iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Overige providers Nederland (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f19/overige-providers-nederland/)
-   -   Iphone 3g Tmobile met een andere sim?? (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f19/overige-providers-nederland/26371-iphone-3g-tmobile-andere-sim.html)

dreamersteps 04-12-08 12:21

Iphone 3g Tmobile met een andere sim??
 
Het vreemde voorval gebeurde mij, ik had een ben sim ( met internet bundel ) uit een oude telefoon in mijn Tmobile Iphone gestopt en kon gewoon bellen, zonder iets te doen??.. Nu vraag ik me af hoe dat kan? want de vlieger gaat niet voor iedereen op??. Help....:confused:

linkemink 04-12-08 12:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dreamersteps (Bericht 226843)
Het vreemde voorval gebeurde mij, ik had een ben sim ( met internet bundel ) uit een oude telefoon in mijn Tmobile Iphone gestopt en kon gewoon bellen, zonder iets te doen??.. Nu vraag ik me af hoe dat kan? want de vlieger gaat niet voor iedereen op??. Help....:confused:

Ik had hetzelfde met een Orange sim. Ik weet dat T-Mobile Orange heeft overgenomen en de sim van Orange werkt dus gewoon op een gelockte T-Mobile iPhone. Is Ben niet overgenomen door Orange? Dat zou de werking dan waarschijnlijk verklaren

Bomans 04-12-08 12:46

https://forum.iculture.nl/images/icons/icon2.gif verplaatst

Y-Less 04-12-08 12:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door linkemink (Bericht 226845)
Ik had hetzelfde met een Orange sim. Ik weet dat T-Mobile Orange heeft overgenomen en de sim van Orange werkt dus gewoon op een gelockte T-Mobile iPhone. Is Ben niet overgenomen door Orange? Dat zou de werking dan waarschijnlijk verklaren

Ben is een aantal jaren terug verkocht aan T-Mobile. Orange is verkocht aan T-Mobile. Dus al die twee sigmenten zijn nu van T-Mobile. Op 3 maart 2008 was Ben weer actief als aanbieder van simkaartabonnementen. Het is een zelfstandig onderdeel geworden binnen T-Mobile en maakt gebruik van dat netwerk.

Deze drie netwerken worden dus ondersteund om te kunnen gebruiken in de iPhone.

tduinkerken 04-12-08 12:50

Ben is overgenomen door T-mobile... tot een half jaar geleden had ik nog altijd een werkende sim-kaart van Ben met een t-mobile abonnement.

dreamersteps 04-12-08 14:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door linkemink (Bericht 226845)
Ik had hetzelfde met een Orange sim. Ik weet dat T-Mobile Orange heeft overgenomen en de sim van Orange werkt dus gewoon op een gelockte T-Mobile iPhone. Is Ben niet overgenomen door Orange? Dat zou de werking dan waarschijnlijk verklaren

Dus bedoel je eigenlijk dat ben nu orange is en orange nu TMobile is en dat het daarom werkt?.. Weet je dan misschien de beste oplossing om wel te kunnen bellen met een HI sim voor mijn iphone. Of ben ik nu echt aan de beurt om een unlock / jailbreak etc uit te gaan voeren ??.. hij is ook met firmware 2.2 uitgerust, kan dat dan wel?:eek:

linkemink 04-12-08 16:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dreamersteps (Bericht 226889)
Dus bedoel je eigenlijk dat ben nu orange is en orange nu TMobile is en dat het daarom werkt?.. Weet je dan misschien de beste oplossing om wel te kunnen bellen met een HI sim voor mijn iphone. Of ben ik nu echt aan de beurt om een unlock / jailbreak etc uit te gaan voeren ??.. hij is ook met firmware 2.2 uitgerust, kan dat dan wel?:eek:

Daar is al heel veel over gezegd en gesproken in het forum kijk hier maar eens

gjhartog 04-12-08 16:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dreamersteps (Bericht 226889)
Dus bedoel je eigenlijk dat ben nu orange is en orange nu TMobile is en dat het daarom werkt?..

Nee, Ben is een zelfstandig verkocht aan T-Mobile en Orange is zelfstandig verkocht aan T-Mobile. Orange bestaat niet meer straks, Ben is een hele tijd van de markt geweest en is nu weer terug als 'budget' merk van T-Mobile.

Maar aangezien deze merken alledrie op het T-Mobile netwerk zitten is de simlock hier dus niet van toepassing; feitelijk ís het immers T-Mobile.

King1987 04-12-08 18:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door gjhartog (Bericht 226951)
Maar aangezien deze merken alledrie op het T-Mobile netwerk zitten is de simlock hier dus niet van toepassing; feitelijk ís het immers T-Mobile.

Ben ik het niet helemaal mee eens, tenminste, volgens mijn deden de oude simkaarten van bijvoorbeeld orange het niet in de Iphone en moetsten deze mensen om een nieuwe T-mobile simkaart. Dit zal idem zijn voor mensen met een Ben simkaart.

Ik kan het mis hebben, maar dacht dat ik zoiets wel eens gelezen had ;)

linkemink 05-12-08 11:09

Nee hoor, een " oude" Orange sim werkt volledig in een T-mobile op slot gedraaide iPhone 3G ( weet ik uit ervaring)

menno0346 08-04-09 20:46

Ik heb dit probleem ook gehad met mijn ben abonnement ik heb dit opgelost d.m.v. APN Setting (Te downloaden via cydia immers je iphone gejailbreakt is) En toen het adres op 'Internet.ben' gezet en werkte perfect tot dat hij er opeens mee ophield en apn setting niet meer werkte
Ps de apn voor Orange is het zelfde als T-mobile 'Internet'

moose 24-06-09 10:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door linkemink (Bericht 226845)
Ik had hetzelfde met een Orange sim. Ik weet dat T-Mobile Orange heeft overgenomen en de sim van Orange werkt dus gewoon op een gelockte T-Mobile iPhone. Is Ben niet overgenomen door Orange? Dat zou de werking dan waarschijnlijk verklaren

iPhone locked op T-mobile netwerk code = 16, dat zijn Orange ook omdat T-Mobile, Orange klanten heeft overgezet op het T-Mobile netwerk en Ben alleen een merk is met een kleurtje verder allemaal hetzelfde met netwerk code 16. Zou je er een KPN in doen en die heeft netwerk code 08 of Vodafone netwerk code 04 zal het niet werken. iPhone kijk alleen naar deze codes. Kleur naam what ever maakt niet uit!

tienes 27-06-09 18:33

apn settings
 
Is het mogelijk om bij de APN settings te komen op een T-Mobile gesimlockte iPhone? Ik kan het niet te voorschijn krijgen...


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:00.