iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Overige providers Nederland (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f19/overige-providers-nederland/)
-   -   Turbosim overstappen provider (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f19/overige-providers-nederland/3434-turbosim-overstappen-provider.html)

Amp. 08-12-07 23:04

Turbosim overstappen provider
 
Beste mede-iphoners,

Ik heb op dit moment Simyo, en wil overstappen van provider.
Het is namelijk zo dat Simyo geen GPRS ondersteund, en eigenlijk wil ik dat toch wel (altijd leuk zoiets!).

Nu is het zo dat ik dus de Turbosim heb en 1.1.2 otb, weet iemand of ik dan zo een andere simkaart erin kan doen en dat hij dan gewoon werkt?
Oh, en ik wil graag een advies over een abo afsluiten ^^
Ik heb namelijk geen ervaring met abo's en heb zelf altijd prepaid gehad!

Ik denk dat ik ongeveer.. ff kijken op simyo gebruik:
afgelopen maand (8 nov - 8 dec) 30 minuten gebeld en 76 smsjes heb verstuurd.
Ook wil ik dan internetondersteuning (onbeperkt dacht ik zelf zo).

Welke provider zou ik dan moeten nemen en met wat voor SIM-only abonnement?

Heel erg bedankt! (heb zelf al gekeken, maar ik kom er gewoon niet uit :p)


Gr. Amp

Dien 08-12-07 23:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Amp. (Bericht 25367)
Beste mede-iphoners,

Ik heb op dit moment Simyo, en wil overstappen van provider.
Het is namelijk zo dat Simyo geen GPRS ondersteund, en eigenlijk wil ik dat toch wel (altijd leuk zoiets!).

Nu is het zo dat ik dus de Turbosim heb en 1.1.2 otb, weet iemand of ik dan zo een andere simkaart erin kan doen en dat hij dan gewoon werkt?
Oh, en ik wil graag een advies over een abo afsluiten ^^
Ik heb namelijk geen ervaring met abo's en heb zelf altijd prepaid gehad!

Ik denk dat ik ongeveer.. ff kijken op simyo gebruik:
afgelopen maand (8 nov - 8 dec) 30 minuten gebeld en 76 smsjes heb verstuurd.
Ook wil ik dan internetondersteuning (onbeperkt dacht ik zelf zo).

Welke provider zou ik dan moeten nemen en met wat voor SIM-only abonnement?

Heel erg bedankt! (heb zelf al gekeken, maar ik kom er gewoon niet uit :p)


Gr. Amp


Tenzij er hier op het forum iemand is die in een telefoonzaak werkt, en antwoord kan geven, raad ik je aan om gewoon even langs een telecom winkel te lopen en te informeren.

Amp. 09-12-07 16:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dien (Bericht 25378)
Tenzij er hier op het forum iemand is die in een telefoonzaak werkt, en antwoord kan geven, raad ik je aan om gewoon even langs een telecom winkel te lopen en te informeren.

en jij weet zeker niet of ik gewoon andere simkaart erin kan stoppen icm met turbosim?
of moet ik dan weer paar stappen terug? ^^
Zou best kunnen dat ik anders de 1e ben die het mag gaan uitzoeken ^^

Nikooos 09-12-07 20:04

Nee hoor.. gewoon andere simkaart erin en werken. Geen enkel probleem

Niekie 09-12-07 20:43

Bij T-Mobile hebben ze nu een aanbieding lopen, je betaald maar de helft geloof ik. Ik heb 400 belminuutjes en 150 smsjes en ben 27,50 kwijt, vind ik wel redelijk.

Voor jou en jouw belgedrag kan je wel een bundel nemen van 15,00 euri ofzo. Daarnaast kan je Web n Walk nemen (onbeperkt internetten) voor een tientje extra.

Amp. 09-12-07 20:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Niekie (Bericht 25689)
Bij T-Mobile hebben ze nu een aanbieding lopen, je betaald maar de helft geloof ik. Ik heb 400 belminuutjes en 150 smsjes en ben 27,50 kwijt, vind ik wel redelijk.

Voor jou en jouw belgedrag kan je wel een bundel nemen van 15,00 euri ofzo. Daarnaast kan je Web n Walk nemen (onbeperkt internetten) voor een tientje extra.

jah ik had het al bekeken, wel ingewikkeld al die abo's

Als ik Flex 20 neem (20 euro voor maar 10 euro) 20 ct per sms/minuut
+9,50 per maand voor web n walk
totaal 19,50.. daar dacht ik dus aan :)

maar eerst denk ik zo maar even mijn simyo tegoed erdoorheen knallen.

Trouwens, die korting is maar voor 3 maanden bij 1 jarig en 12 maanden bij 2 jarig. en dan betaal je 7,50 ipv 10,00

Bedankt iig!

Amp. 11-12-07 19:22

Toch weer van gedachten veranderd, ik denk nu aan vodafone ^^
vodafone is sneller, en heeft een beter abo wat bij mij past.

