MobileMe
 
Waarom werkt dit niet? De uitleg die ik kon vinden in andere topics snapte ik zeer weinig van. Werkt MobileMe wel met andere prepaid kaartjes?

Dennis² 10-08-08 21:20

Bij mij werkt HI Eindeloos online prepay perfect. (F.W 2.0.1) MobileMe heb ik geen ervaringen mee, maar de Mail App werkt op geen enkele provider.

Saik0 10-08-08 23:26

Volgens mij snap ik het, die push protocol (als dat zo heet) zal wel geblokkeerd worden door de meeste aanbieders. Ik had hier zoveel vraagtekens bij omdat een vriend van mij wel gewoon mail.app gebruikt voor zijn mail via gprs. Ik denk dat dat dan een grote uitzondering is, hij gebruikte hiervoor een blackberry, met een speciaal push mail abbo. Hij heeft hetzelfde abbo aangehouden maar gebruikt nu de iphone met de push mail van mobileme. Dan zal dat wel de enige manier zijn om het wel te laten werken. Helaas is dat wel een prijzig abbo voor die paar mailtjes die je nou eenmaal stuurt elke dag (hij stuurt wel veel mailtjes, dus voor hem is de prijs niet erg belangrijk) Ik ga zo eens even pop mail proberen. Kijken of dit wél werkt!

Saik0 17-08-08 22:30

Krijg het niet aan de praat, die mailfix geinstalleerd via cydia. Maar het werkt nog niet. De app draait prima, maar vooralsnog krijg ik alleen via Wi-Fi mail binnen.

Dennis² 20-08-08 18:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Saik0 (Bericht 171021)
Krijg het niet aan de praat, die mailfix geinstalleerd via cydia. Maar het werkt nog niet. De app draait prima, maar vooralsnog krijg ik alleen via Wi-Fi mail binnen.

Ja, heb idd ook hetzelfde probleem... Hij kan gewoon geen enkele SMTP/POP3 provider accepteren!:confused:

Bestaat er geen oplossing om via HTTPS de Mail.app aan de praat te krijgen?
Want dat werkt wel...

Saik0 20-08-08 18:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dennis² (Bericht 173603)
Ja, heb idd ook hetzelfde probleem... Hij kan gewoon geen enkele SMTP/POP3 provider accepteren!:confused:

Bestaat er geen oplossing om via HTTPS de Mail.app aan de praat te krijgen?
Want dat werkt wel...

Ik weet het niet, ik krijg bar weinig reacties op mijn vragen. Niemand die zich erin verdiept. Vermoedelijk zijn er toch niet zo heel veel mensen hier die er veel verstand van hebben ;).

Ik weet niet zeker of het mogelijk is om de mail app te sturen via de proxy van Hi, en als dat al kan of dat wel ondersteund wordt. Ik weet ook niet of de protocol uberhaupt wel ondersteund wordt in het geval van de prepaid kaarten. Weinig mensen die er hier meer van weten denkelijk.

Verder werken alle apps prima op het internet door de aanpassing van de preferences.plist file. Misschien toch maar een abbo afsluiten, simonly ofzo. Alleen snij ik mezelf daar altijd zo mee in de vingers qua kosten ;)

Dennis² 20-08-08 18:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Saik0 (Bericht 173614)
Ik weet het niet, ik krijg bar weinig reacties op mijn vragen. Niemand die zich erin verdiept. Vermoedelijk zijn er toch niet zo heel veel mensen hier die er veel verstand van hebben ;).

Ik weet niet zeker of het mogelijk is om de mail app te sturen via de proxy van Hi, en als dat al kan of dat wel ondersteund wordt. Ik weet ook niet of de protocol uberhaupt wel ondersteund wordt in het geval van de prepaid kaarten. Weinig mensen die er hier meer van weten denkelijk.

