iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Overige providers Nederland (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f19/overige-providers-nederland/)
-   -   Werkt ben.nl zonder problemen op iPhone (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f19/overige-providers-nederland/36010-werkt-ben-nl-zonder-problemen-op-iphone.html)

jpunja 19-06-09 09:14

Werkt ben.nl zonder problemen op iPhone
 
Aangezien ben.nl van t-mobile is, vroeg ik me af of een BEN-simkaart zonder problemen op een iPhone werkt. Ik kan dit nergens op internet vinden.
Dus als ik een (oude) 3G iPhone koop, met t-mobile simlock, of ik dan mijn BEN simkaart erin kan doen (en de oude 3G kan updaten naar OS 3.0)?

DD84 27-07-09 18:26

Hier ben ik ook benieuwd naar. Ik heb de Ben klantenservice even gebeld. Er werd me verteld dat de prepaid kaarten wel gewoon zullen werken in een t-mobile gesimlockte iPhone, maar de abonnementen niet. Ik vraag me alleen af of dat ook daadwerkelijk zo is... Weet iemand hier meer over?

EDIT: Ik zie nu ook dat Ben helemaal geen prepaid heeft :S

Rawish 03-08-09 15:30

Tip: Loop een t-mobile shop in met je simkaart dan kunnen ze hem misschien voor je testen.

DD84 03-08-09 15:38

Op zich een goeie tip.

Het punt is ik heb al wel een iPhone (nog met een orange abbo die bijna afloopt). Deze wil ik graag omzetten naar Ben (sim-only) dat is toch een stukkie goedkoper (voor mij, gebruik geen internet op de iPhone).

En omdat ik liever geen jailbreak plus unlock software gebruik ben ik benieuwd of het gewoon werkt. Ik heb er een paar vage berichten over gelezen, en het lijkt te gaan werken... Ben toch benieuwd of iemand dat kan bevestigen.

?

Thaan 03-08-09 15:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DD84 (Bericht 333196)
En omdat ik liever geen jailbreak plus unlock software gebruik ben ik benieuwd of het gewoon werkt.
?

Jailbreak en unlock zullen gegarandeerd werken, of jouw constructie gaat werken is nog maar de vraag.

Waarom dan niet gewoon voor de optie gaan die gegarandeerd werkt?

ThoMM. 03-08-09 22:55

Lijkt me niet te werken, omdat een simlock per provider geldt. Van een VodafoneNL-simlock accepteert geen eens VodafoneDuitsland-simkaarten, dus Ben en T-Mobile lijkt me zeker niet.

DD84 04-08-09 16:08

Oke, ik probeer het gewoon even zodra ik het abbo heb en ook wel handig wanneer de iPhone weer terug is. (De bekende probleempjes, light leak icm haarscheurtjes bij de koptelefoon aansluiting. Ben benieuwd wat ik terug krijg...)

Als het dan toch niet kan zal ik 'em maar even moeten jailbreaken & unlocken.

Ik post hier nog even het resultaat. Dat is misschien handig voor iemand anders :P

nickokio 05-08-09 21:19

Heb hier een t-mobile locked 3gs werkt prima met ben, je moet echter wel even de apn instelling veranderen voor het internet (gebruik even de zoekfunctie op dit forum, reeds 2 topics over)


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:27.