//

Mag een provider zomaar je contract verlengen?

Mag een provider zomaar je contract verlengen? discussie in Overige providers Nederland forum; ( verdwijnt na registratie ) Mijn vorige abbonement is 16-11-2008 afgelopen bij Telfort, en nu schijnen ze het gewoon verlengt te hebben, ik ben hier nooit van op de hoogte ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Providers Nederland > Overige providers Nederland
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 04-12-08, 14:38
Ichigo Ichigo is offline
Banned
• iOS 2.2.1
• Besturingssysteem: Linux
 
Geregistreerd: Nov 2008
Berichten: 48
Standaard Mag een provider zomaar je contract verlengen?

Mijn vorige abbonement is 16-11-2008 afgelopen bij Telfort, en nu schijnen ze het gewoon verlengt te hebben, ik ben hier nooit van op de hoogte gesteld geweest of ik dit wou of niet.

Heb hierover ook niks in contract zien staan, het erge is nog wel dat ze een hogere bedrag doen innen dan ze tijdens contract duur deden, nu innen ze 15 euro terwijl ik altijd 4 euro betaald.

Klanten service zegt dat ik het nooit beeidigdt hebt of verlengt, en daarom hebben ze dat gedaan, maar zij hebben mij in die 24 maanden nooit een brief daar over gestuurd.

Ik trek ook de incasso terug nu, ik betaal niet voor iets wat ik niet gebruik en niet wil gebruiken.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 04-12-08, 14:54
gjhartog's schermafbeelding
gjhartog gjhartog is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Purmerend
Berichten: 89
Standaard

Mobiele contracten worden altijd zo afgesloten door de providers, lees de voorwaarden maar goed na, dat ze na afloop van de initieele contractduur stilzwijgend worden verlengd, tenzij je ruim van te voren (meestal 1-3 maanden voor einde contract) opzegd. De provider staat hiermee dus in zijn recht, of je het leuk vind of niet...

Heb het even voor je nagezocht, als je hier klikt, dan kan je daar de algemene voorwaarden van Telfort downloaden. Artikel 2.2 heeft het volgende te melden:

Citaat:
2.2. De Overeenkomst duurt minimaal 12, 18 of 24 maanden. Na afloop van deze periode wordt de Overeenkomst stilzwijgend voor onbepaalde tijd verlengd, tenzij de Contractant heeft opgezegd, waarbij hij de opzegtermijn in artikel 2.3 in acht heeft genomen.
__________________
- Apple iMac 20" - Apple TV 160Gb - iPhone 3GS - MacBook Pro -

Laatst gewijzigd door gjhartog; 04-12-08 om 14:57.
  #3  
Oud 04-12-08, 15:12
Ichigo Ichigo is offline
Banned
• iOS 2.2.1
• Besturingssysteem: Linux
 
Geregistreerd: Nov 2008
Berichten: 48
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gjhartog Bekijk bericht
Mobiele contracten worden altijd zo afgesloten door de providers, lees de voorwaarden maar goed na, dat ze na afloop van de initieele contractduur stilzwijgend worden verlengd, tenzij je ruim van te voren (meestal 1-3 maanden voor einde contract) opzegd. De provider staat hiermee dus in zijn recht, of je het leuk vind of niet...

Heb het even voor je nagezocht, als je hier klikt, dan kan je daar de algemene voorwaarden van Telfort downloaden. Artikel 2.2 heeft het volgende te melden:
Maar dat geef ze niet het recht om er 15 euro van te maken terwijl het 4 euro altijd was? Hoe kan ik het contract dan beste opzeggen? gewoon een brief sturen ?

Laatst gewijzigd door Ichigo; 04-12-08 om 15:14.
  #4  
Oud 04-12-08, 15:20
gjhartog's schermafbeelding
gjhartog gjhartog is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Purmerend
Berichten: 89
Standaard

Het abonnementsgeld zomaar verhogen mag niet, tenzij je toen akkoord gegaan bent met een lagere prijs voor een x aantal maanden en er destijds bekend gemaakt is dat je daarna een hogere prijs moet betalen. Anders is het ongeoorloofde aanpassing en mag je het contract op die grond ontbinden.

Dus als je zeker weet dat dat niet het geval is (controleer je contract, daar moet het staan!) dan zou ik inderdaad even een brief schrijven.
  #5  
Oud 04-12-08, 15:35
Ichigo Ichigo is offline
Banned
• iOS 2.2.1
• Besturingssysteem: Linux
 
Geregistreerd: Nov 2008
Berichten: 48
Standaard

Ik had een simonly en dan zou je zoveel korting krijgen, maar heb nooit een telefoon erbij gehad.
  #6  
Oud 04-12-08, 15:46
gjhartog's schermafbeelding
gjhartog gjhartog is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Purmerend
Berichten: 89
Standaard

Dat heeft er niks mee te maken? Een contract wordt afgesloten op basis van een abonnement, het afsluiten zonder telefoon kan je een korting geven op de abonnementskosten maar dat zegt niets over de maandelijkse kosten die je moet betalen en ook niet of het tijdelijk is of niet. Vandaar dat ik ook zeg, controleer je contract wat daar op staat.

Meestal zal daar iets staan van:

Telfort Sim-Only, 24 maanden contractduur, 4 euro per maand (na x maanden 19,95)
  #7  
Oud 04-12-08, 15:52
Ichigo Ichigo is offline
Banned
• iOS 2.2.1
• Besturingssysteem: Linux
 
Geregistreerd: Nov 2008
Berichten: 48
Standaard

Het was inderdaad een korting van die 24 maanden, maar echt wat een diefstal plegen al die providers je sluit een contract af zij geven nergens aan dat ze dat automatisch verlengen en plots willen ze 15 euro per maand van je.

