iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Overige providers Nederland (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f19/overige-providers-nederland/)
-   -   Visual Voicemail (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f19/overige-providers-nederland/3885-visual-voicemail.html)

ayoltderoos 19-12-07 22:08

Visual Voicemail
 
Ik vroeg me af of de functie Visual Voicemail ook werkt met bijvoorbeeld T-Mobile of dat dat echt een speciaal iets is? AT&T bied het namelijk als speciaal iets aan in Amerika, moet dat in Nederland ook nog geintroduceerd worden!?

Alvast bedankt!
Ayolt

pietpiet50 19-12-07 22:11

moet nog komen in nederland, waarschijnlijk als de iPhone hier ook officieel te koop is.

iCulture 19-12-07 22:34

Maak van dat "waarschijnlijk" maar "zeker". Het is een netwerkfunctie die door de operator moet worden verzorgd en aangezien de kosten daarvan redelijk hoog zijn is dit voorbehouden aan de exclusieve aanbieder van de iPhone.

ayoltderoos 19-12-07 22:46

Och, dat is jammer! Zijn er nog andere dingen die in het iPhone arsenaal wegvallen doordat het niet met de echte provider wordt gedaan...?
Blijven smsjes gewoon in conversatie wijze weergegeven worden? Conference calls nogsteeds met een klik op de knop op te zetten? Dat soort kleine, maar toch handige dingen, nog wel te gebruiken?

Nikooos 20-12-07 03:21

ja dat is allemaal nog te gebruiken..

StephSands 20-12-07 10:08

Het zou wel mooi zijn als je een vervangende applicatie daarvoor schrijft, welke dus los staat van je provider voicemail en lokaal alle's opneemt en afhandelt qua voicemail... maarja wie ben ik? Ik ken geen objective-c :)

klarenbl 23-01-08 23:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ayoltderoos (Bericht 29703)
Och, dat is jammer! Zijn er nog andere dingen die in het iPhone arsenaal wegvallen doordat het niet met de echte provider wordt gedaan...?
Blijven smsjes gewoon in conversatie wijze weergegeven worden? Conference calls nogsteeds met een klik op de knop op te zetten? Dat soort kleine, maar toch handige dingen, nog wel te gebruiken?

Kun je mij uitleggen wat je met 'conference calls' bedoelt? Ik ken het van andere apparaten, niet van mijn iPhone. Kennelijk kijk ik niet goed.

Nikooos 23-01-08 23:57

als je aan het bellen bent, dan kan je een andere persoon toevoegen aan het gesprek. Je kan dan met 3 of meerdere mensen tegelijk een gesprek voeren. Als je aan bellen bent, is dat een van de opties in dat menu waar je ook kan kiezen voor je speaker of keypad.

fedorr 24-01-08 00:27

Alles behalve de visual voicemail werkt. Ik heb ooit wel eens zitten denken om een visual voicemail app zelf te maken. De methode die ik verzonnen had was als volgt. Sluit je computer thuis aan op je telefoonlijn (via je oude voicemodem). Ik heb nog een huistelefoon dat is wel een vereiste. Laat je voicemailnummer veranderen in je huisnummer. Bij de meeste providers kan je dit vrij eenvoudig doen. Op je PC, die wel altijd aan moet staan, laat je een programmaatje draaien die automatisch opneemt en een boodschap afspeelt waarna hij een gesprek opneemt. Er zijn genoeg van dit soort antwoordapperaatprogramma's te vinden op internet. Vervolgens stuurt hij een sms (moet je dus weer een sms-abo hebben op je vaste lijn) naar je iPhone met de mededeling dat er een bericht is ingesproken (nieuwe visual voicemail sms) vervolgens download je dit bericht (audio bestand) vanaf je huiscomputer (moet je dus weer een server mogen draaien op je internetverbinding). Een telefoonbeantwoorder met sms functie moet ik nog wel kunnen maken voor de PC (ik heb genoeg kennis van visualbasic om dit te doen), ik kan alleen geen visual voicemail programmaatje maken voor de iPhone (geen ervaring met mac). Als er iemand geinteresseerd is in dit project hoor ik het graag.