Maar hoe zit dat met het 50 MB limiet? een vriend van mij zei dat je die gewoon kan overschrijden, en dat ze er geen extra kosten voor in rekening nemen.
Liever weet ik dat voor ik er gigantisch overheen ga met mijn iPhone :)

Yannick 11-12-07 19:41

Vodafone rekent inderdaad geen extra kosten bij de overschrijding van deze 'limiet'. Zij zullen het echter wel in de gaten houden en indien nodig een vervangende oplossing aanbieden.

Amp. 11-12-07 21:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Yannick (Bericht 26518)
Vodafone rekent inderdaad geen extra kosten bij de overschrijding van deze 'limiet'. Zij zullen het echter wel in de gaten houden en indien nodig een vervangende oplossing aanbieden.

zozo, en wat houd dat dan in? beetje raar als de concurrent volledig onbeperkt aanbied.

En ik denk dat ik het niet zo veel intensief gebruik, maar hoeveel mb is ongeveer een youtube filmpje van 5 minuten streamen?

Luckey Luc 11-12-07 21:33

Je kan als je 'echt' internet wilt het beste kiezen tussen Vodafone of T-Mobile, Vodafone heeft net zoals T-Mobile voor euro9.95 'echt' internet op je telefoon, er is 1 probleem, met Vodafone heb je een data-limiet van 50MB per maand. Dit probleem heb je niet bij T-Mobile. Verder moet je een basis abonnement nemen, dat houd in hoeveel bel min. en sms'jes je wilt hebben per maand.

hoop dat je hier wat aan heb:)

Amp. 11-12-07 22:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Luckey Luc (Bericht 26562)
Je kan als je 'echt' internet wilt het beste kiezen tussen Vodafone of T-Mobile, Vodafone heeft net zoals T-Mobile voor euro9.95 'echt' internet op je telefoon, er is 1 probleem, met Vodafone heb je een data-limiet van 50MB per maand. Dit probleem heb je niet bij T-Mobile. Verder moet je een basis abonnement nemen, dat houd in hoeveel bel min. en sms'jes je wilt hebben per maand.

hoop dat je hier wat aan heb:)

Mja daar ben ik wel van op de hoogte, maar ik vraag mij dus af in hoeverre die limiet nou geld bij Vodafone, en wat de consequenties (kunnen) zijn als je erover heen gaat.
En ik denk dat dat best hard kan gaan met de iPhone

Yannick 11-12-07 22:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Amp. (Bericht 26554)
zozo, en wat houd dat dan in? beetje raar als de concurrent volledig onbeperkt aanbied.

En ik denk dat ik het niet zo veel intensief gebruik, maar hoeveel mb is ongeveer een youtube filmpje van 5 minuten streamen?

https://forum.iculture.nl/f18/i...light=Vodafone

In bovenstaand topic is de striktheid rond deze limiet van '50 MB' reeds besproken, op ongeveer de helft van de eerste pagina wordt een verwijzing gemaakt naar een gesprek met een werknemer van Vodafone.

Hoeveel een Youtube filmpje in beslag neemt zou ik niet kunnen vertellen, wel weet ik uit ervaring dat het bufferen van een dergelijk filmpje over GPRS niet echt snel gaat ;) Ik gebruik zelf ook Vodafone Mobiel Internet en voor mailen en internetten is dit voor mij afdoende, de hoeveel data die je verzend/ontvangt is natuurlijk afhankelijk van het soort sites dat je laadt en het 'hoe vaak'.

Amp. 11-12-07 23:05

ah :) nice, dus het is een beetje 200 mb geworden, en zoals ik op die HSPDA forum zag ook nog dat ze standaard 10x het gemiddelde verbruik nemen!

Nou, dan ga ik maar vodafone abotje nemen :)
Bedankt voor je hulp!

Amp. 14-12-07 12:51

Update:
Ik heb nu vodafone erin gedaan, hij werkt gewoon, dus je kan altijd wisselen van simkaart icm met Turbosim zolang je maar je kaartje knipt :)

Trouwens, kan ik 24/7 gprs aan hebben staan? en bij mij zie ik geen E maar gewoon een blokje boven in beeld :o
oh, en is het zo als ik met Wi-Fi verbonden ben dat hij ook met GPRS is verbonden?

auto72195305 14-12-07 21:48

Als je vodafone hebt kan je het beste even Blox aanzetten en dan eindeloos online aanzetten. Dat kost 9,50 per maand en kan je onbeperkt GPRS-en :) Dus ja, 24/7

Waarschijnlijk kan je wel met Wi-Fi en gprs tegelijk verbinden. (Mijn mac kan dit namelijk wel)

Amp. 15-12-07 11:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door erikmmulder (Bericht 27729)
Als je vodafone hebt kan je het beste even Blox aanzetten en dan eindeloos online aanzetten. Dat kost 9,50 per maand en kan je onbeperkt GPRS-en :) Dus ja, 24/7

Waarschijnlijk kan je wel met Wi-Fi en gprs tegelijk verbinden. (Mijn mac kan dit namelijk wel)

^^ ja ik heb gewoon abo met zorgeloos internet (17,50 abo en 9,50) voor maar 15,25 ^^ ik kreeg de eerste 12 maanden 50% korting op internet..
Laat ik nou net een 1 jarig abonnement hebben :P

Heb nu al 2mb data usage, en heb nog nauwelijks geinternet via gprs :x


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:29.