iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Overige providers Nederland (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f19/overige-providers-nederland/)
-   -   Hi eindeloos of T-Mobile iPhone abo? (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f19/overige-providers-nederland/24599-hi-eindeloos-t-mobile-iphone-abo.html)

Mish 02-11-08 15:54

Hi eindeloos of T-Mobile iPhone abo?
 
Beste mensen

Ik ben me aan oriënteren op een gratis iPhone met abonnement. Nu ben ik aan het twijfelen tussen 2 aanbiedingen:

-Hi 30 + Hi eindeloos internet (via 2call.nl) met gratis iPhone
-T-Mobile iPhone abo (i300 incl. mobiel internet)

Nou is mijn vraag: is het mobiele internet dat Hi aanbiedt wel snel genoeg voor de iPhone 3G? Bij Eindeloos online geldt een maximale download snelheid van 128 kbit/seconde. Daarnaast geldt een maximale upload snelheid van 64 kbit/seconde.

Wat dat betreft is in theorie T-Mobile natuurlijk veel interessanter met 2048/384 Kbps, maar als ik alle verhalen lees over de dekking, moet je dit ook met een hele dikke korrel zout nemen. (Ter info, plekken waar telefoon veel gebruikt gaat worden zijn Hilversum en Oosterbeek.)

Graag jullie advies.
(B.t.w. Vodafone is geen optie, heb nu een Vodafone abo en wil mijn nummer meenemen, dus moet naar andere provider voor interessante aanbieding.)

Groet,
Mish

jaPa 03-11-08 14:26

Ik sta voor dezelfde keuze. Ik denk toch voor de optie Hi + eindeloos inet te gaan (via studentmobiel). Hier zijn voor zover ik weet voor- en nadelen

Voordelen
- betere dekking
- simlock vrij
- goedkoper (meer beltegoed voor dezelfde prijs)

Nadelen
- langzamer inet
- geen visual voicemail

Wat betreft langzamer 3g, dit valt volgens mij nog wel mee, als het goed is moet het met de instelling 'fast internet' allemaal al iets vlotter gaan.. (zie ook hier)

Mish 03-11-08 17:34

Ik ben toch voor verlenging van mijn huidige abo bij Vodafone gegaan.
Ik moest bij 2Call dan 77,- bijbetalen, maar heb wel snel onbeperkt internet incl. streaming.
Bij Hi moet je apart betalen voor streaming en daar heb ik niet zo'n trek in.
Bovendien is daar de snelheid wel erg geknepen.

Na alle narigheid over T-mobile die ik overal heb gelezen, vond ik dat zowiezo geen optie meer.

Groet,
Mish

koekiee 06-11-08 14:17

Ik vond T-Mobile ook geen optie door de ontzettend slechte ervaringen van de meeste mensen. Ben daarom voor Hi gegaan en heb daar 0,0 spijt van. Overal vol ontvangst en browsen gaat wat mij betreft snel genoeg.

jaPa 06-11-08 14:20

nog even snel een vraagje aan jou dan, klopt het nou dat streaming niet in de internet bundel hoort? Op de Hi website staat dat namelijk, maar ik hoor verschillende verhalen over het wel/niet hoeven te betalen.

Citaat:

In een Eindeloos Online bundel zit geen streaming inbegrepen.
Voor streaming betaal je €0,25 per mb. Dit bedrag geldt alleen als je een Eindeloos Online bundel hebt.

Goudvis12 06-11-08 14:42

kan je dan bij vodafone ook niet je nummer meenemen naar een nieuwe aansluiting?


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:57.