//

Orange naar T-mobiel contract verlenging...

Orange naar T-mobiel contract verlenging... discussie in Overige providers Nederland forum; ( verdwijnt na registratie ) ja hoor... het was zover. Nadat er 4 tot 5 weken geleden naar mn vriendin was gebeld door Orange dat dr contract bijna afliep en ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Providers Nederland > Overige providers Nederland
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 13-08-08, 13:27
2en0 2en0 is offline
• iOS 2.0.1
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 14
Angry Orange naar T-mobiel contract verlenging...

ja hoor... het was zover.
Nadat er 4 tot 5 weken geleden naar mn vriendin was gebeld door Orange dat dr contract bijna afliep en het dus mogelijk was om n nieuw toestel te bestellen, kwam eindelijk de iphone binnen.
Een doos met de 8Gig iphone en een T-mobile sim.
Nu hadden ze gezegd dat ze de orange sim dr in moest doen...
En daar gaat t fout ( zoals je begrijpt )
Ik zei al meteen dat dit niet zou werken, en ging ze dus maar eerst even orange bellen.
Na 25 min kwam er uit dat ze gewoon dus nog 1,5 maand moet wachten voordat ze de iphone kan gaan gebruiken.
Waarom? dan gaat haar abbo pas over naar t-mobile.
"maar je krijgt toch de iphone toegestuurd?" hoor ik je denken...
Ja... maar dat is t-mobile...
"Maar hun fuseren toch?"
Ja... klopt! maar toch zijn het 2 losse bedrijven.
"maar orange belt je op voor n nieuwe telefoon, je krijgt deze via tmobile. dat moet dan toch goed zijn?"
zou je denken he.

Gisteren heb ik nog 4 keer gebeld.
Ik was pissig!
2 keer ben ik gewoon uitgelachen!!!
Vandaag ging het zelfs zover dat iemand gewoon ophing nadat ik zn naam vroeg!
Owke... weer 2 gesprekken verder bij tmobile terrecht gekomen.
Daar hebben ze n afdeling waar de problemen met de overgang van orange naar tmobile geplaatst worden.
Ze begreep mn probleem en schreef n klachten brief.
Er schijnen meer mensen dit probleem te zijn... LOGISCH! als zo'n sales team je n tellefoon aansmeerd waar je niks mee kan.

eind van 't verhaal...
mn vriendin moet nog meer dan 1,5 maand wachten tot ze dat ding kan gebruiken.
zij pissig.
Ik pissig.
Zij jaloers op mijn iphone

Meer mensen hier ervaring mee?

Bye
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 13-08-08, 14:54
Sal Sal is offline
• iOS 2.0
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 13
Standaard

Ja ik moet ook nog een maand wachten. Mij werd hetzelfde verteld. "iPhone gebruikers zullen nog even geduld moeten hebben", maar dan op een brutale toon. Vond het niet echt netjes maar goed, en slecht geregeld. En als ze zo graag samen willen gaan maak het dan nou onderhand is een bedrijf... twee losse bedrijven die "samengaan" is alleen maar onhandig voor de consument. Maar goed. Volgens mij komen iPhone gebruikers hun gewoon de neus uit ofzo... zullen weel heel veel klagende telefoontjes krijgen...
  #3  
Oud 13-08-08, 15:04
2en0 2en0 is offline
• iOS 2.0.1
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 14
Standaard

maar het is toch raar... dat hun samengaan eigenlijk een probleem is van de consument?
Maar jij hebt er ook geen oplossing voor?
Gewoon wachten maar...
  #4  
Oud 13-08-08, 15:26
Sal Sal is offline
• iOS 2.0
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 13
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 2en0 Bekijk bericht
maar het is toch raar... dat hun samengaan eigenlijk een probleem is van de consument?
Maar jij hebt er ook geen oplossing voor?
Gewoon wachten maar...
Nee... Ik baal er ook van hoor.
  #5  
Oud 13-08-08, 15:51
2en0 2en0 is offline
• iOS 2.0.1
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 14
Standaard

Wat je wel moet doen, is contact opnemen met T-Mobile.
Bij hun is een afdeling bezig met alle fouten met de overgang van Orange naar T-Mobile.
Dan registreren ze je nummer, en houden ze je op de hoogte van de gang van zaken.

Ze proberen het proces te versnellen.
Ze sturen dan ook meteen een klachtenbrief voor je.
  #6  
Oud 13-08-08, 16:40
Sal Sal is offline
• iOS 2.0
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 13
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 2en0 Bekijk bericht
Wat je wel moet doen, is contact opnemen met T-Mobile.
Bij hun is een afdeling bezig met alle fouten met de overgang van Orange naar T-Mobile.
Dan registreren ze je nummer, en houden ze je op de hoogte van de gang van zaken.