Verder werken alle apps prima op het internet door de aanpassing van de preferences.plist file. Misschien toch maar een abbo afsluiten, simonly ofzo. Alleen snij ik mezelf daar altijd zo mee in de vingers qua kosten ;)

Ik probeer idd net als jou ook mijn Mail aan de praat te krijgen van Hi GPRS Eindeloos online...

Ik heb verschillende accounts gebruikt maar ik denk dat SMTP, POP & IMAP geblokkeerd is door provider.

Als je naar https://gmail.com gaat kun je wel prima je mail ontvangen en verzenden. Eigenlijk moet ook zoiets bestaan maar dan met de mail interface.

Saik0 21-08-08 22:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dennis² (Bericht 173661)
Ik probeer idd net als jou ook mijn Mail aan de praat te krijgen van Hi GPRS Eindeloos online...

Ik heb verschillende accounts gebruikt maar ik denk dat SMTP, POP & IMAP geblokkeerd is door provider.

Als je naar https://gmail.com gaat kun je wel prima je mail ontvangen en verzenden. Eigenlijk moet ook zoiets bestaan maar dan met de mail interface.

Na Hi EINDELOOS klooooooien, heb ik besloten de handdoek in de ring te gooien. Heb zojuist even op een prepaid van vodafone getest, daarme werkt alles prima, even server enzo invullen en verder geen geklooi met plist bestanden. Ik heb zojuist even een kaartje besteld via de site voor 5 euro, waarmee je ook nog eens in het weekend gratis belt naar andere vodafone nummers! Laat mijn vriendin nou net een vodafone kaartje hebben ;)
Internet blox erop, want aan die max kom je toch niet met GPRS. Maar dan kan ik tenminste mailen, calender en alles syncen via MobileMe werkt ook perfect. DAAAAAAAAG KPN! :p

Saik0 21-08-08 22:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Saik0 (Bericht 174836)
Na Hi EINDELOOS klooooooien, heb ik besloten de handdoek in de ring te gooien. Heb zojuist even op een prepaid van vodafone getest, daarme werkt alles prima, even server enzo invullen en verder geen geklooi met plist bestanden. Ik heb zojuist even een kaartje besteld via de site voor 5 euro, waarmee je ook nog eens in het weekend gratis belt naar andere vodafone nummers! Laat mijn vriendin nou net een vodafone kaartje hebben ;)
Internet blox erop, want aan die max kom je toch niet met GPRS. Maar dan kan ik tenminste mailen, calender en alles syncen via MobileMe werkt ook perfect. DAAAAAAAAG KPN! :p

Oh en je kan je nummer behouden, duurt alleen wel even. Kan je in de tussentijd gewoon je kpn of je vodafone kaartje gebruiken, is geheel kostenloos!

Dennis² 21-08-08 22:48

Klinkt goed, en push e-mail met gmail werkt goed?

Heb namelijk geen MobileMe.

Saik0 21-08-08 22:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dennis² (Bericht 174842)
Is het mogelijk mijn nummer te behouden als ik overschakel naar Vodafone prepay?

(Prepay naar Prepay)

Zie hier! DE oplossing :)Aanvraag Nummerbehoud
Ja dat kan dus, vandaar ook mijn keuze, verder zijn de tarieven (ALS JE HET GOED INSTELT!!!! want je moet wel instellen dat je tegen het meerwaarderen tarief wilt bellen en smsen, eenmalig) vrijwel gelijk aan die van kpn, en je hebt ook zo'n internet bundel voor een tientje :)

Dennis² 21-08-08 23:00

Bedankt je was me weer te snel, maar nogmaals mijn vraag...

Werkt Gmail met Pushmail er goed op?

Saik0 21-08-08 23:19

Ik heb de pusmail van gmail nog niet getest, in mijn vreugde dat de mail uberhaupt werkte vergeten en inmiddels zit m'n Hi kaartje er weer in. Ik zal even verslag uitbrengen als ik m morgen of overmorgen binnen heb! :)

Dennis² 22-08-08 09:06

Ah je bent geweldig! :)


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 09:47.