iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Overige providers Nederland (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f19/overige-providers-nederland/)
-   -   Vodafone: overstappen naar T-Mobile + iPhone (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f19/overige-providers-nederland/34872-vodafone-overstappen-naar-t-mobile-iphone.html)

RobinvD 02-06-09 13:00

Vodafone: overstappen naar T-Mobile + iPhone
 
Beste leden,

Allereerst, ik ben nieuw hier en vind dit een geweldige site/forum! Ik hoop dat jullie mij ook kunnen helpen met mijn vraag aangezien ik bij de T-Mobile winkel alleen maar als antwoord krijg dat ze het niet weten.

Ik zit nu bijna 2 jaar bij Vodafone. Mijn abbo loopt af op 7 oktober en de uiterste datum waarbij ik op moet zeggen is dus 7 juli. Nu zou ik graag een iPhone + abbo bij T-Mobile willen afsluiten om zo aan een iPhone te komen. Ik kan dan nu wel een 3G kopen, maar uiteraard ben ik erg benieuwd (al die geruchten) en wil ik wachten op de volgende. Het is nog even afwachten, maar ik neem aan dat de nieuwe iPhone iig NA 7 juli gereleased wordt.
Mijn vraag dus, wat kan ik het beste doen om mijn huidige abbo op tijd op te zeggen (voor 7 juli dus), mijn nummer te behouden en een abbo bij T-Mobile af te sluiten met de nieuwe iPhone.
Bij de T-Mobile winkel zeggen ze alleen dat ik korting kan krijgen als ik de 3G nu meteen meeneem (40 euro op het toestel) en van de nieuwe iPhone weten ze natuurlijk niks...

Bedankt voor jullie hulp!

King1987 02-06-09 18:56

Van de nieuwe iPhone is nog niets bekend, wacht nog een weekje (Dan is het ook nog geen juli) en dan weet je al weer meer over de nieuwe iPhone(volgende week is het WWDC)

wil 02-06-09 19:35

Bedenk wel dat dekking van tmobile minder is dan vodafone

RobinvD 02-06-09 20:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door King1987 (Bericht 291358)
Van de nieuwe iPhone is nog niets bekend, wacht nog een weekje (Dan is het ook nog geen juli) en dan weet je al weer meer over de nieuwe iPhone(volgende week is het WWDC)

Nee ik wil inderdaad wel wachten, maar ik verwacht niet dat hij binnen 3 weken na de WWDC gereleased wordt.. daarom nu al mijn vraag om advies.
@Will, ik wil het liefst gewoon een origineel abbo zoals het bedoeld is.. of ben ik nou wel heel erg simpel?

King1987 02-06-09 20:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door RobinvD (Bericht 291379)
Nee ik wil inderdaad wel wachten, maar ik verwacht niet dat hij binnen 3 weken na de WWDC gereleased wordt.. daarom nu al mijn vraag om advies.

Misschien heel dom hoor dat ik dit zeg, maar je wilt advies van ons, terwijl wij ook nog niet weten wanneer hij komt, dus je kan ook gewoon (zoals ik zei) een weekje wachten todat we allemaal wat meer weten, dus dan weet jij ook waar je aan toe bent. Oftwel: heb geduld, we zitten allemaal in spanning (athans ik wel :p)

sgravenhage 02-06-09 20:21

overstappen
 
Laat je vf nummer overzetten op een prepaid kaartje van een willekeurige operator. Dan hou je je nummer en kun je overstappen naar T-Mobile wanneer je maar wilt zonder dat je aan vf vast zit.

Dekking T-Mobile is trouwens prima.

RobinvD 02-06-09 21:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door King1987 (Bericht 291381)
Misschien heel dom hoor dat ik dit zeg, maar je wilt advies van ons, terwijl wij ook nog niet weten wanneer hij komt, dus je kan ook gewoon (zoals ik zei) een weekje wachten todat we allemaal wat meer weten, dus dan weet jij ook waar je aan toe bent. Oftwel: heb geduld, we zitten allemaal in spanning (athans ik wel :p)

Logisch, iedereen zit in spanning. Maar wat weet ik over een weekje meer dan nu wat betreft of ik een iphone wil kopen NA 7 juli? Hij komt na 7 juli, hoe dan ook..

@ hierboven: hieraan dacht ik ook al.. misschien dat dit het beste is. Ik heb ergens ook gehoord dat de opzegtermijnen van mobiele contracten straks wettelijk vastliggen op maximaal een maand, weet iemand hier wat van? Dit zou namelijk ook een mooie uitkomst zijn!

wil 03-06-09 09:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door RobinvD (Bericht 291379)
.
@Will, ik wil het liefst gewoon een origineel abbo zoals het bedoeld is.. of ben ik nou wel heel erg simpel?

gebruik de zoekfunctie van forum naar dekkingsproblemen met T-Mobile.
Via internet kun je ook abonnement Vodafone met zelfs gratis iPhone afsluiten. Ik heb een half jaar T-Mobile gehad en niet kunnen bellen omdat ik geen bereik had op mijn werkadres. Blij dat T-Mobile het contract wilde ontbinden.
Dus check eerst of je wel bereik hebt met T-Mobile op de plaats waar je de iPhone gaat gebruiken.

Daantjah 04-06-09 17:38

Je opzegtermijn is minimaal 3 maanden. Met andere woorden als je het precies op 3 maanden af opzegt, dan stop je precies 1 of 2 jaar nadat je het abonnement had gestart. Als je later opzegt, dan moet je wellicht een maandje langer bij je oude provider blijven. Mijn abonnement houd op in augustus, maar ik laat hem tot september lopen, dus gewoon een maandje langer doorlopen, zodat ik voldoende tijd overhou om bij t-mobile een nieuwe abonnement aan te vragen met de nieuwe iphone. Volgens mij is er een maand nodig om je nummer etc over te zetten van de ene provider naar de andere. Ik weet dat niet zeker, ikzelf zal Hi waar ik bij zit, nog over bellen. Nu hoop ik wel dat de iphone niet later dan augustus arriveerd, anders tijdelijk een prepay abo zoals hierboven gezegd werd.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:07.