Ze proberen het proces te versnellen.
Ze sturen dan ook meteen een klachtenbrief voor je.
Ja maar wat schiet je er mee op? Uiteindelijk is het als nog toch een maand wachten of niet dan.
  #7  
Oud 14-08-08, 09:13
2en0 2en0 is offline
• iOS 2.0.1
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 14
Standaard

je schiet dr wel wat mee op.
De klachten kunnen in n stroomversnelling komen, en kan je dus misschien eerder van je iphone gebruik maken.
  #8  
Oud 27-08-08, 20:52
DrogeR DrogeR is offline
• iOS 4.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 6
Standaard

Ik ben vanavond gebeld door Orange.
Geschiedenis: Mag over twee weekjes verlengen (dus mijn abonnement loopt tot december). Ik had al eens schriftelijk navraag gedaan of ik in de drie maanden nou wel of niet de Iphone zou kunnen gebruiken. En zo niet, of er dan niet iets te regelen was.
Maar nu: Ondanks dat ik nog twee weken zou moeten wachten tot verlengen, sturen ze mij zsm de Iphone op, en hebben me verzekerd dat ik hem met mijn Orange abo kan gebruiken.
  #9  
Oud 27-08-08, 21:50
RS030's schermafbeelding
RS030 RS030 is offline
• iOS 8.1.2
• 7.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Nieuwegein
Berichten: 20
Standaard

Ik krijg pcies 't zelfde.. Heb ook een Orange abo die naar T-Mobile overgaat als ik m'n Iphone krijg. 3 maanden kan ik 'em niet gebruiken. Ja, puur als Ipod..

En 't ergste vind ik nog, ik mot ook die 25 euro entree kosten betalen
__________________
*plop*
  #10  
Oud 27-08-08, 23:46
Franzzz Franzzz is offline
• iOS 6.0 beta
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Diemen
Berichten: 51
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RS030 Bekijk bericht
Ik krijg pcies 't zelfde.. Heb ook een Orange abo die naar T-Mobile overgaat als ik m'n Iphone krijg. 3 maanden kan ik 'em niet gebruiken. Ja, puur als Ipod..

En 't ergste vind ik nog, ik mot ook die 25 euro entree kosten betalen
dan zou ik zeker even bellen, want die aansluitkosten hoef je echt niet te betalen!
__________________
Franzzz
  #11  
Oud 28-08-08, 00:14
2en0 2en0 is offline
• iOS 2.0.1
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 14
Standaard

nou...
De vele telefoontjes hebben geholpen! De iPhone kan mn vriendin gebruiken (5weken voordat abbo afliep)
'T heeft dus zin gehad
  #12  
Oud 28-08-08, 00:42
umpire's schermafbeelding
umpire umpire is offline
• iOS 11.0
• 10.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 44
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 2en0 Bekijk bericht
nou...
De vele telefoontjes hebben geholpen! De iPhone kan mn vriendin gebruiken (5weken voordat abbo afliep)
'T heeft dus zin gehad

Hoe hebben ze het gedaan? Het toestel simlock vrij gemaakt? ( hoe dan?) of werken alle orange kaarten bij iedereen nu?
  #13  
Oud 28-08-08, 08:06
DrogeR DrogeR is offline
• iOS 4.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 6
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RS030 Bekijk bericht
Ik krijg pcies 't zelfde.. Heb ook een Orange abo die naar T-Mobile overgaat als ik m'n Iphone krijg. 3 maanden kan ik 'em niet gebruiken. Ja, puur als Ipod..

En 't ergste vind ik nog, ik mot ook die 25 euro entree kosten betalen
Dan heb jij dus in ieder geval niet pcies 't zelfde. Voor de duidelijkheid, op initiatief van Orange (zij belden mij) kan ik gedurende de laatste drie maanden van mijn orange-contract met de Iphone en orange sim bellen...
  #14  
Oud 28-08-08, 09:20
RS030's schermafbeelding
RS030 RS030 is offline
• iOS 8.1.2
• 7.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Nieuwegein
Berichten: 20
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DrogeR Bekijk bericht
Dan heb jij dus in ieder geval niet pcies 't zelfde. Voor de duidelijkheid, op initiatief van Orange (zij belden mij) kan ik gedurende de laatste drie maanden van mijn orange-contract met de Iphone en orange sim bellen...
Ja, omdat jij tig keer gebeld heb met T-Mobile.. Als je dat niet gedaan had, had je ook gewoon 3 maanden kunnen wachten tot je 'em kon gebruiken, toch?

Nja, als ik 't toestel heb, ga ik wel even bellen. Hang er gewoon een slap verhaal aan da'k een half jaar naar het buitenland ga
  #15  
Oud 28-08-08, 13:18
umpire's schermafbeelding
umpire umpire is offline
• iOS 11.0
• 10.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 44
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DrogeR Bekijk bericht
Dan heb jij dus in ieder geval niet pcies 't zelfde. Voor de duidelijkheid, op initiatief van Orange (zij belden mij) kan ik gedurende de laatste drie maanden van mijn orange-contract met de Iphone en orange sim bellen...
Ik heb nog niets, heb 20 juli contract verlenging (migratie) aan gevraagd en toen vertelde men dat ik Orange gewoon zou kunnen gebruiken. Tot 2x toe zijn ze de aanvraag kwijt geraakt!