Heb al mailtjes gestuurd dat ik het wil op zeggen, en ze zeiden iets over een incassobureau, ik heb namelijk de incasso terug geboekt en als ik dat deed dat deden ze het nummer blokkeren zeiden .

Citaat:
Telfort wilt u er op wijzen dat wanneer u een incasso storneert de gevolgen een blokkade, afsluiting en uiteindelijk een verwijzing naar een incassobureau zijn.
Die afsluiting wil ik wel hoor, en blokkade kan me weinig schelen gebruik dat nummer ja niet meer.
  #8  
Oud 04-12-08, 16:00
gjhartog's schermafbeelding
gjhartog gjhartog is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Purmerend
Berichten: 89
Standaard

Ik snap je frustratie, maar diefstal kan ik het niet noemen. Het staat namelijk wél vermeld, in de algemene voorwaarden. Die zijn (da's bij wet verplicht) van te voren te lezen en op te vragen. Zodra je een contract aangaat, dan teken je daarin dat je akkoord gaat met die Algemene Voorwaarden. Dat bijna niemand die leest voordat er iets afgesloten wordt, daar kan de leverancier in kwestie niks aan doen. Ze staan wat dit betreft volkomen in hun recht. Als het daarnaast een aanbieding was en dit duidelijk vermeld is op je contract, dan kan je het contract op die grond ook niet meer opzeggen.

Overigens, een kleine tip, uitgaande van bovenstaande gegevens die je geeft staat de leverancier geheel in zijn recht. Dat betekend dat als het aankomt (uiteindelijk) op een incassobureau, de kosten volledig op jou verhaald gaan worden. Iets wat een veelvoud van je abonnementsgeld in euro's kan gaan kosten! Hou daar dus rekening mee. Ik denk dat het goedkoper is om Telfort even te bellen en te vragen hoe lang je er nu weer aan vast zit en dan in je agenda een notitie te maken wanneer je het op moet zeggen.
  #9  
Oud 04-12-08, 16:02
Ichigo Ichigo is offline
Banned
• iOS 2.2.1
• Besturingssysteem: Linux
 
Geregistreerd: Nov 2008
Berichten: 48
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gjhartog Bekijk bericht
Ik snap je frustratie, maar diefstal kan ik het niet noemen. Het staat namelijk wél vermeld, in de algemene voorwaarden. Die zijn (da's bij wet verplicht) van te voren te lezen en op te vragen. Zodra je een contract aangaat, dan teken je daarin dat je akkoord gaat met die Algemene Voorwaarden. Dat bijna niemand die leest voordat er iets afgesloten wordt, daar kan de leverancier in kwestie niks aan doen. Ze staan wat dit betreft volkomen in hun recht. Als het daarnaast een aanbieding was en dit duidelijk vermeld is op je contract, dan kan je het contract op die grond ook niet meer opzeggen.

Overigens, een kleine tip, uitgaande van bovenstaande gegevens die je geeft staat de leverancier geheel in zijn recht. Dat betekend dat als het aankomt (uiteindelijk) op een incassobureau, de kosten volledig op jou verhaald gaan worden. Iets wat een veelvoud van je abonnementsgeld in euro's kan gaan kosten! Hou daar dus rekening mee. Ik denk dat het goedkoper is om Telfort even te bellen en te vragen hoe lang je er nu weer aan vast zit en dan in je agenda een notitie te maken wanneer je het op moet zeggen.
Ik kan elk moment opzeggen, maar daar zit een opzeg termijn aan van 3 maanden, maar ik heb die incasso terug getrokken omdat ik niet daarmee eens was, kan uiteraard zelf via de bank betalen.
  #10  
Oud 04-12-08, 16:06
gjhartog's schermafbeelding
gjhartog gjhartog is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Purmerend
Berichten: 89
Standaard

Ik zou dan de simpelste weg kiezen; Abonnement opzeggen, de teruggetrokken incasso betalen en drie maanden het abo betalen. Daarna ben je er vanaf met de minste kosten.

Volgende keer de Algemene Voorwaarden goed doorlezen voor je een handtekening zet!
  #11  
Oud 04-12-08, 16:22
Ichigo Ichigo is offline
Banned
• iOS 2.2.1
• Besturingssysteem: Linux
 
Geregistreerd: Nov 2008
Berichten: 48
Standaard

Van KPN weet ik dat ze doen, heeft gsm.nl verteld, maar dat Telfort dit ook deed wist ik niet, laat ik dus niet vergeten over 21 maanden abonnement van iphone op te zeggen.

maakt notitie voor over 21 maanden.

Over 11 dagen betaal ik telfort in x alles en trek direct de automatisch incasso in.

Laatst gewijzigd door Ichigo; 04-12-08 om 16:52.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Abonnement verlengen, welke provider?? sanderis Overige providers Nederland 59 24-01-11 09:11
Contract verlengen - zakelijk abbonoment Duke-Jay Odido (T-Mobile) 1 23-08-10 15:44
Contract verlengen (opties) MrMind Odido (T-Mobile) 9 05-01-10 12:20
Vragen IVM Verlengen contract Phoef Odido (T-Mobile) 19 03-08-09 17:26
[iPhone 3G] Wanneer kan jij je contract verlengen? michal Odido (T-Mobile) 4 18-08-08 20:18

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:22.