sjowol 24-01-08 00:41

breter maak je dan en app op je iphonedie gewoon opneemt, zijn praatje afspeeld (sorry ik ben er niet laat bericht achter) en dan gaat opnemen tot de verbinding verbroken wordt... maar maak het maar ff (die spraakherkenning mensen kunnen dat vast)

fedorr 24-01-08 00:53

@ sjowol, dat zal werken als je iPhone altijd aanstaat en berijk heeft. Dat is helaas niet zo. Ook begrijp ik dat het lastig is om in te tappen op de phone.app. Wat ik voorstel is gewoon een nieuwe voicemail.app schrijven voor geunlockte iphones en je eigen visualvoicemailserver maken en draaien. We weten al een tijdje dat visual voicemail onder andere via sms werkt: Visual Voicemail works through SMS? - Hackint0sh
Daarom mijn methode.

jetgadget 24-01-08 15:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fedorr (Bericht 46846)
Alles behalve de visual voicemail werkt. Ik heb ooit wel eens zitten denken om een visual voicemail app zelf te maken. De methode die ik verzonnen had was als volgt. Sluit je computer thuis aan op je telefoonlijn (via je oude voicemodem). Ik heb nog een huistelefoon dat is wel een vereiste. Laat je voicemailnummer veranderen in je huisnummer. Bij de meeste providers kan je dit vrij eenvoudig doen. Op je PC, die wel altijd aan moet staan, laat je een programmaatje draaien die automatisch opneemt en een boodschap afspeelt waarna hij een gesprek opneemt. Er zijn genoeg van dit soort antwoordapperaatprogramma's te vinden op internet. Vervolgens stuurt hij een sms (moet je dus weer een sms-abo hebben op je vaste lijn) naar je iPhone met de mededeling dat er een bericht is ingesproken (nieuwe visual voicemail sms) vervolgens download je dit bericht (audio bestand) vanaf je huiscomputer (moet je dus weer een server mogen draaien op je internetverbinding). Een telefoonbeantwoorder met sms functie moet ik nog wel kunnen maken voor de PC (ik heb genoeg kennis van visualbasic om dit te doen), ik kan alleen geen visual voicemail programmaatje maken voor de iPhone (geen ervaring met mac). Als er iemand geinteresseerd is in dit project hoor ik het graag.


Het lijkt mij iig erg intressant..
wat ik vroeger op mn pocket had was ideaal. voor iedere beller een apart berichtje achter laten. de ingekomen berichten waren ook op beller gesorteerd. kon ook een blacklist instellen.
Maar dit was op een WM6 toestel. is er al zoiets vd iphone beschikbaar ??

Roy1980 05-02-08 02:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jetgadget (Bericht 47139)
Het lijkt mij iig erg intressant..
wat ik vroeger op mn pocket had was ideaal. voor iedere beller een apart berichtje achter laten. de ingekomen berichten waren ook op beller gesorteerd. kon ook een blacklist instellen.
Maar dit was op een WM6 toestel. is er al zoiets vd iphone beschikbaar ??


Dat zou inderdaad geweldig zijn.

danema 14-02-08 22:44

Naast visual voice mail zou het trouwens ook handig zijn als iemand de telefoonapplicatie (incl. favorites, recents, keypad, en voicemail) in een nieuwe .app zou kunnen schrijven maar dan een zoekfunctie eraan toegevoegd.

Momenteel gebruik ik nl de telefoon applicatie en daarnaast nog is search.
Het zou handig zijn als dat allemaal in een zou zijn.


Greetz,

rickvdael 18-07-08 18:37

Heb een T-mobile Abbo. Kan ik nu visual voicemail aanvragen of instellen.

Zo ja, hoe...???

Grtz

antimaterie 18-07-08 19:05

Dat werkt gewoon al, hoef je verder niks voor te doen.

RHCPeter 18-07-08 19:35

Als je een iPhone abbo heb werkt visuel voicemail. Anders niet :)

Boetz 19-07-08 13:25

werkt Visual Voicemail eigenlijk ook als ik een iPhone (oude generatie; geen 3g) heb uit amerika en los een abonnement afsluit bij T-Mobile?

Grample 19-07-08 13:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Boetz (Bericht 146151)
werkt Visual Voicemail eigenlijk ook als ik een iPhone (oude generatie; geen 3g) heb uit amerika en los een abonnement afsluit bij T-Mobile?

Nee. Visual Voicemail werkt alleen als je in de winkel een T-Mobile abonemment afsluit samen met de 3G iPhone.

frumble 20-07-08 18:20

He, inderdaad jammer van de voicemail. Maar ik heb mijn phone naar 114 gebracht en nu werkt de functie in de telefoonapplicatie naar de voice mail (rechtsonder) niet meer. Ik heb wel een BUUF (customize) geïnstalleerd, maar kan me niet voorstellen dat dit het probleem is. Iemand een idee??


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:51.