Nu belde ik gisteren en hoorde dat de iPhone nog binnen moet komen en dat ik hem volgende week wel zou hebben, over simlock wilde ze niets kwijt.

Ik moet nog tot 31-12-08 met Orange door

edit: net weer gebeld, iPhone is er wel maar de simkaarten zijn op moet moet niet gekker worden... maar goed dinsdag moet hij er wel zijn

Laatst gewijzigd door umpire; 28-08-08 om 13:26.
  #16  
Oud 28-08-08, 13:34
SneakerStyle SneakerStyle is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 117
Standaard

Ik snap dat het niet leuk is. Maar jezelf een beetje verdiepen in bepaalde gegevens is blijkbaar nooit weg. Ik bedoel ermee te zeggen; als je weet dat jou provider ermee kapt omdat ie overgenomen is; lijkt mij...(maar dat ben ik als normale consument) dat je dan voordat je over gaat op een nieuw contract bij een nieuw bedrijf dat je dan een beetje research doet. Ik ben het met je eens dat T-mobile dit had moeten zeggen maar als je nou eerst naar de shop was gegaan; je had wat vragen gesteld bij de T-mobile shop (ja echt daar kan je ook voor vragen terecht) dan hadden ze het je haarfijn uitgelegd hoe het nou zat. Dan hadden ze verteld dat alle abonnee toestellen simlockvrij waren voor orange klanten "behalve" de iPhone. Er zijn zoveel mensen die zomaar iets kopen, puur uit gemak. Het gaat hier om een contract; ik lees wel eerst de spelregels voor ik bij een bedrijf klant wordt. suc6!
  #17  
Oud 28-08-08, 13:50
2en0 2en0 is offline
• iOS 2.0.1
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 14
Standaard

Hey Sneakerstyle...
klinkt allemaal leuk wat je zegt!
MAAR!! Orange belde destijds mijn vriendin. Hun gaven aan dat haar abbo bijna was afgelopen. de welbekende 3 maanden zeg maar.
Toen vertelde die gast dat, omdat ze zijn overgenomen door T-Mobile, ze ook een Iphone kon nemen.
En dat ze de Iphone kon gebruiken wanneer ze deze thuis gestuurd kreeg.
Kee, jij en ik weten dat er een lock op de iphone zit.
Maar zij is een leek op dat gebied.
Wanneer een werknemer van het bedrijf zegt dat 't kan, gaat zij dr vanuit dat het kan.
Ze vroeg zelfs toen nog of dat echt geen probleem kon geven, maar die gast zei dat het kon.
Ja... wat moest zij nog meer doen dan?

Uiteindelijk na vele telefoontjes naar Orange en T-mobile , waarbij ik door Orange ben uitgelachen, uitgescholden en dat er is opgehangen, kreeg ik ZEER vriendelijke mensen aan de lijn van T-mobile.
Ze waren van een afdeling die tussen de overname staat.
Ze vertelde dat er zoooo veel klachten binnen kwamen en dat zij deze op zich namen.
Namens ons hebben ze dan ook een klachtenbrief geschreven.
En dit heeft geholpen.
De iphone werkt nu!
Mn vriendin blij, en ik dus ook blij.

Al met al...
Je kan dus zeggen dat klanten zich beter moeten laten informeren.
Maar als er beloftes worden gedaan aan klanten ( in dit geval mn vriendin ) ga je daar van uit dat het kan.
  #18  
Oud 28-08-08, 17:28
RS030's schermafbeelding
RS030 RS030 is offline
• iOS 8.1.2
• 7.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Nieuwegein
Berichten: 20
Standaard

Zooo, heb vandaag me Iphone gekregen, vrij snel al zeg ik 't zelf
Duurt een week voordat ik over ben van Orange naar T-Mobile, nah, dat overleef ik wel..
  #19  
Oud 31-08-08, 21:51
z750-rider z750-rider is offline
• iOS 8.1.2
• 8.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Papendrecht
Berichten: 32
Standaard

hmmm,

Ik ga ook maar ff bellen dan mijn tmobile abbo gaat pas 18 december in, maar wil de iPhone nu niet gebruiken als iPod maar waarvoor ik hem aangeschaft heb.
Ben benieuwd of het effect heeft mijn geld gaat nu via orange naar tmobile dus het zou moeten kunnen lijkt me.
  #20  
Oud 18-09-08, 12:51
2en0 2en0 is offline
• iOS 2.0.1
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 14
Standaard

en iets anders.
Z750-rider...
Kawa?

Zelf GSR600
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Omgezet naar prepaid bij verlenging? I Xyzyx I Odido (T-Mobile) 2 29-11-10 09:39
Verlenging contract : 4 maanden? Michaelangelo Odido (T-Mobile) 9 03-11-10 19:04
Ingangsdatum nieuw contract na verlenging wsk1 Odido (T-Mobile) 4 19-08-10 16:35

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:06.