//

Hi Prepaid GPRS & MobileMe

Hi Prepaid GPRS & MobileMe discussie in Overige providers Nederland forum; ( verdwijnt na registratie ) Waarom werkt dit niet? De uitleg die ik kon vinden in andere topics snapte ik zeer weinig van. Werkt MobileMe wel met andere prepaid kaartjes?...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Providers Nederland > Overige providers Nederland
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 10-08-08, 17:42
Saik0 Saik0 is offline
• iOS 3.1.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Enschede
Berichten: 27
Standaard Hi Prepaid GPRS & MobileMe

Waarom werkt dit niet? De uitleg die ik kon vinden in andere topics snapte ik zeer weinig van. Werkt MobileMe wel met andere prepaid kaartjes?
__________________
In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 10-08-08, 21:20
Dennis² Dennis² is offline
• iOS 8.0
• 8.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 67
Standaard

Bij mij werkt HI Eindeloos online prepay perfect. (F.W 2.0.1) MobileMe heb ik geen ervaringen mee, maar de Mail App werkt op geen enkele provider.
  #3  
Oud 10-08-08, 23:26
Saik0 Saik0 is offline
• iOS 3.1.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Enschede
Berichten: 27
Standaard

Volgens mij snap ik het, die push protocol (als dat zo heet) zal wel geblokkeerd worden door de meeste aanbieders. Ik had hier zoveel vraagtekens bij omdat een vriend van mij wel gewoon mail.app gebruikt voor zijn mail via gprs. Ik denk dat dat dan een grote uitzondering is, hij gebruikte hiervoor een blackberry, met een speciaal push mail abbo. Hij heeft hetzelfde abbo aangehouden maar gebruikt nu de iphone met de push mail van mobileme. Dan zal dat wel de enige manier zijn om het wel te laten werken. Helaas is dat wel een prijzig abbo voor die paar mailtjes die je nou eenmaal stuurt elke dag (hij stuurt wel veel mailtjes, dus voor hem is de prijs niet erg belangrijk) Ik ga zo eens even pop mail proberen. Kijken of dit wél werkt!
  #4  
Oud 17-08-08, 22:30
Saik0 Saik0 is offline
• iOS 3.1.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Enschede
Berichten: 27
Standaard

Krijg het niet aan de praat, die mailfix geinstalleerd via cydia. Maar het werkt nog niet. De app draait prima, maar vooralsnog krijg ik alleen via Wi-Fi mail binnen.
  #5  
Oud 20-08-08, 18:00
Dennis² Dennis² is offline
• iOS 8.0
• 8.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 67
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Saik0 Bekijk bericht
Krijg het niet aan de praat, die mailfix geinstalleerd via cydia. Maar het werkt nog niet. De app draait prima, maar vooralsnog krijg ik alleen via Wi-Fi mail binnen.
Ja, heb idd ook hetzelfde probleem... Hij kan gewoon geen enkele SMTP/POP3 provider accepteren!

Bestaat er geen oplossing om via HTTPS de Mail.app aan de praat te krijgen?
Want dat werkt wel...
  #6  
Oud 20-08-08, 18:07
Saik0 Saik0 is offline
• iOS 3.1.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Enschede
Berichten: 27
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dennis² Bekijk bericht
Ja, heb idd ook hetzelfde probleem... Hij kan gewoon geen enkele SMTP/POP3 provider accepteren!

Bestaat er geen oplossing om via HTTPS de Mail.app aan de praat te krijgen?
Want dat werkt wel...
Ik weet het niet, ik krijg bar weinig reacties op mijn vragen. Niemand die zich erin verdiept. Vermoedelijk zijn er toch niet zo heel veel mensen hier die er veel verstand van hebben .

Ik weet niet zeker of het mogelijk is om de mail app te sturen via de proxy van Hi, en als dat al kan of dat wel ondersteund wordt. Ik weet ook niet of de protocol uberhaupt wel ondersteund wordt in het geval van de prepaid kaarten. Weinig mensen die er hier meer van weten denkelijk.

Verder werken alle apps prima op het internet door de aanpassing van de preferences.plist file. Misschien toch maar een abbo afsluiten, simonly ofzo. Alleen snij ik mezelf daar altijd zo mee in de vingers qua kosten
  #7  
Oud 20-08-08, 18:52
Dennis² Dennis² is offline
• iOS 8.0
• 8.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 67
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Saik0 Bekijk bericht
Ik weet het niet, ik krijg bar weinig reacties op mijn vragen. Niemand die zich erin verdiept. Vermoedelijk zijn er toch niet zo heel veel mensen hier die er veel verstand van hebben .

Ik weet niet zeker of het mogelijk is om de mail app te sturen via de proxy van Hi, en als dat al kan of dat wel ondersteund wordt. Ik weet ook niet of de protocol uberhaupt wel ondersteund wordt in het geval van de prepaid kaarten. Weinig mensen die er hier meer van weten denkelijk.

Verder werken alle apps prima op het internet door de aanpassing van de preferences.plist file. Misschien toch maar een abbo afsluiten, simonly ofzo. Alleen snij ik mezelf daar altijd zo mee in de vingers qua kosten
Ik probeer idd net als jou ook mijn Mail aan de praat te krijgen van Hi GPRS Eindeloos online...

Ik heb verschillende accounts gebruikt maar ik denk dat SMTP, POP & IMAP geblokkeerd is door provider.

Als je naar https://gmail.com gaat kun je wel prima je mail ontvangen en verzenden. Eigenlijk moet ook zoiets bestaan maar dan met de mail interface.
  #8  
Oud 21-08-08, 22:44
Saik0 Saik0 is offline
• iOS 3.1.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Enschede
Berichten: 27
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dennis² Bekijk bericht
Ik probeer idd net als jou ook mijn Mail aan de praat te krijgen van Hi GPRS Eindeloos online...

Ik heb verschillende accounts gebruikt maar ik denk dat SMTP, POP & IMAP geblokkeerd is door provider.

Als je naar https://gmail.com gaat kun je wel prima je mail ontvangen en verzenden. Eigenlijk moet ook zoiets bestaan maar dan met de mail interface.
Na Hi EINDELOOS klooooooien, heb ik besloten de handdoek in de ring te gooien. Heb zojuist even op een prepaid van vodafone getest, daarme werkt alles prima, even server enzo invullen en verder geen geklooi met plist bestanden. Ik heb zojuist even een kaartje besteld via de site voor 5 euro, waarmee je ook nog eens in het weekend gratis belt naar andere vodafone nummers! Laat mijn vriendin nou net een vodafone kaartje hebben
Internet blox erop, want aan die max kom je toch niet met GPRS. Maar dan kan ik tenminste mailen, calender en alles syncen via MobileMe werkt ook perfect. DAAAAAAAAG KPN!
  #9  
Oud 21-08-08, 22:45
Saik0 Saik0 is offline
• iOS 3.1.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Enschede
Berichten: 27
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Saik0 Bekijk bericht
Na Hi EINDELOOS klooooooien, heb ik besloten de handdoek in de ring te gooien. Heb zojuist even op een prepaid van vodafone getest, daarme werkt alles prima, even server enzo invullen en verder geen geklooi met plist bestanden. Ik heb zojuist even een kaartje besteld via de site voor 5 euro, waarmee je ook nog eens in het weekend gratis belt naar andere vodafone nummers! Laat mijn vriendin nou net een vodafone kaartje hebben
Internet blox erop, want aan die max kom je toch niet met GPRS. Maar dan kan ik tenminste mailen, calender en alles syncen via MobileMe werkt ook perfect. DAAAAAAAAG KPN!
Oh en je kan je nummer behouden, duurt alleen wel even. Kan je in de tussentijd gewoon je kpn of je vodafone kaartje gebruiken, is geheel kostenloos!
  #10  
Oud 21-08-08, 22:48
Dennis² Dennis² is offline
• iOS 8.0
• 8.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 67
Standaard

Klinkt goed, en push e-mail met gmail werkt goed?

Heb namelijk geen MobileMe.

Laatst gewijzigd door Dennis²; 21-08-08 om 22:54.
  #11  
Oud 21-08-08, 22:53
Saik0 Saik0 is offline
• iOS 3.1.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Enschede
Berichten: 27
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dennis² Bekijk bericht
Is het mogelijk mijn nummer te behouden als ik overschakel naar Vodafone prepay?

(Prepay naar Prepay)
Zie hier! DE oplossing Aanvraag Nummerbehoud
Ja dat kan dus, vandaar ook mijn keuze, verder zijn de tarieven (ALS JE HET GOED INSTELT!!!! want je moet wel instellen dat je tegen het meerwaarderen tarief wilt bellen en smsen, eenmalig) vrijwel gelijk aan die van kpn, en je hebt ook zo'n internet bundel voor een tientje
  #12  
Oud 21-08-08, 23:00
Dennis² Dennis² is offline
• iOS 8.0
• 8.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 67
Standaard

Bedankt je was me weer te snel, maar nogmaals mijn vraag...

Werkt Gmail met Pushmail er goed op?
  #13  
Oud 21-08-08, 23:19
Saik0 Saik0 is offline
• iOS 3.1.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Enschede
Berichten: 27
Standaard

Ik heb de pusmail van gmail nog niet getest, in mijn vreugde dat de mail uberhaupt werkte vergeten en inmiddels zit m'n Hi kaartje er weer in. Ik zal even verslag uitbrengen als ik m morgen of overmorgen binnen heb!
  #14  
Oud 22-08-08, 09:06
Dennis² Dennis² is offline
• iOS 8.0
• 8.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 67
Standaard

Ah je bent geweldig!
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Alle iDevices: MobileMe & Jailbreak? ProMac Jailbreak 1 21-10-10 15:18
MobileMe problemen via GPRS/3G sparc Odido (T-Mobile) 0 05-07-09 12:24
AT&T prepaid SIM met iPhone 3G uit NL dbreuning Overige providers Nederland 4 09-05-09 02:39
MobileMe & Exchange juriaan22 iTunes 8 21-08-08 16:33

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:30.